Головна » Українська мова |
Мета: Поглибити поняття про однорідні члени речення; формувати вміння визначити в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати речення з однорідними членами, складати з ними речення, вживати розділові знаки у реченнях з однорідними членами; виховувати любов до природи. Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу. Обладнання: картки з завданнями, малюнки. Осінь на узліссі Фарби розбавляла, Пензликом легенько Листя фарбувала. П. Осадчук
Хід уроку Слово вчителя. Діти, яку тему ми вивчаємо на уроці літератури? Послухайте інсценізацію відомої вам народної казки. Інсценізація казки «Рукавичка». Автор: Ішов дід лісом і загубив рукавичку. Побачила її мишка, зраділа й каже: Мишка: Тут я буду жити. Автор: Коли це жаба плигає й питає: Жабка: Хто в цій рукавичці живе? Мишка: Я мишка-шкряботушка. А ти хто? Жабка: Я жабка-стрекотушка. Пусти мене жити. Мишка: Іди. Автор: І стали вони жити удвох. Коли це біжить зайчик. Пусти і його. Потім лисичку, вовчика, кабана й ведмедя. З якої казки цей уривок? Скільки звірів жило в рукавичці? Перелічіть їх і складіть речення. У рукавичці жили… А як у мові називаються члени речення, які вимовляються з перелічувальною інтонацією? Пригадайте, що вам відомо про однорідні члени речення? А допоможуть вам дві учениці, які підготували діалог. Бабусю, пригадай, будь ласка, які члени речення називають однорідними? Отже, тема нашого уроку «Однорідні члени речення. Кома між однорідними членами речення» (учні записують у зошиті). Що ми повинні знати? Вміти? (діти самостійно визначають).
Робота з підручником: ∫ 9 (стор. 88-89, 90-91). Учні читають в голос теоретичний варіант. Гра «Брейн - ринг»: одна група ставить питання за теоретичним матеріалом, а друга – відповідає. Які члени речення називають однорідними? А тепер звернемося до епіграфа уроку. Прочитайте його, назвіть і підкресліть у ньому однорідні члени речення. Отже, тема висловлювання – осінь. Осінь. Усі готують запаси на зиму. Уявіть собі, як роблять це лісові мешканці, але спочатку назвіть їх. Iв. – їжак, білочка IIв. – зайчик, лисичка IIIв.- ведмідь, польові миші Робота в парах Скласти речення, ввести однорідні члени, підкреслити їх
Учні зачитують речення, називають однорідні члени речення, складають схеми, які попередньо записані на дошці. Ми любимо осінній ліс. Що збираємо в лісі? А які бувають гриби? Iв. записує їстівні гриби, а II – отруйні. Учні складають речення і записують їх у зошиті. Робота з підручником: стор. 98 (читають у ролях уривок з казки, називають однорідні члени речення, пояснюють розділові знаки при них). Осінь – щедра пора року на овочі, фрукти. Гра «Збери плоди». Iв. – овочі IIв. – фрукти. Допиши речення … і …, … і … збирають люди восени. Осінь щедра на такі фрукти: …, …, … Рубрика «Чомучка?» (речення записані на дошці, індивідуальні завдання). Чому в першому реченні перед сполучником «та» коми немає, а в другому вона стоїть? Холодний вітер зриває сухе листя та несе його.
Гра «Спіймай однорідні члени речення». Гори, долини, сади сумують за теплом.
Діти. Що це? Хтось просить у нас допомоги. Гляньте – це пляшка. Давайте подивимось, що в ній є. Текст. А речення розмито водою. Відтворимо його. Індивідуальне завдання. Перші осінні холоди завдали тр вогу пташкам. Багато птахів пол тіло у вирій. Та горобці с нички зал шлються з мувати. Ми майструємо годівниці, приносимо зерно, насіння, крихти хліба.
На дошці «Зійди сходинками». Диктант «Відгадай». Три сестри, три брати з праці йдуть до хати. Їх сестриця сьома вже чекає дома. Дні тижня. Суниця. Весною біле, літом зелене, восени жовте, зимою добре. Груша.
Буквений тест: БС - без сполучника. СП - за допомогою сполучника. БС 1. Ліс, небо, сади зустріли осінь. СП 2. Крізь сяйво проходило чисте і прозоре світило. СП 3. Над ставком і над садками лопотіло марево. БС 4. Пожовкли розкішні поля, садки. СП 5. І листя на деревах, і трава у саду, і квіти принишкли і задумались. БС 6. Ходить в саду листопад, обтрушує сад. БС 7. Ще червоніють плоди калини, горобини, шипшини.
Підсумок уроку.
Д/з: ∫ 9, впр. 162.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |