Головна » Українська література |
Мета: зрозуміти психологію головного героя та інших пер-сонажів, допомогти учням сформувати власні поняття про красу зовнішності та красу людської душі(внутрішню), ос-мислити роль високих моральних якостей у становленні власної особистості; розвивати навички ведення дискусії щодо проблемних питань, творчу уяву; виховувати здат-ність до співпереживання, почуття прекрасного. Обладнання: епіграф, дидактичні матеріали, підручник. Хід уроку Організація класу (емоційна настанова) Сьогодні на уроці у нас переважатиме групова робота, тому, щоб краще відчувати і розуміти один одного, візьміться за руки, пригадайте свій добрий вчинок і поділіться часточкою доброти з однокласниками. Основна частина Правила роботи в групі: Слухати всіх і чути кожного Отож, розпочинаємо, не забудьте, що успіх групи залежить від старанності і наполегливості кожного! Епіграф Творімо добро! Поспішаймо творити, Бо гарне людині Приємно зробити, Творімо добро! (передбачення) ? Як ви вважаєте, про що і про кого ми будемо сьогодні вести розмову на уроці? Спробуймо передбачити тему та основну думку нашого уроку. (завдання) Поєднайте прислів’я, прочитайте ті, які, на вашу думку, будуть відповідати темі та головній думці нашого уроку. Чия відвага - добре й тобі буде. Робиш добро – не кайся, що крила пташині. Знання людині, того й перемога. Добре роби - а не чужим словам. Вір своїм очам, робиш зло – зла й сподівайся. Оголошення теми та мети уроку Так, ми будемо обговорювати одну з найбільших людських чеснот – доброту, спробуємо зрозуміти психологію голов-ного героя оповідання С. Черкасенка «Маленький горбань». Допоможе нам, як завжди, текст. Перевірка домашнього завдання Переказ тих епізодів оповідання, які вразили найбільше. Опрацювання матеріалу Аналізуючи оповідання «Маленький горбань», спробуймо знайти відповідь на питання «Яку людину можна назвати красивою?» Тільки уявивши себе на місці героя твору, можна краще зрозуміти його вчинки та характер (спробуйте перевтілитися). Допоможе нам міні-вікторина: Які сни сняться Павликові? Та повернімося до нашого героя (фіз.хвилинка) Павлик сів собі на горбочку й тішився з того: сині, як небо, очі його дивилися спокійно й задоволено. Чулим ухом ловив хлопець ніжну, дзвінку жайворонкову пісеньку… Послухаємо й ми пісеньку, а одночасно відпочинемо. Робота з таблицею Порівняємо зовнішність Павлика і його внутрішнє єство, душевні якості, вчинки. Для цього групам необхідно заповнити таблицю. Риси зовнішності Внутрішні душевні якості
Презентація роботи груп Висновок.? Так що ж у характері Павлика допомогло йому перемогти злість, жорстокість і бездушність Захарка? Що, на вашу думку, сильніше – слово чи кулак? Хто насправді сильніший – скалічений Павлик чи здоровий Захарко? Усна характеристика Павлика Підготуйте усну характеристику Павлика, використовуючи свої творчі роботи та нашу попередню роботу. - розповідь 3 учнів ?? Поміркуйте, чи можна вважати Павлика красивою людиною? Закріплення Щоб об’єднати всі думки, підбити підсумки, групи отримують останнє на сьогодні завдання: – сенкан (п’ятиряддя) - Добро; ....... не звертай, ....... пожалій, ....... зігрій.) 3. Підсумок Які види роботи вам найбільше сподобалися? 4.Домашнє завдання а) підготувати розповідь про людей з обмеженими можливостями, які подолали свою злу долю; б) продовжити речення: «Добра людина – це…»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |