Головна » Українська література |
Мета уроку: навчальна: розкрити духовний світ головного героя; характеризувати його вчинки, пов’язуючи із життєвими ситуаціями; розвивальна: розвивати творчу уяву учнів; уміння логічно й образно мислити; грамотно висловлювати власну думку; виховна: виховувати в учнів почуття доброти, милосердя, здатності до співпереживання Тип уроку: засвоєння знань і формування вмінь Міжпредметні зв’язки з українською мовою; музикою Методи й прийоми: «Павутинка дискусій», «Щоденник подвійних записів», «РОФТ», «Мікрофон», «Формула», репродуктивна бесіда Обладнання: мультимедійна дошка, дидактичний матеріал, підручник, ілюстрації до твору Епіграф уроку: Добро ти людям поспішай творити Усіх поважай, розумій і люби Так буде легше і біль пережити Й здоров’я буде більше тобі
Хід уроку Фаза актуалізації Організаційний момент ( супроводжується музичним акомпанементом на фортепіано у виконанні учениці цього класу) Доброта, чуйність, уміння розуміти чужий біль, вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчинками – це складові нашого народу. Усі ці риси закладаються кожному з дитинства та розвиваються протягом усього життя. І жодні труднощі, негаразди, зло, хамство не зможуть зруйнувати їх в доброї людини. Знайомство з маленьким незвичайним хлопчиком Павликом, на мою думку, є підтвердженням цього. Оголошення теми, мети і завдань уроку; коментар епіграфа (використання мультимедійної дошки) Учитель: Діти, а що ви чекаєте від уроку? Думаю, що на уроці ми навчимось… Подієвий аналіз твору Бесіда: За яких умов ми вперше знайомимось із Павликом? Учитель: Отже, я роблю висновок на основі ваших відповідей, що герої твору наділені, як чеснотами так і вадами. Давайте заповнимо таблицю «Життя» із чеснотами та вадами наших героїв. Об’єднаємось парами і попрацюємо. (Використання мультимедійної дошки)
Проблемно – тематичний аналіз твору Які проблеми порушує автор у творі? Проблема добра Фаза побудови знань Метод «Щоденник подвійних записів» (Використання мультимедійної дошки)
Текст Рефлекція Фрагмент твору Думки учнів про цей фрагмент (приклади) 1.Захарко запропонував забрати жайворонят
2.Павлик висмикнув паличку і закинув геть
3.Хижим звірем накинувся Захарко на Павлика Мене такий вчинок обурює…
Я захоплююсь цим хлопчиком. Він не побоявся… Захарко, дійсно схожий на звіра…
Пообразний аналіз (супроводжується цитатами із твору) Запитання до характеристики Павлика Яким ви уявляєте Павлика? Самостійна робота в групах. Учні працюють із текстом і складають інформативне гроно Характеристика Захарка Ваші перші враження від знайомства із Захарком Робота з ілюстрацією до твору на мультимедійній дошці з’являються ілюстрації до твору (Павлик із Захарком сидять долі й любенько граються у крем’яхи) Завдання: Відтворити асоціативний малюнок героя, враховуючи текстовий матеріал та власну уяву Учитель: пропонує заплющити очі та уявити цю картину. Звучить музика, що розслабляє мозок Фаза консолідації Метод «Павутинка дискусій» Діти об’єднуються парами, аргументують відповіді, потім об’єднуються 2 пари, але відповідь дають лише одну: так чи ні
Чи правильно вчинив Павлик, коли не дозволив дідусеві покарати Захарка?
Рольова гра Учитель: діти, сьогодні до нас завітали телеведуча програми для дітей студії «Контакт». Половинка Дар’я та її помічник, оператор Хоменко Влад. Телеведуча: Наша телекомпанія готує до ефіру передачу «Краса людської душі». Мені здається вона перегукується із темою вашого уроку. Дозвольте поспілкуватися з вами і взяти інтерв’ю. Чи повчальний для тебе твір? Чим саме? Павликові Як ти думаєш, яка доля чекає Павлика? Контрольно – оцінювальний етап Підведення підсумків уроку Технологія «Мікрофон» «На уроці я навчився …» Метод «Формула» Отже, добре, чуйне серце маленького хлопчика перемогло жорстокість і зло Захарка. Діти, можна сказати, подружилися. А як ви розумієте слово дружба? Давайте утворимо формулу цього поняття ДРУЖБА = Взаємоповага + щирість + порядність + безкорисливість + взаєморозуміння + … (можливі варіанти дітей із знаками: відняти, помножити, розділити) Оцінювання Виписати цитати про доброту, дружбу Заключне слово вчителя Проаналізуйте, діти, свою поведінку. Нехай добрими й милосердними будуть ваші серця. У будь-яких життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті, будьте людиною. Пам’ятайте добро. Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, з ким разом плакали. Будьте добрими, говоріть один одному гарні слова, робіть добрі справи і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |