Головна » Українська література |
Мета: розповісти п’ятикласникам про Павла Тичину, вчити виразно і вдумливо читати його поезії, розглядати кольорову палітру віршів, відтворювати в уяві аналогічні картини природи, спостережені в житті, висловлювати міркування про способи вираження любові до рідної землі, навчити будувати асоціативні ряди для стимулювання пам’яті, розвивати образне мислення методами ейдетики. Тип уроку:вивчення нового матеріалу. Обладнання: фото - альбом «П.Тичина. Життя і творчість», збірки творів поета, ілюстрації до віршів, папір для малювання, фарби або кольорові олівці, запис Антоніо Вівальді - Пори року. Весна, запис пісні «Гаї шумлять» (муз. Г.Майбороди).
Любіть Україну, як сонце, любіть, В.Сосюра Хід уроку 1.Організаційний момент. 2. Мотивація навчальної діяльності. - Закрийте очі та уявіть відеофільм (учитель читає поезію П.Тичини)
Не бував ти у наших краях!
- Чи сподобалася вам вірш? - Які почуття викликав? - Уявіть, що ви художник, які б кольори використали, щоб намалювати картину? - Чи цікаво вам, хто автор цих рядків? - Хочете дізнатися про нього більше?
3.Оголошення теми і мети уроку. 4. Сприйняття нового матеріалу.
Короткі відомості про П.Тичину. Павло Тичина народився 23 січня 1891 року, в селі Піски Козелецького повіту Чернігівської губернії. Батько, Григорій Тимофійович Тичина, був сільським пономарем (Понома́р або паламар (офіційно — Парамона́р; від дав.-гр. παραμοναριος — «приставник», «привратник») — служитель православної церкви, який дзвонить у дзвони, співає на кліросі і допомагає при богослужінні.) і одночасно вчителем у безкоштовній сільській школі грамоти. Павло Тичина мав 12 сестер і братів. Спочатку Павло вчився в земській початковій школі, потім у Чернігівській духовній семінарії, співав у церковному хорі. Досконало грав на фортепіано, сопілці, кларнеті, писав музику. Мав талант художника, любив малювати пейзажі. Невипадково картини природи у нього надзвичайно поетичні, сповнені світла, тепла, радості, повноти життя. Тому перша його збірка «Сонячні кларнети», що побачила світ у 1918 році, була високо оцінена. «Не бував ти у наших краях!» Відтворюємо почуте. До кого звертається автор?
Аналізуємо зміст. У якій формі побудований твір? Вислів « блакитні простори» - називається «епітет»
Тлумачний словник.
Епітет – художнє означення, яке підкреслює певну властивість явища, предмета, поняття і на яке автор хоче звернути увагу, висловити своє ставлення.
Творчо мислимо. Продовжити прислів’я та приказки. Батьківщина – мати, умій за неї … (постояти)
Продовжіть асоціативний ряд «гаї шумлять»-
Перше прочитання вірша «Гаї шумлять…»
Гаї шумлять —
Відтворюємо прочитане.
Хто виступає ліричним героєм у вірші?
Аналізуємо зміст. У чому поет бачить красу природи? Такі вислови в художньому тексті називаються «метафора».
Тлумачний словник. Метафора – переносне значення слова, коли один предмет або явище уподібнюється іншому за схожістю ознак.
Творчо мислимо. Згадайте, які вірші про природу ви читали на попередніх уроках?
Підбиття підсумків уроку. Прослуховування пісні «Гаї шумлять…» і створення малюнка на тему «Мій рідний край».
Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. Зробити партитуру одного з віршів (визначити паузи, темп, тон, логічні наголоси)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |