Головна » Алгебра |
Одне з найважливіших завдань школи – прищепити учням уміння самостійно поповнювати знання, орієнтуватися в стрімкому потоці інформації. Це можливо, якщо ми дамо учням не просту суму знань, а їхню систему. Проблема формування знань завжди була, є й буде актуальною, адже тільки маючи систему знань, учні зможуть застосовувати математичні знання у процесі вивчення фізики, інформатики та інших навчальних предметів, а в підсумку розвинуть логічне мислення, що допоможе їм вирішувати різні життєві ситуації. Специфіка предмета математики полягає в тому, що матеріал кожного уроку логічно пов’язаний з раніше вивченим, що іноді значно віддалені в часі один від одного. Цілеспрямоване повторення матеріалу допомагає привести в систему знання учнів, робить їх міцнішими й усвідомленими. Завдяки тому, що знання узагальнюються й систематизуються, вдається значно розширити зону їхнього застосування, збільшити кількість вправ і підвищити ефективність практичної роботи учнів. У процесі узагальнюючого повторення з раніше вивченого навчального матеріалу не лише відтворюються найбільш істотні факти, поняття, уміння, але й встановлюються логічні зв’язки між ними. Вивчений матеріал при цьому переосмислюється в цілому, що приводить не тільки до зміцнення засвоєного, але й до вибудовування знань у коротку систему. Повторення шкільного курсу має розв’язати два основні завдання: [*] узагальнити й систематизувати знання учнів з курсу; [*] підготувати учнів до складання незалежного зовнішнього оцінювання. Для повторення кожної теми виділяється основний матеріал курсу відповідно до розділу програми. Характер повторення визначається вимогами до підготовки учнів за курс загальноосвітньої школи. З метою узагальнення й систематизації знань учнів повторення доцільно проводити з тем, кожна з яких поєднує матеріал з різних розділів курсу за принципом внутрішньо предметних зв’язків. Форми повторення можуть бути різними. Серед них лекція, повідомлення, бесіда, самостійна робота з підручником, додатковою літературою, запитання до розв’язування задач. Бажано, щоб форми роботи відповідали характеру й степеню складності матеріалу. Порція матеріалу, призначеного для самостійного повторення вдома, має бути такою, щоб не перевантажити учнів, а запропонований матеріал повинен бути доступний усім. [АЛГЕБРАЇЧНІ ВИРАЗИ]
[1.1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ]
Означення. Вираз, що складається з чисел і змінних, з’єднаних знаками додавання, віднімання, множення, ділення, піднесення до степеня і добування кореня, називається алгебраїчним. Наприклад: Область визначення алгебраїчних виразів – множина всіх допустимих значень змінних (значення змінних, при яких вираз має смисл): [*] для цілого – будь-які значення змінних; [*] для дробового – всі значення змінних, при яких знаменник не дорівнює нулю; [*] для ірраціонального, який містить добування кореня парного показника, – всі значення змінних, при яких підкореневий вираз невід’ємний, або додатний (для дробових ірраціональних виразів). [1.2. ЦІЛІ РАЦІОНАЛЬНІ ВИРАЗИ] Одночлен – добуток чисел, змінних і їх натуральних степенів. Степінь одночлена – сума показників степенів усіх змінних. Наприклад: – одночлен 1-го степеня, 13,01 – одночлен 0-го степеня. Многочлен – алгебраїчна сума одночленів. Степінь многочлена – найбільший степінь одночлена, що входить у цей многочлен. Наприклад: – многочлен 5-го степеня, – многочлен н 3-го степеня, – многочлен -го степеня.
Дії над многочленами [*] додавання, віднімання; [*] множення одночлена на многочлен; [*] множення многочлена на многочлен; [*] ділення многочлена на одночлен; [*] ділення многочленів (може бути з остачею та без остачі). Ділення многочленів виконується аналогічно до ділення багатоцифрових чисел.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |