Головна » Алгебра

Розв'язування рівнянь

Мета:

 навчальна: удосконалювати вміння розв’язувати рівняння, використовуючи залежності між компонентами дій, формувати вміння розв’язувати рівняння, в яких невідоме число входить до буквенного виразу;

розвивальна: формувати вміння застосовувати свої знання в нових ситуаціях;

 виховна: виховувати наполегливість, працелюбність.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійна презентація

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Форма  уроку:  Урок-казка.

 

Епіграф. Знання- це скарб,

               Йому ціни не зложеш.

              Визбируй же його

              Де тільки  зможеш.

                             О.Хайям.

    

Хід уроку:

I.                  Перевірка домашнього завдання.

II.              Повідомлення теми і мети уроку.

III.           Розв ’язування вправ

1)        В деякому царстві жив-був цар і була в нього донька- красуня царівна Оленка. Добре і щасливо жилося людям в царстві, аж поки не внадився злий змій, залітати: посіви спалювати, худобу і будівлі нищити. А одного разу лихий і підступний змій вкрав Оленку і поніс її за болота і ріки в гори, в країну “Рівнянь”.

Зажурився цар і кинув клич по всьому царству про допомогу. І відізвались на цей клич найсильніші Котигорошко, Іван-Побиван, Кирило Кожум’яка. Вирішили вони подорожувати всі разом, звільнити Оленку і нехай вона дістанеться найсильнішому.

Кожен зібрав своїх побратимів і вирішили перевірити готовність до походу.

(Клас ділиться на три команди, кожна команда вибирає капітана)

2)  Гра “Математичний волейбол”

(по три питання до теми в кожній команді повторення теоретичного матеріалу)

 

 І так, в дорогу ми готові, вирушаємо!

Довго чи коротко їхали побратими і приїхали до болота. Стоїть край нього журавель. Попросили герої в нього допомоги, як перебратись на другий берег, а журавель і відповідає: “ Все лихий змій переплутав. Виправте помилки в перейдете болото.”

Усні вправи.

Чи є значення   змінної коренем рівняння?

36:х-8=0                          х=4        
х-25=30                           х=55
810:х=10                         х=81
3х+7х=50                        х=25
х+125=250                                х=125
10:к=10                        к=0
(х-1) (х-8)=0                     х=8
у -17=17                          у=0
2х+5=15                          х=10
 х: 10-3=47                        х=50

 

Успішно герої перебралися через болото і попрямували далі. Аж тут на їхньому шляху річка, а броду не видно. Побачили побратими ластівку, а вона їм і каже. Проти найменшого броду відповідь найменша, бо він неглибокий. Знайдіть його.

         ( у-371)+146=277(1)

         (127+х)-98=132(11)

         (289-а)-45=123(ІІІ)

Брід знайдено. Рушаємо далі, перебравшись через річку.

 

 Мандрують побратими. Вже й гору видно, аж на їх путі яма глибока, всередині темна і чорна. І ворона сидить край ями. “Як перебратись на той бік?”- спитали герої, а ворона їм і відповіла: “Треба згадати факти з однієї бувальщини, і тоді з’явиться через яму місток.

У 1565 році поблизу міста Кемберліна була сильна гроза. На місці вирваних дерев жителі виявили глибокі ями, а в них речовину,  тільки я забула її назву. Якщо правильно виконати завдання, то дізнаєтесь, що там було.”

                                    І. 1) а:2+35=39

                                4)58+2х=170

                                   ІІ.2)у(58-27)=62

                               5)8х+2х-15=105

                                   III.3)2х+3х=12

                                        6)342-4х=270

 

Перебрались герої через яму і зупинились біля високої гори і зрозуміли, що це є царство змія.

Піднялися вони вгору. Аж тут мури високі і з одного віконця. Оленку видно. Вона і розвідала їм, щоб пройти у володіння треба всім загартувати шаблі.

 

Самостійна робота (роз’язування рівнянь)

Варіант 1                                              Варіант2

Середній рівень                               Середній рівень

435-х=441:21                                       272х=21*13

Достатній рівень                              Достатній рівень

420: (2х-4) =14                                      52-(4х+3)=1196

Високий рівень                                 Високий рівень

750(Зх+7) -10=65                              325: (6х-5)+12=25

 

Брама розкрилась, аж тут Змій зустрічає побратимів і трьома вогненними головами дише на них. Прийшов час самим героям побитись.

 

І. 450:(Зх+2х+х-4)=9

ІІ. (16+х+8х-5х):25=4

ІІІ. 32(6х-х-2х-27)=96

 

Змієві голови впали, вийшла Оленка, зустріла героїв Так хто виявився найсильнішим.

(Капітани рахують жетони) Підсумок гри.

 

Задача: У парку росло 575 лип і беріз. Лип було в 4 рази більше, ніж беріз. Скільки беріз і лип?

Як розв’язати цю задачу рівнянням ми вивчимо на наступному уроці.

Домашнє завдання: №399(г, д); 401 (є)

Додатково: 1)13х+12х+15=240

 (14у-2у): 17-2=310
(87у-64у)-10:2=0


Теги: Депутович О.В., рівняння
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 530/226


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar