Головна » Алгебра

Рівняння. Урок з математики для 6 класу

Мета дидактична: Повторити відомості про рівняння; продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати рівняння, пере­носячи доданки з однієї частини рівняння в іншу; застосовувати  знання і уміння учнів при розв’язуванні нестандартних рівнянь; виявити якості знань і вмінь, що характеризують стан засвоєння учнями розв’язування рівнянь; з’ясувати можливості застосування знань у навчальному  пізнанні  і практичних  ситуаціях.

Мета виховна: виховувати  взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, допитливість, уважність, натхнення, виховувати уміння вислухати інших, вміння спостерігати, знаходити закономірності, аналізувати, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність, любов до навчання, виховувати оптимізм, естетичне відношення|ставлення| до власної роботи, доброзичливість.

Корекційно-розвиваюча мета: Формувати і розвивати розумові операції (порівняння, узагальнення, конкретизація), форми мислення (висновок|умовисновок| по індукції і аналогії);розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу.

Тип уроку: систематизація і  узагальнення знань, умінь учнів.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки оцінювання та сигнальні картки.

Методи, форми і прийоми:

- використання ключових|джерельних| слів;

- мозковий штурм;

- релаксаційний практикум;

- рефлексія.     

Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання  рівнянь, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні рівнянь різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал, поглибити свої знання з літератури.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Сьогодні, на уроці ми з вами відправимося до казкового палацу у якому заховано скарб, який охороняють герої мультиплікаційних фільмів. Вам необхідно буде за піснею впізнати героїв та назву мультиплікаційного фільму та розшукати скарб. А допомагати в цьому нам будуть знання про рівняння. Отже ми з вами знаходимося перед палацом, в якому ворота замкнені на два замки, а перший ключ можна підібрати тільки відповівши правильно на запитання.

 

Повторення.(слайд 4)

 

1.Що називають рівнянням?

2.Що називають коренем рівняння?

3.Сформулюйте правило переносу доданків з однієї частини рівняння в іншу.

4.На яке число можна помножити дані числа, щоб у підсумку одержати тільки натуральні числа:

 

Молодці! Ви вірно відповіли на всі запитання. Давайте дізнаємося, в кого знаходиться ключ. (слайд 5) (Учні відгадують героя та назву мультиплікаційного фільму «Пісня мишеня».)

А чи не забули ви, що ворота закриті на два ключі. Щоб дізнатися у кого знаходиться другий ключ

 

Усно.(слайд 6)

 

Ви вірно обчислили. Давайте дізнаємося, в кого знаходиться ключ. (слайд 7) (Учні відгадують героя та назву мультиплікаційного фільму «Два веселі гуси».) Отже завдяки вашим знанням ми увійшли до палацу, але подивіться скільки тут дверей і невідомо за якими дверима знаходиться наш скарб. Ну що ж, спробуємо відкрити перші двері. (слайд 8). Що ми бачимо необхідно підібрати три ключі, а для цього необхідно розв’язати рівняння.

 

ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок.

Завдання 1

І ряд     3х = х + 4              Відповідь: х = 2;

ІІ ряд    у = 3у +2             Відповідь: у = -1;

ІІІ ряд      х+12 = х           Відповідь: х = 18.

 

Молодці! Завдання виконані, так у кого ж знаходяться наші ключі? (слайд 9) (Вінні-Пух ).

 

Завдання 2 (слайд 10)

І ряд     3(х - 5) = 2(х + 4)                     Відповідь: х = 23;

ІІ ряд   3(5 - х) + 13 = 4(3х - 8)          Відповідь: х = 4;

ІІІ ряд      4(2х + 3) - 5(5 - 4х) = (2 - 3х)(-9)          Відповідь: х =-5.

Завдання виконані вірно, а ключі знаходяться у…(слайд 11) (Буратіно).

Завдання 3 (слайд 12)

 

        Ви всі молодці! Вмієте розв’язувати рівняння з модулями. А хто ж тримає наші  ключі? (слайд 13) (Крокодил Гена та Чебурашка).

 

Фізкультхвилинка

 

Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
     Хочу я на фізхвилинку
     Всіх вас запросити.
          Раз — підняли руки вгору,
         Два — схилились всі додолу.
                 Руки — в боки! Скік-скік-скоки!
                 Нахилились.
                        Повернулись,
                       Один одному всміхнулись.
                              Покрутились вправо-вліво —
                              Щоб нічого не боліло.
                                    Раз, два, три, чотири!
                                    Набираємося сили.
                                            Нахились, повернись,
                                            До товариша всміхнись.

 

Завдання 4 (слайд 14)

 

І ряд                                         ІІ ряд                          ІІІ ряд

 

 |х - 6| = 3;                                  |4х + 1 | = 3;                                          |4 + х| = 12;  

                   

          Відповідь: х =-9 або х =3. Відповідь: х =-1 або х =0,5.  Відповідь: х =-16 або х =8.

 

І ці приклади розв’язані, а ключі знаходяться…(слайд 15) (Вовк – «Ну постривай!»)

 

Завдання 5 (слайд 16)

 

Перед вами була складна задача, але ви з нею впоралися і тому, я думаю, що і впізнаєте, у кого знаходяться ключі від наступних дверей. (слайд 17) (у Водяного з мультфільму «Летючий корабель»).

А ось і наступне завдання для всього класу:

 

Завдання 6  (слайд 18)

За схемою, зображеною на рисунку, складіть і розв’яжіть рівняння

 

 

Відповідь: х =0,2.

 

Давайте подивимось і дізнаємося, хто заховав наш ключ…(слайд 19) ( бабки Йожки  з мультфільму «Летючий корабель»).

 

Завдання 7 (слайд 20)

 

І ряд     (х - 5)·(х + 4)= 0;                     Відповідь: х = 5 або х = - 4;

ІІ ряд   (5 - х)·(х - 8)= 0;                     Відповідь: х = 5 або х = 8;

ІІІ ряд      (х + 3)·(5 - х) = 0;              Відповідь: х =-3 або х = 5.

 

Яким правило ви користувалися, щоб розв’язати це рівняння? Молодці!

Ключ знаходиться …(слайд 21) (у Коника-Стрибунця). А у якому ще мультфільмі ви чули цю пісеньку? А ось і скарб. Але він закритий, необхідний ключ…

Завдання 8 (слайд 22)

 

Розв’яжіть рівняння:

 

 -5·(0,4х – 0,6)=7·(0,4х – 0,1) – 1,1.

 -2х + 3 = 2,8х – 0,7 – 1,1

 - 2х  - 2,8х =- 3 – 0,7 – 1,1

 - 4,8х =-4,8

         х=1

 

Так, ключ ми візьмемо у жабеняти Кваки.

 

ІV. Підсумок уроку:

 

Ось і закінчився наш урок. Але не треба засмучуватися, ми з вами ще неодноразово зустрінемося з героями мультфільмів.

 

V. Рефлексія

Діти по ходу уроку заповнюють  картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють собі оцінку і малюють свій настрій на нижньому смайлику.

А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці, і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.


         - на уроці мені було все зрозуміло;

        - у мене виникли деякі питання, але|та| я їх не задав

           ( посоромився); 

        -  я багато що не зрозумів.

VІ. Домашнє завдання.

Повторити п.40

Виконати: № 1336  (12,19,25)


Теги: рівняння, Онікієнко Т.Д.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 518/37


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar