Головна » Алгебра |
Мета дидактична: Повторити відомості про рівняння; продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати рівняння, переносячи доданки з однієї частини рівняння в іншу; застосовувати знання і уміння учнів при розв’язуванні нестандартних рівнянь; виявити якості знань і вмінь, що характеризують стан засвоєння учнями розв’язування рівнянь; з’ясувати можливості застосування знань у навчальному пізнанні і практичних ситуаціях. Мета виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, допитливість, уважність, натхнення, виховувати уміння вислухати інших, вміння спостерігати, знаходити закономірності, аналізувати, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність, любов до навчання, виховувати оптимізм, естетичне відношення|ставлення| до власної роботи, доброзичливість. Корекційно-розвиваюча мета: Формувати і розвивати розумові операції (порівняння, узагальнення, конкретизація), форми мислення (висновок|умовисновок| по індукції і аналогії);розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу. Тип уроку: систематизація і узагальнення знань, умінь учнів. Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, картки оцінювання та сигнальні картки. Методи, форми і прийоми: - використання ключових|джерельних| слів; - мозковий штурм; - релаксаційний практикум; - рефлексія. Очікувані|сподівані| результати: Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання рівнянь, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні рівнянь різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал, поглибити свої знання з літератури.
Хід уроку.
І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні, на уроці ми з вами відправимося до казкового палацу у якому заховано скарб, який охороняють герої мультиплікаційних фільмів. Вам необхідно буде за піснею впізнати героїв та назву мультиплікаційного фільму та розшукати скарб. А допомагати в цьому нам будуть знання про рівняння. Отже ми з вами знаходимося перед палацом, в якому ворота замкнені на два замки, а перший ключ можна підібрати тільки відповівши правильно на запитання.
Повторення.(слайд 4)
1.Що називають рівнянням? 2.Що називають коренем рівняння? 3.Сформулюйте правило переносу доданків з однієї частини рівняння в іншу. 4.На яке число можна помножити дані числа, щоб у підсумку одержати тільки натуральні числа:
Молодці! Ви вірно відповіли на всі запитання. Давайте дізнаємося, в кого знаходиться ключ. (слайд 5) (Учні відгадують героя та назву мультиплікаційного фільму «Пісня мишеня».) А чи не забули ви, що ворота закриті на два ключі. Щоб дізнатися у кого знаходиться другий ключ
Усно.(слайд 6)
Ви вірно обчислили. Давайте дізнаємося, в кого знаходиться ключ. (слайд 7) (Учні відгадують героя та назву мультиплікаційного фільму «Два веселі гуси».) Отже завдяки вашим знанням ми увійшли до палацу, але подивіться скільки тут дверей і невідомо за якими дверима знаходиться наш скарб. Ну що ж, спробуємо відкрити перші двері. (слайд 8). Що ми бачимо необхідно підібрати три ключі, а для цього необхідно розв’язати рівняння.
ІІІ. Застосування знань, умінь та навичок. Завдання 1 І ряд 3х = х + 4 Відповідь: х = 2; ІІ ряд у = 3у +2 Відповідь: у = -1; ІІІ ряд х+12 = х Відповідь: х = 18.
Молодці! Завдання виконані, так у кого ж знаходяться наші ключі? (слайд 9) (Вінні-Пух ).
Завдання 2 (слайд 10) І ряд 3(х - 5) = 2(х + 4) Відповідь: х = 23; ІІ ряд 3(5 - х) + 13 = 4(3х - 8) Відповідь: х = 4; ІІІ ряд 4(2х + 3) - 5(5 - 4х) = (2 - 3х)(-9) Відповідь: х =-5. Завдання виконані вірно, а ключі знаходяться у…(слайд 11) (Буратіно). Завдання 3 (слайд 12)
Ви всі молодці! Вмієте розв’язувати рівняння з модулями. А хто ж тримає наші ключі? (слайд 13) (Крокодил Гена та Чебурашка).
Фізкультхвилинка
Що ж, мабуть, прийшла пора Завдання 4 (слайд 14)
І ряд ІІ ряд ІІІ ряд
|х - 6| = 3; |4х + 1 | = 3; |4 + х| = 12;
Відповідь: х =-9 або х =3. Відповідь: х =-1 або х =0,5. Відповідь: х =-16 або х =8.
І ці приклади розв’язані, а ключі знаходяться…(слайд 15) (Вовк – «Ну постривай!»)
Завдання 5 (слайд 16)
Перед вами була складна задача, але ви з нею впоралися і тому, я думаю, що і впізнаєте, у кого знаходяться ключі від наступних дверей. (слайд 17) (у Водяного з мультфільму «Летючий корабель»). А ось і наступне завдання для всього класу:
Завдання 6 (слайд 18) За схемою, зображеною на рисунку, складіть і розв’яжіть рівняння
Відповідь: х =0,2.
Давайте подивимось і дізнаємося, хто заховав наш ключ…(слайд 19) ( бабки Йожки з мультфільму «Летючий корабель»).
Завдання 7 (слайд 20)
І ряд (х - 5)·(х + 4)= 0; Відповідь: х = 5 або х = - 4; ІІ ряд (5 - х)·(х - 8)= 0; Відповідь: х = 5 або х = 8; ІІІ ряд (х + 3)·(5 - х) = 0; Відповідь: х =-3 або х = 5.
Яким правило ви користувалися, щоб розв’язати це рівняння? Молодці! Ключ знаходиться …(слайд 21) (у Коника-Стрибунця). А у якому ще мультфільмі ви чули цю пісеньку? А ось і скарб. Але він закритий, необхідний ключ… Завдання 8 (слайд 22)
Розв’яжіть рівняння:
-5·(0,4х – 0,6)=7·(0,4х – 0,1) – 1,1. -2х + 3 = 2,8х – 0,7 – 1,1 - 2х - 2,8х =- 3 – 0,7 – 1,1 - 4,8х =-4,8 х=1
Так, ключ ми візьмемо у жабеняти Кваки.
ІV. Підсумок уроку:
Ось і закінчився наш урок. Але не треба засмучуватися, ми з вами ще неодноразово зустрінемося з героями мультфільмів.
V. Рефлексія Діти по ходу уроку заповнюють картку самооцінки, далі підраховують свої бали, виставляють собі оцінку і малюють свій настрій на нижньому смайлику. А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням, отриманим|одержувати| на уроці, і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.
- у мене виникли деякі питання, але|та| я їх не задав ( посоромився); - я багато що не зрозумів. VІ. Домашнє завдання. Повторити п.40 Виконати: № 1336 (12,19,25)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |