Головна » Українська мова |
Мета: узагальнити знання учнів про прислівник, а саме про розряди прислівників за значенням, морфологічні ознаки прислівника, орфограми, пов’язані з правописом прислівників; розвивати вміння використовувати прислівники у мовленні; виховувати поважне ставлення до праці Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого. Хід уроку День, коли ви нічого для себе не засвоїли, не зрозуміли, пройшов дарма. Я бажаю вам, щоб сьогоднішній урок не пройшов безслідно. Хто багато робив, той багато знає Народна мудрість І. 1. Оголошення теми, мети (сл.. №1) - А як ви вважаєте, про що ми говоритимемо сьогодні на уроці, що повинні засвоїти? 2. Цілепокладання (Сл.№2) Я оцінюю себе. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Відтворення теоретичних відомостей про прислівник. Гра «Відірви пелюстку»)
( Перед початком роботи учні на полях зошита ставлять бал, який відповідає, на їхню думку, рівню знань з теми на початку уроку, далі шляхом взаємооцінювання чи самооцінювання учні виставляють бал за кожне виконане завдання, а також ставлять підсумковий бал, який відповідає рівню знань на кінець уроку. ) ІІІ. Узагальнення та систематизація вивченого Тестування У якому рядку правильно названо морфологічні ознаки прислівника? (Сл. №3) А. рід, число, відмінок; Б. час, спосіб; В. відмінок, число; Г. незмінність 2. У якому рядку до складу всіх словосполучень входять прислівники: (Сл. №4) А. ставитись по/сусідському, дивитись по/вовчому, взяти за/багато; Б. за/багато днів, приносити до/дому, відпочивати по/перше вересня; В. іти по/вовчому сліду, співати по/українськи, кинути на/гору; Г. підніматися на/гору Ельбрус, іти до/дому, постукати в/друге вікно. 3. У якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння: (Сл.. № 5) А. гарно, корисно, весело, завзято; Б. рішуче, багато, щойно, далеко; В. глибоко, рано, швидко, легко; Г. дорого, голосно, важко, зручно. 4. У якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс: (Сл. №6) А. по/перше, по/вашому, ні/куди, на/весні; Б. будь/як, по/братерськи, в/голос, на/певно: В. хтозна/де, коли/не/коли, на/бік, у/перше; Г. по/нашому, де/не/де, віч/на/віч, часто/густо. 5. У якому рядку всі прислівники пишуться з нн? (Сл. №7) А. гума..о, актив..о, безупи..о, со..о; Б. відмі..о, стара..о, несказа..о, щоде..о: В. негада..о, самовідда..о, нездола..о, дореч..о, Г. багря..о, не поруш..о, невтом..о, невпи..о. 6. У якому рядку допущено помилку в правописі прислівників? (Сл. № 8) А. день у день, без кінця-краю, віч-на-віч, не до вподоби; Б. не зло, зозла, час від часу, безперестанку; В. у стократ, по-друге, як-небудь, навиворіт; Г. по-моєму, по-зимовому, як-небудь, рік-у-рік.
Обмінялися зошитами. Перевіряємо правильні відповіді (Сл. №9). 1.Г; 2.А; 3.Б; 4. Г; 5.Б; 6.Г.За кожну правильну відповідь – 2 бала. Підрахували, поставили оцінку. Хто отримав високий бал, ще раз довів правильність прислів’я: Хто багато робив, той багато знає. Адже праця завжди допомагає людині заслужити повагу інших, отримати плоди. Завдання Прослухайте притчу, і під час прослуховування, запишіть прислівники, які зустрінуться у тексті. Дві сохи У кузні відремонтували дві сохи. Вони виглядали однаково. Одна з них залишилася стояти в кутку сараю. Її життя було легше, ніж життя іншої сохи, яку селянин наступного ранку завантажив на віз і повіз на поле. Там вона стала гарною, блискучою. Коли обидві сохи знову зустрілися в сараї, вони з подивом подивилися одна на одну. Соха, яку не використовували, була покрита іржею. Із заздрістю вона дивилася на блискучу подругу: Скажи, як ти стала такою красивою? Адже мені так добре було в тиші сараю стояти у своєму кутку.
Які прислівники зустрілися у тексті?
Яка тема тексту? Так, саме завдяки праці людина стає Людиною. Завдання: Із поданих прислів’їв виписати прислівники і утворити ступені порівняння. (Сл.№ 10) Не кайся рано встати, а кайся довго спати. Перевіряємо завдання (Сл. №11) Рано –раніше, ще раніше, найраніше, щонайраніше. Довго – довше, ще довше, найдовше, щонайдовше, найбільш довго. Сміло – сміліше, ще сміліше, найсміліше, щонайсміліше, найбільш сміло. Чесно – чесніше, ще чесніше, найчесніше, щонайчесніше, найбільш чесно. (Самоперевірка – за всі правильно записані ступені порівняння 12 б (1 слово 3 бала) Поставили собі оцінку в зошит. )
Яке з прислів’їв вам сподобалось? Як ви його розумієте? Завдання: Самодиктант. Записати 12 прислівників: по 3 прислівника до кожної з орфограм: (Сл. № 12) «Написання прислівників разом і окремо», «Дефіс у прислівниках», «Букви и, і в кінці прислівників», «Букви н і нн у прислівниках» (Взаємоперевірка. За кожне правильно написане слово 1 бал.) Завдання. Кросворд. Замінити фразеологізми прислівниками. По горизонталі: Вогнем і мечем – По вертикалі: Як сніг на голову –
(Перевірили (Сл. № 13) За кожну правильну відповідь 1 бал)
ІV. Підбиття підсумків. Оцінювання. А зараз складіть оцінки за тестування, за утворені ступені порівняння прислівників, за само диктант і кросворд, розділіть число, що у вас вийшло на 4. Таким чином, ви отримали оцінку за урок. А тепер порівняйте, чи співпадає ця оцінка з тією, що ви ставили собі на початку уроку.
V. Рефлексія. «Незакінчене речення» (Сл. № 14) VІ. Домашнє завдання. (Сл. « 15) Виконати впр. 12 стор. 127. На високий рівень: напишіть твір на тему «Хто робить кревно, той ходить певно»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |