Головна » Українська мова

ПРИСЛІВНИК: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль Урок вивчення нового матеріалу

Мета: - поглибити знання учнів про прислівники, його морфологічні ознаки і синтаксичну роль; - навчити учнів розпізнавати прислівники у реченнях, ставити до них питання; - вдосконалювати навички роботи в групах, парами, індивідуально; - розвивати культуру усного мовлення. Учні повинні знати: визначення прислівника, його морфологічні ознаки та синтаксичну роль у реченні; Учні повинні вміти: розпізнавати, знаходити прислівники в реченні, ставити до них питання.

Де? Як? Коли? Якою мірою? Близький, зблизька, приблизити, близько. Літній, улітку, літо. Зеленіти, зелень, зелено, зелений. Учорашній, учора. Три, втричі, троє, потроїти, трійка. Щасливий, щастя, щасливо.

Завдання: Сформулюйте визначення прислівника ПРИСЛІВНИК як частина мови Виражає ознаку дії чи стану, ознаку іншої ознаки, рідше – ознаку предмета У реченні виступає обставиною Незмінна самостійна частина мови Пов'язується з дієсловами та його формами, дієприкметниками та дієприслівниками, прикметниками, іншими прислівниками та з іменниками

Завдання: Зробити словотвірний аналіз слова та дослідити походження терміна “П Р И С Л І В Н И К”

Розряди прислівників Розряд На які питання відповідає приклади Способу дії Як? Яким способом? Добре, погано, пішки, верхи, бігом Міри і ступеня Скільки? Наскільки? Якою мірою? Мало, багато, надвоє, зовсім, цілком Місця Де? Куди? Звідки? Тут, там, далеко, туди, вниз, угору, звідти, здалеку Часу Коли? З якого часу? До якого часу? Вчора, завтра, звечора, здавна, довіку, доти Причини Чому? Через що? З якої причини? Згарячу, спересердя, спросоння Мети Для чого? З якою метою? Навіщо? Навмисне, наперекір, напоказ

Дослідження-зіставлення Справи в мене пішли добре. Ми весело захитали головами. Тихо задував низовий вітер. Мені було добре. У класі весело. На дворі тихо.

Лінгвістична гра “Прислівник за вами” Викладати … Сміючись… Шлях… Молодий… Близько… Виглядати… Зроблений… Читання… Прочитавши… Довідка: Весело Нехотя Цікаво Вічно Назад Молодо Лежачи Зовсім Гуртом

Утвори прислівники! Ве, не, ло, се; Но, не, руш, по; Да, ко, не, ле; Ку, вліт; Хто, ні; Ку, в, зим; Ру, вго; Би, а, що; Я, де, кий; Руч, го, лі; Ма, ння, нав. Кін, цем, нець, кі; Від, час, ча, су; День, з, на, дня; У, рік, рік; Ні, без, ву, сум; До, чі, ре; У, раз, раз.

Приховані морфологічні східці В _ _ _ _ у Н _ _ _ _ _ з З _ _ _ _ _ _ у В _ _ _ _ _ _ _ у Н_ _ _ _ _ _ _ _ _ч Б_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ у З _ _ _ у Щ _ _ _ _і З _ _ _ _ я Б _ _ _ _ _ ж С _ _ _ _ _ _ _ я П_ _ _ _ _ _ _ _ ю

Робота в парах розподіли в 3 колонки прислівники, що виражають: а) ознаку дії; б) ознаку стану; в) ознаку іншої ознаки Розмовляти тихо; жити поблизу; дуже високий; лагідно дивитися; приїхати здалеку; чекати роками; сказати спересердя; трохи гіркий; ледве теплий; писати грамотно; виглядати молодо; вірити по-своєму; дуже грамотний; дивитися стоячи; прибирати заново.

Гра “Добери слово” (як?) приходити на концерт (коли?) і спостерігати, як (як?) заповнюється зал. Входять (коли?) по одному, по двоє, (коли?) безперервний людський потік пливе тобі (куди?). Різні обличчя, вік і водночас – щось спільне в усіх… Але що? Спільне – чекання. Чекання щасливих хвилин, які здатна дати музика. Останні хвилини. Оплески, якими зустріли диригента. (як?) сліпучо сяють люстри – буде видно кожен рух музикантів. І раптом – в залі повна темрява. “Прощальну симфонію” Гайдна слухають (коли?). Ще не знають, що за традицією вона виконується тільки при свічках.


Теги: прислівник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 757/215


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar