Ступені порівняння прислівників. Урок з української мови для 7 класу - Українська мова - Авторські уроки та презентації - Розробки навчальних матеріалів
Головна » Українська мова

Ступені порівняння прислівників. Урок з української мови для 7 класу

Мета: поглибити знання учнів про прислівник, його морфологічні ознаки, ознайомити зі ступенями порівняння прислівників; формувати загальнопізнавальні вміння утворювати ступені порівняння прислівників, відрізняти їх від омонімічних ступенів порівняння прикметників; розвивати увагу, пам'ять, мислення; виховувати повагу до рідної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Як утворюються ступені порівняння прикметників?
Утворіть ступені порівняння прикметника сильний.

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 

ІV. Опрацювання теоретичного матеріалу.

        Робота з таблицею.

 

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

1. Творчий диктант.

    Перший варіант утворює просту і складену форму вищого ступеня порівняння, а другий варіант – найвищого.

        Весело, швидко, зручно, спокійно.

2. Вибірковий диктант.

    Випишіть лише ті прислівники, які мають ступені порівняння. Визначте усно ступінь порівняння.

     Близько, вище, по-іншому, струнко, мужньо, довше, самовпевнено, угору, найдовше, спочатку, високо, гірше, веселіше, завтра, найсмачніше.

3. Лінгвістичне спостереження.

Визначте, до яких частин мови належать слова. Свою відповідь обґрунтуйте.

   Краще – краще, легше – легше.

Складіть речення із поданими словами так, щоб в одному реченні слово виступало прикметником, а в іншому – прислівником.

4. Лінгвістична діагностика.

    Від поданих прислівників утворіть просту форму вищого ступеня порівняння. Які зміни відбуваються?

   Близько, важко, вузько, низько, дуже, дорого, тяжко, глибоко, легко, швидко, солодко, тонко.

5. Гра «Пригадай».

    Назвіть прислів’я чи приказки, у яких були б  прислівники вищого чи найвищого ступеня порівняння.

6. Робота з картками.

   Перепишіть прислів’я та приказки, утворюючи від поданих у дужках прислівників форму вищого ступеня порівняння.

     Риба глядить, де (глибоко), а чоловік – де (гарно). Чим слабше колесо, тим  воно (погано) скрипить. Чим (багато) кішку глядиш, тим (високо) горб вона піднімає. Діла говорять (голосно), як слова. Порожній колосок (високо) за всіх стоїть. (Добре) не починати, ніж почавши, кинути. Чим (високо) злетиш, тим (низько) впадеш. (Глибоко) орати – (багато) хліба мати (Нар. творчість).

7. Твір-мініатюра.

    Складіть невеличкий твір (5-7 речень) на тему «Останні подихи зими», використовуючи  прислівники вищого і найвищого ступенів порівняння.

 

VІ. Підсумок уроку.

 1. Назвіть ступені порівняння прислівників.

 2. Як утворюється вищий ступінь порівняння прислівників?

 3. Як утворюється найвищий ступінь порівняння прислівників?

 4. Як відрізнити прислівник від омонімічного прикметника?

 

VІ. Оголошення домашнього завдання.

    Опрацювати таблицю «Ступені порівняння прислівників».

    Виписати із підручника української літератури 5 речень із прислівниками вищого і найвищого ступенів порівняння прислівників.


Теги: Гоменюк О.М., прислівник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 182/26


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar