Головна » Українська мова |
Мета: продовжити знайомство учнів з видами підрядних речень мети; формувати вміння правильно ставити розділові знаки, самостійно знайомитися з поданим матеріалом, робити висновки; розвивати творчу уяву під час роботи над темою (конструювання речень), спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини; продовжувати поповнювати словниковий запас учнів, виховувати почуття патріотизму. Обладнання: комп’ютерні презентації, булава. Внутрішньопредметні зв’язки: культура мовлення і стилістика; лексикологія і фразеологія; орфоепія і орфографія. Міжпредметні зв’язки:література, історія України. Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ І. Організаційний момент. 1. Привітання. 2. Перевірка наявності шкільного приладдя. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Фронтальне опитування:(1') Що ви вивчили на попередніх уроках?
2. Робота за таблицею.(1') - Таблиця «Речення» представлена трьома кольорами: зелений (матеріал вивчено), жовтий (матеріал зараз вивчається), червоний (матеріал буде вивчатися). - Скажіть, що ви вивчили з теми «Речення»? 3. Запис числа.(0,5') 4. Самостійна робота. - Сьогодні у вас є можливість отримати гарні оцінки, але накопичувати ви їх будете поступово. Звертаю вашу увагу на слайд № 2. Вам пропонується розподілити речення на дві групи: складносурядні і складнопідрядні. Записуйте лише номери речень. Завдання І рівня (6 балів).
5. Перевірка самостійної роботи.
- За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал, підрахуйте і поставте кількість балів на полях зошитів, а я протягом уроку буду перевіряти вашу чесність. 6. Практична робота.(2') - Одне із семи речень запишемо на дошці, складемо схему. Історія кожного народу має свій соціальний символ, який вважається ознакою нації. Яке перед нами речення? (Складнопідрядне). Які символи України ви знаєте? (Козак) Прочитайте речення, вставте пропущені слова (метою, умов).(1,5')
Відгадані слова є темою нашого уроку. IІІ.Мотивація навчальної діяльності.(2') Сьогодні ми продовжимо розглядати види обставинних речень. Це речення мети й умови.
IV. Вивчення нового матеріалу. Робота за підручником. Відкрийте підручники на с. 107. На які питання відповідає підрядна частина мети? (Для чого? З якою метою?) Які вказівні слова можуть вживатися у головній частині? (Для, задля того, з тим, на те). Вправа 168 (усно),(1,5') (речення 1,2,3). Прочитайте речення, визначте головну, підрядну частину, вид підрядності. Робота за підручником. А зараз відрийте підручник на с.118. (Якщо, якби, коли б, як). Вправа 182 (усно), (речення 3, 4, 5). 5. Підсумок. З якими новими видами обставинних речень ви познайомились? (Мети, умови) 6. Фізхвилинка.(1') За якої умови козаки були сильними, витривалими? (Бо виконували щодня фізичні вправи) 1. Козацький марш. 2. Рубаємо дрова. 3. Пишемо слово «козаки». V. Формування умінь і навичок. 1. Словникова робота.(5') Ви знаєте, що козаки мали добру пам'ять, запам'ятовували багато інформації; - Я читаю слова вголос, потім ви прочитаєте їх вголос декілька разів. - Проговоріть слова в парах. - Запишіть слова. - Перевірте правопис слів за підручником (с. 106, с. 117). 2. Практична робота.(4') - Складіть речення із словниковими словами за схемами:
3. Перевірка.(1') 4.Робота в парах.( Вправа 184 с.118) Прочитайте речення, запишіть їх українською мовою. Ви можете користуватися словником, який знаходиться в кінці підручника (с.368). VI. Закріплення.(3') Робота за таблицею. Пригадайте таблицю, яку ми розглядали на початку уроку. Що змінилося? (Колір обставинних речень мети і умови). Що нове ми сьогодні вивчили? VII. Домашнє завдання.(2') Вам відома картина Іллі Рєпіна «Запорожці пишуть листа турецькому султану»? (Слайд №9) Дніпропетровський художник Валерій Сосна написав продовження до знаменитої картини. Три роки він працював над свої дітищем. «Я пофантазував на тему, як цей лист могли сприйняти на турецькому березі, і з фантазії народилася картина», - пояснив автор
Скласти твір-мініатюру, використати складнопідрядні речення, словникові слова, підкреслити їх. VIII. Гра «Булава».(5') 2 учня спробують свої сили у грі «Булава». Вам необхідно обрати питання, яке коштує від 10 до 60 гривень. Завдання: розставити розділові знаки. Хто виграє, той отримає булаву.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |