Головна » Українська мова |
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть: визначати стилістичні функції СПР; Тип уроку: формування вмінь і навичок учнів. Обладнання: роздавальний матеріал, довідники з української мови та ділової мови. Орієнтовний план та методи проведення уроку. І. Організаційний момент – 1 хв. ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу (міні-тест, репродуктивна бесіда) – 7хв. ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів – 1хв. IV. Вивчення нового матеріалу (інтерактивна вправа «Робота в малих групах»), пояснення вчителя – 15 хв. V. Закріплення вивченого матеріалу (творча робота) – 12 хв. VI. Підсумки уроку. Рефлексія («Незакінчені речення») – 9хв. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу. Тестування. Виписати слово, яке написано правильно й обвести останню літеру. І варіант. Пріоритет, пречепити, призвище; ІІ варіант. Причудово, привеликий, пригірок; Бесіда. Які слова утворюються з останніх букв виписаних слів? ІІІ. Оголошення теми та очікуваних результатів. Вивчення нового матеріалу. 1. Робота з текстами (у групах). Прочитати, розставити розділові знаки, знайти в тексті складне речення, виписати його, побудувати схему. I група ПОРИ РОКУ Зима в Північній півкулі характеризується великою різницею температури повітря між Атлантичним океаном і центральними район Євразії зниженням атмосферного тиску в районі Ісландії та його підвищенням поблизу Азорських островів і в Сибіру. Через територію України з південного заходу на північний схід проходить смуга високого тиску. Учені стверджують що це справляє прямий вплив на кліматичну ситуацію в Україні. II група НАКАЗ №198 Від 01.12.2010 р. Про стан підготовки закладу до зими Протягом жовтня-листопада 2010 р. велась підготовка навчального закладу до зими. Відповідно до угод із ремонтними організаціями було проведено обстеження та випробування опалювальної системи, виконані ремонтні роботи. Кураторами спільно з батьківськими комітетами проведено утеплення та обклеєння вікон установлено закривальний пристрій на вхідні двері перевірено теплолічильники. У той же час у і дев'ятому класі має місце порушення теплового режиму та втрати теплоенергії оскільки утеплення вікон проведено неякісно. ІІІ група ХУРТОВИНА Попелястий колір на заході розлився рікою яка виступила з берегів по всьому небі, вирівняв кострубатість скуйовджених хмар, замазав їхні обриси й заволодів усім світом. Над землею здіймалася одностайна однобарвна темно-сіра баня позбавлена найменших відтінків гладка, наче лід непорушна, мов кам'яна гора. Срібні холодні кулі роздирали теплу зелень листя. Представник групи, яка першою виконала завдання, креслить на дошці схему знайденого складного речення, записує його стислу характеристику. По одному учневі від інших груп зачитують складнопідрядні речення, знайдені в текстах та характеризують їх.
2. Бесіда. Який стиль використано в кожному з текстів? Пояснення вчителя (учні конспектують). Складнопідрядні речення вживаються в усіх стилях мовлення, але найчастіше -- у художньому, науковому, офіційно-діловому, публіцистичному. У художньому стилі часто вживаються складнопідрядні речення з підрядними означальними та обставинними часу, місця, способу дії. У науковому стилі широко вживаними є складнопідрядні речення з підрядними з'ясувальними, обставинними умови, причини, наслідку, оскільки саме вони дають можливість визначити причинно-наслідкові чи умовні зв'язки. Використання цих речень допомагає досягти в текстах наукового стилю логічності та доказовості. Офіційно-діловому стилю властиві складнопідрядні речення з кількома підрядними (з неоднорідною та послідовною підрядністю). Публіцистичному стилю — складнопідрядні речення з кількома підрядними (з однорідною підрядністю). V. Закріплення вивченого матеріалу. Які ознаки художнього стилю вам відомі? Творча робота (у групах). Написати твір-мініатюру у художньому стилі «Зима» або вірш, використавши в ньому два складнопідрядних речення. Обсяг – чотири-п'ять речень (твір може бути проілюстрований). Два - три учні з різних груп читають твори, акцентуючи увагу на вжитих складнопідрядних реченнях та їх характеристиках. VI. Підсумки уроку. Рефлексія. Учні мають письмово закінчити речення: Сьогодні на уроці я дізнався (лась), що… Оцінювання. VII. Домашнє завдання: записати текст публіцистичного стилю, проаналізувати в ньому одне складнопідрядне речення.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |