Головна » Українська мова |
Працюючи над проблемою розвитку творчих здібностей на уроках української мови та літератури, переконалася у тому, що мені не обійтися без використання новітніх технологій навчання. У процесі пошуків, проб переконалася, що інтерактивні методи (до яких відносимо і групову) роботи на уроках набагато збільшують пізнавальну активність та самостійність учнів, мотивують потребу самовдосконалення. Подаю зразок уроку з української мови (7 клас) з використанням новітніх технологій Тема: Написання прислівників разом, через дефіс та окремо Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прислівників, ознайомити з правилами написання прислівників; сприяти зміцненню навичок правопису складних прислівників разом і через дефіс, та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати загально пізнавальні вміння правильно писати складні прислівники з вивченою орфограмою, знаходити і виправляти помилки у правописі складних прислівників; розвивати логічне мислення, творчу уяву; виховувати пошану до рідної мови, сприяти вихованню загальнолюдських цінностей Тип уроку: засвоєння нових знань; урок – подорож країною Прислівників Інтерактивні технології: робота в групах, урок-подорож Обладнання: опорна схема «Написання прислівників», роздавальний матеріал, карта подорожі Хід уроку І Організаційний момент (3 хв.) - Добрий день, діти. Сьогодні на уроці ми з вами відправимося у подорож країною Прислівників. А от чим ми будемо подорожувати, ви дізнаєтеся, коли розгадаєте слово На дошці записане слово. Щоб розгадати слово, слід згадати алфавіт, адже кожна цифра – порядковий номер букви в алфавіті. «20, 19, 13, 10, 6» Отже, яким транспортом ми подорожуватимемо? Станція «Вокзальна» ІІ Актуалізація опорних знань учнів (5 хв.) - Щоб відправитися подорожувати, слід придбати квитки. Кожна ж група отримає квитки, якщо виконає завдання. 1.Робота з текстом. Виразно прочитати текст (Додаток1), визначити стиль мовлення. Дати назву. Виписати прислівники. - Що для вас значить мова? Чому ми повинні цінувати і берегти мову? Кого ще з українських письменників ви можете назвати? (виховний момент) 2.Фронтальне опитування. - Що називається прислівником? - На які розряди поділяються? - Як твориться вищий ступінь порівняння прислівників? Найвищий? Роздаю схеми правопису прислівників (квитки) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності( 5 хв.) 1.Дослідження-спостереження Прочитати і переписати речення. 1.Розкішно пахне матіола, ця нічна, непомітна навіть удень квітка (Н.Романович-Ткаченко). 2.Рано-вранці, ще сонце не сходило, - ревнула в замку гармата (О.Соколовський). 3.Удень світило сонце, надворі буяла весна. Крізь шибки вікон світило сонце (А.Шиян). 4.Де-не-де озветься пташина несміло, немов перед бурею в темному гаю, і знову змовкне (Леся Українка). Підкреслити прислівники. Спробувати пояснити правопис цих слів. Отже, наше завдання – повторити вже відоме і вивчити нове про написання прислівників разом, окремо, через дефіс. ІV. Пояснення нового матеріалу Станція «Орфографічна» 1.Робота з таблицею.(Додаток 2) (5 хв.) - Опрацюйте таблицю «Правопис прислівників». Поясніть правила правопису прислівників. (Озвучують учасники кожної групи (бажано сильніші)). 2.Розподільний диктант (5 хв.) Записати прислівники у три колонки, пояснити їх правопис. (Представники першої групи пояснюють правопис прислівників разом, другої – через дефіс, третьої – окремо ). Не сьогодні-завтра, вниз, напевно, мало-помалу, більш-менш, вгорі, навприсядки, нарешті, по-козацькому, по-українськи, по-лисячи, по-третє, ліворуч, мимохідь, рік у рік, день у день, будь-де, хтозна-куди. Станція «Ігрова» 3.Лінгвістична гра «Знайди прислівник» ( 3 хв.) - Я читаю складні слова, ви, почувши прислівник, плескаєте в долоні Академік-фізик, по-сусідськи, альфа-промені, бозна-як, буро-зелені, будь-як, давним-давно, п’ять-шість, десь-колись, білий-білий, ходив-ходив, часто-густо, де-небудь, великий-превеликий, англо-український, де-небудь, якось-то, міні-футбол, по-твоєму. V. Закріплення здобутих знань Станція «Практична» (3 хв.) 1.Творче конструювання Від прикметників утворити за зразком прислівники префіксально-суфіксальним способом. Пояснити правило правопису прислівників.(1 група - 1-3 сл., 2 група - 4-6сл., 3 група – 7-9сл.) Зразок:батьківський – по-батьківському, по-батьківськи Дідівський, материнський, братський, богатирський, командирський, європейський, дитячий, іспанський, український, Прислівники, утворені від виділених прикметників, увести в речення 2.Пояснювальний диктант. (5 хв) Списати, розкриваючи дужки. Визначте синтаксичну роль прислівників. Виділіть орфограму «Дефіс у прислівниках». Тяжко(важко) умирати у чужому краю. Без ворогів можна як(небудь) в світі прожити ( Т.Шевченко). Вряди(годи) по верхів’ях дерев пролітав вітер. Почуття відчуженості хтозна(де) й поділося. Птахи затихали і сідали на м’які гніздечка, гріючи свої худенькі від роботи тільця пахучим, ласкавим, (по)материнськи ніжним теплом розігрітої за день землі (Гр.Тютюнник). Осінь – це життя, що гомонить (по)своєму примхливо (Г.Кривда). Станція «Логічна» (3 хв.) 1.Прочитати, пояснити, як можна розрізнити прислівники й омонімічні іменники, прикметники, числівники та займенники. Зверху цього не видно. З верху гори видно далеко. 2) Востаннє ми бачились минулого року. Ми домовилися про це в останнє наше побачення. 3) Твір написаний нашвидку. На швидку їзду не розраховуйте. Станція «Творча» 2.Індивідуальна робота. (5 хв.) (Сильніші учні складають речення з співзвучними словами, слабші списують речення, розкриваючи дужки). Завдання 1 1)Назустріч – На зустріч з братом. 2)Удень – У день Нового року. 3) Укупі – У купі зошитів. 4) Догори – Підійшов до гори Завдання 2 Підписати зошит (по)шкільному. – (По) шкільному подвір’ї розбіглися школярі. Якщо (на)пам’ять не покладаєшся, запиши. – Завчили правило (на)пам’ять. Вилийте воду не (в)перше, а (в)друге відро. – (В)перше познайомилися давно, а тепер зустрілися (в)друге. Пташки защебетали вже (по)весняному. – (По)весняному небі пролітали перші ластівки. VІ Підсумок уроку. Оцінювання (3 хв.) Станція «Вокзальна» - Отже, як пишуться прислівники? Навести приклади. - Наведіть приклади прислівників, які за звучанням збігаються зі сполученнями іменників, прикметників чи числівників з прийменниками. Чи однакове написання цих співзвучних слів?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |