Головна » Українська мова |
МЕТА: відновити у пам'яті юнкерів правила правопису слів іншомовного походження, вивчені у середні школі; удосконалювати уміння правильно писати слова іншомовного походження, знаходити й виправляти орфографічні помилки у писемному мовленні; вдосконалювати вміння юнкерів здійснювати переклад; підвищувати мовленнєву грамотність підлітків; виховувати колективізм, уміння працювати в команді, спостережливість, увагу. ОБЛАДНАННЯ: словники, мультимедійна презентація, дошка, робочі учнівські зошити, підручник ТИП УРОКУ: комбінований ВИКОРИСТАНІ ТЕХНОЛОГІЇ: проблемного навчання, інтерактивного навчання ФОРМИ РОБОТИ: віртуальна подорож-квест, виконання вправ, робота в «дуетах», «квартетах», списування, переклад, проблемні запитання, робота із словником, усне висловлювання, «мозковий штурм», «очікувані результати», МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: світова література, англійська мова, російська мова ХІД УРОКУ: І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СЛАЙДИ 1-2 (напис англійською мовою Гаррі Поттер) Учитель: Прочитайте напис на слайді. Поясніть правопис власної назви. СЛАЙД 3 (картинка «лабіринт», словникова стаття «лабіринт») Як ви гадаєте. Яке відношення розглянуті мовленнєві одиниці мають до теми нашого уроку? (підвести до теми «Слова іншомовного походження») ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ СЛАЙД 4 (тема уроку) Учитель: Отже, запрошую ваш військовий підрозділ у подорож таємничими лабіринтами правопису слів іншомовного походження. Гаррі Поттер нам зможе допомогти лише своєю присутністю. Ваше ж головне завдання: згадати і правильно застосувати правила правопису слів іншомовного походження. Щасти вам! До зустрічі у теплому кабінеті «Юнкерського училища»! ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (здійснюється шляхом проведення квесту: використовується мультимедійна презентація вчителя) Учитель: СЛАЙД 5 (фото Гаррі із друзями за книжкою). Для того, щоб подолати всі лабіринти, які на вас чекають, ви маєте не один раз заглянути у книжку та виконати ряд складних завдань. V. ПІДСУМКИ УРОКУ 1. Запитання до учнів: СЛАЙД 21 Чи отримали Ви корисну інформацію на сьогоднішньому уроці? Яку? СЛАЙДИ 23-24 (супровідні слайди до оцінювання роботи на уроці) Оцінювання роботи учнів на уроці. VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ СЛАЙД 25 (світлина ворогів Гаррі Поттера, від імені яких і звучить домашнє завдання) СЛАЙД 26 (зміст домашнього завдання) Вивчити правила правопису слів іншомовного походження. 2. СЛАЙД 27 електронні адреси використаних інтернет-ресурсів (фотографій) СЛАЙД 28 Учитель: Не потрапляйте в лабіринти безграмотності – із них дуже важко вийти!!! До зустрічі!
ТЕМА: Правопис слів іншомовного походження (другий урок із теми) (презентація додається) МЕТА: повторити правопис слів іншомовного походження; удосконалювати уміння правильно писати слова іншомовного походження, знаходити й виправляти орфографічні помилки у писемному мовленні; вдосконалювати вміння юнкерів користуватись словниками; розглянути шляхи поповнення українського лексичного складу на прикладі військових термінів запозиченими словами; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у школярів гідність за свою Батьківщину, вчити підлітків усвідомлювати себе не лише людиною конкретної національності та конкретної країни, а людиною світу з однаковою повагою до всіх прогресивних надбань людської цивілізації.
ОБЛАДНАННЯ: словники, мультимедійна презентація, робочі учнівські зошити, дошка ТИП УРОКУ: урок формування практичних умінь і навичок. ВИКОРИСТАНІ ТЕХНОЛОГІЇ: проблемного навчання, інтерактивного навчання ФОРМИ РОБОТИ: віртуальна подорож, робота в «дуетах», «квартетах» (парами та малими групами по чотири учня), виконання вправ, списування, переклад, проблемні запитання, робота із словником, усне висловлювання, виразне читання, «мозковий штурм», «очікувані результати», робота із словниками МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: російська мова, російська література, географія, Захист Вітчизни ХІД УРОКУ: І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТА АКТИВІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Учитель: Із вересня цього року в житті кожного із вас відбули значні зміни, і ви потрапили у суцільний лабіринт загадок, нововведень. Цей лабіринт значно складніший за лабіринти, які ми разом долали на попередньому уроці. До речі, які правила ми з вами здолали, щоб вийти із тих фантастичних лабіринтів. Для вчителя (підводимо до частого вживання військових термінів) Яке почуття необхідно найперше мати солдатові будь-якої армії, щоб віддано захищати інтереси своєї держави? (на відповіді «патріотизм» зупиняємось і переходимо до перевірки домашнього завдання) ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 2-3 учні зачитують свої речення на патріотичну тему із використанням слів іншомовного походження.
ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ Сьогодні ми продовжуємо подорожувати, змінивши і форму подорожі, та й основні її завдання. Слайд 1 (тема уроку) (на дошці також запис дати уроку, теми, очікуваних результатів. Учитель: Скажете, що все тут доволі зрозуміло, але чи замислювались ви над тим, звідки беруть початок такі знайомі вам слова, як, наприклад, танк, амбразура, матрос, кинджал та подібні? (можливо, будуть учнівські відповіді – вислухати, але не коментувати: коментарі будуть у ході уроку.
ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (здійснюється шляхом проведення подорожі: використовується мультимедійна презентація вчителя) Учитель: перед початком подорожі, як і на попередніх уроках, ви військовий підрозділ -11-й юнкерський взвод, отримуєте інструктаж. запитання до учнів: чи знали ви, що ці слова тюркського походження прийшли до нас ще із дописемних часів? Учитель: (слайд 5-6) Пропоную вам ознайомитись із статтею 11-ти томного словника української мови. (тлумачення вказаних слів із наведеними літературними прикладами). записати одне із запропонованих речень на тлумачення слова «кайдани», пояснити свій вибір). Учитель: Від османів – до голландців, використовуючи машину часу! (Слайд 7) Голландія, для нас – країна тюльпанів та троянд, але це – в першу чергу, морська країна. Запитання до учнів: Як ви гадаєте, які морські терміни перекочували з часом в українську мову? (відповіді учнів) Слайд 8 (приклади слів), робота «дуетами» – знайти у словниках іншомовних слів тлумачення виділених слів (рейд, фарватер), скласти речення з одним із них. Назвіть слова німецького походження, зображені на фото. Слайд 13-14 тлумачення слів (гауптвахта, фельдмаршал) 11-ти томним словником Переписати слова у зошит. Пояснити значення двох перших слів (авангард, ар'єргард). До якої групи слів за своїм лексичним значенням вони належать? (антоніми). 14. Слайд 17-18 словникова робота (11-ти томний словник). Яке речення-приклад найбільше вам сподобалось? Чому? Слайд 19 (фото Англії). Остання країна нашої подорожі. Назвіть слова на позначення військових професій, військового знаряддя чи укріплень. Слайд 21-23 (тлумачення виділених слів») закінчення квесту. V. ПІДСУМКИ УРОКУ 1. Запитання до учнів: Слайд 24 Чи набули Ви нових знань з української мови Оцінювання роботи учнів на уроці. (Слайд 25)
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд 25 І. Із роману Льва Толстого “Війна і мир” виписати два речення з використаною військовою термінологією. Визначити їх походження за тлумачним словником. ІІ. Створити словник військових термінів, до якого внести слова вашого щоденного вжитку. Слайд 26 – інтернет-ресурси Слайд 28 – «До нових зустрічей!»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |