Головна » Українська мова |
МЕТА: повторити правила щодо явища чергування голосних звуків в українській мові, навчити юнкерів використовувати слова із виучуваними орфограмами в ситуативному спілкуванні; розвивати мислення, вміння використовувати операції синтезу та аналізу у різних життєвих ситуаціях, підвищувати мовленнєву грамотність підлітків; виховувати колективізм, уміння працювати в команді, спостережливість, увагу. ОБЛАДНАННЯ: роздавальний матеріал «Інструктаж перед початком подорожі» (правила чергування голосних звуків в українській мові), мультимедійна презентація, робочі учнівські зошити, великий годинник ТИП УРОКУ: комбінований ВИКОРИСТАНІ ТЕХНОЛОГІЇ: проблемного навчання, інтерактивного навчання ФОРМИ РОБОТИ: квест, робота в «дуетах», «квартетах» (парами та малими групами по чотири учня), проблемні запитання ХІД УРОКУ: І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Учитель: не будемо оригінальними - розв’яжемо мовну задачу: учням на слайді представлені дві колонки слів. Необхідно виписати другу літеру кожного слова в тому порядку, в якому записані слова. Із цих літер складається два слова, що є основною частиною назви теми уроку. Всі слова підібрані не довільно. У кожному з них відбувається чергування голосного звука. Другий слайд демонструє правильну відповідь. Слайди 1-2. (додаток 1). ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ Слайд 3 (тема уроку) Учитель: розумію, що тема не занадто цікава, але це лише на перший погляд. Ми спробуємо удосконалити свої знання про явище чергування голосних звуків у незвичайний спосіб. Уявіть собі, що ви зараз не у теплому класі, а по інший бік лісу, який далеко простягся вздовж річки Сіверський Донець. Ви, юнкери, - військовий підрозділ розвідників, перед яким поставлена задача без втрат перейти величезний ліс із великою кількістю природних перешкод та ворожих патрулів. Тільки знання правил чергування голосних звуків у різних частинах мови вам дозволять повернутись назад, до «Юнкерського училища». ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (здійснюється шляхом проведення квесту: використовується мультимедійна презентація вчителя) Учитель: Перед виконанням кожного завдання військові підрозділи отримують детальний інструктаж. Не будемо ламати традиції. Отже, нагадуємо собі правила чергування голосних в українській мові. Запитання до учнів: Чому саме ці слова використані у задачі? (у них спостерігається явище чергування голосних звуків) (слайд 5 – ключ).
Слайд 6 (фото лісу) – знайти слова-паролі з чергуванням голосних, щоб ліс впустив нас у свої чагарі. Слайд 7 – слова-паролі (промінь-променя, корінь-кореня, листок-листка). 11. Слайд 16 (приклад тексту: Вранці (ранок) вертоліт (вертольотом) вилетів (літати) на чергове завдання. Його шлях пролягав повз гірські (гори) кряжі, понад глибокими водами. Нарешті – місце пожежі, яку треба загасити. Вогняні (вогонь) стовпи підіймаються високо в небо. Дерев’яний дім (домашній) от-от спалахне. Сосни (сосен) натужно скриплять від жаху. Лише на заході (захід) сонця втомлений вертоліт-пожежник переміг всепоглинаючий вогонь. Пізнього вечора (вечір, вечеряти) він повернувся додому.) В дужках проілюстровано явище чергування голосних звуків, підкреслені слова демонструють частоту повторення слів із виучуваними орфограмами. Слайд 17 (фото заходу сонця на фоні соснового лісу). Останній ворожий блок-пост: вгадати пароль, який допоможе вийти із лісу. Слайд 18 (варіанти паролів - захід-заходу, сосна-сосен). V. ПІДСУМКИ УРОКУ 1. Запитання до учнів: Слайд 20 Ваше враження від подорожі. Оцінювання роботи учнів на уроці. VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Слайд 21 1. Знайти в орфографічному словнику 30 слів (які не розглядались на уроці )із явищем чергування голосних звуків. 2. Скласти з ними текст на10-12 речень. 3. Придумати заголовок до тексту.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |