Головна » Українська мова |
Мета: повторити вивчене в початкових класах про прийменник та сполучник як службові частини мови, їх загальне значення, морфологічні ознаки; удосконалювати навички виділяти прийменники і сполучники серед інших частин мови; пояснити роль сполучників для зв'язку слів у реченні; повторити вживання розділових знаків перед сполучниками а, але; розвивати мовлення, мислення; виховувати повагу до героїчного минулого України. Тип уроку: урок повторення теми. Методи і прийоми: робота з підручником, виконання вправ, бесіда, усний тест. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент. II. Оголошення теми і мети уроку. III. Повторення вузлових питань теми. Бесіда 1. Що таке сполучник? 2. Що ми називаємо прийменником? 3. Чому сполучник і прийменник називають службовими частинами мови? IV. Усні та письмові вправи на матеріалі повторення. 1. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. 2. Виконання вправ 47, 48. 3. Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). 4. Складіть речення зі сполучниками і, й, та, вживаючи їх для зв'язку однорідних членів речення з'єднання простих речень в складному. 5. Спишіть текст, виділіть прийменники □ і сполучники О . Що нового ви дізналися про козаків? Вбрання запорожців Ходили запорожці добре, одягалися й розкішно, і гарно. Одяг був у них на ваті, на шовкових шнурках та на ґудзиках, із тонкого сукна різних кольорів. На голову одягали високу гостру шапку із смушковою околицею заввишки в чверть, із сукняним червоним та зеленим дном. Під шаровари взували сап'янові чоботи, жовті, зелені, червоні, із золотими, срібними й мідними підковами. (За Д. Яворницьким) 6. Розкажіть, що ви знаєте про символи українців. Прочитайте речення, знайдіть сполучники, поясніть розділові знаки в реченнях. Писанка — символ Сонця і весняного пробудження. Розмальовували писанки на гусячих, качаних, журавлиних, а пізніше — на курячих яйцях. З'явилися писанки на Україні дуже давно. Найбільше їх розписували дівчата. Кожен візерунок на писанці щось означав. Кривулька передавала вічність сонячного світла, а зірка виступала символом Сонця. Люди дарували писанки як знак добрих побажань. 7. Навчальний диктант. Рушники І сучасну, і традиційну оселю на Україні важко уявити без рушників. Тчуть їх і вишивають досі. Для краси у домі, на щастя в ньому, просто так, для душі. Узори на рушниках — то давні забуті символи: ромб з крапкою посередині — засіяна нива, вазон чи квітка — світове дерево од неба до землі, людська фігурка, немов з дитячого малюнка, — знак берегині, богині хатнього вогнища. А подивіться, де висять рушники. Над вікнами і над дверима, на покуті — це обереги од усього злого, що може зайти в дім. V. Підсумки уроку, мотивація оцінювання. Усний тест за сигнальними картками. 1) Прийменники служать для зв'язку слів у словосполученні і реченні, а сполучники поєднують: а) однорідні члени речення і частини складного речення; б) іменники і дієслова; в) числівники і прикметники. 2) Лексичне і граматичне значення мають: а) службові частини мови; б) самостійні частини мови; в) самостійні і службові частини мови. VI. Інструктаж до виконання домашнього завдання.
Виконати вправи 48, 50.
Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо. Розгляньте слова, скажіть, в якому рядку записані прийменники, а в якому — сполучники. 1) в, на, у, під, над, попід, понад, з-над, з-за, через; 2) і, й, та, а, але, зате, однак, щоб, бо.
Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука). Складіть словосполучення, використовуючи прийменники. їхати (поїзд), боротьба (зло), працювати (село), стрічка (шовк), приїхати (село), підготувати (робота) боротьба (мир), червоний (збентеження), зблідлий (гній) написаний (рука).
Спишіть текст, виділіть прийменники □ і сполучники О . Що нового ви дізналися про козаків? Вбрання запорожців Ходили запорожці добре, одягалися й розкішно, і гарно. Одяг був у них на ваті, на шовкових шнурках та на ґудзиках, із тонкого сукна різних кольорів. На голову одягали високу гостру шапку із смушковою околицею заввишки в чверть, із сукняним червоним та зеленим дном. Під шаровари взували сап'янові чоботи, жовті, зелені, червоні, із золотими, срібними й мідними підковами. (За Д. Яворницьким) Спишіть текст, виділіть прийменники □ і сполучники О . Що нового ви дізналися про козаків? Вбрання запорожців Ходили запорожці добре, одягалися й розкішно, і гарно. Одяг був у них на ваті, на шовкових шнурках та на ґудзиках, із тонкого сукна різних кольорів. На голову одягали високу гостру шапку із смушковою околицею заввишки в чверть, із сукняним червоним та зеленим дном. Під шаровари взували сап'янові чоботи, жовті, зелені, червоні, із золотими, срібними й мідними підковами. (За Д. Яворницьким) Спишіть текст, виділіть прийменники □ і сполучники О . Що нового ви дізналися про козаків? Вбрання запорожців Ходили запорожці добре, одягалися й розкішно, і гарно. Одяг був у них на ваті, на шовкових шнурках та на ґудзиках, із тонкого сукна різних кольорів. На голову одягали високу гостру шапку із смушковою околицею заввишки в чверть, із сукняним червоним та зеленим дном. Під шаровари взували сап'янові чоботи, жовті, зелені, червоні, із золотими, срібними й мідними підковами. (За Д. Яворницьким) Спишіть текст, виділіть прийменники □ і сполучники О . Що нового ви дізналися про козаків? Вбрання запорожців Ходили запорожці добре, одягалися й розкішно, і гарно. Одяг був у них на ваті, на шовкових шнурках та на ґудзиках, із тонкого сукна різних кольорів. На голову одягали високу гостру шапку із смушковою околицею заввишки в чверть, із сукняним червоним та зеленим дном. Під шаровари взували сап'янові чоботи, жовті, зелені, червоні, із золотими, срібними й мідними підковами. (За Д. Яворницьким)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |