Головна » Українська література

Загадки як вид усної народної творчості. Урок з української літератури для 5 класу

МЕТА: розширити знання учнів про загадки, заохотити до самостійного художнього читання; розвивати навички самостійного пошуку матеріалів, аналізу творів фольклору, акторські здібності, критичне й образне мислення;
виховувати прагнення до самоосвіти, розширення свого кругозору, любові до книги.

ОБЛАДНАННЯ: книжкова виставка, ілюстрації до творів, читацькі щоденники.

ТИП УРОКУ: урок позакласного читання.

 

Хід уроку:

Оргмомент

Доброго ранку, діти! Сьогодні гарна погода, і настрій у вас, бачу, теж гарний.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо!

II. Мотивація навчання

(Звучить українська народна пісня).

1.Вступне слово вчителя.

Хто полюбить книгу,

 той далеко піде у своєму

 розвитку. Книга рятує

 душу від Здерев’яніння.

 (Тарас Шевченко).

 Так говорив про значення книги видатний український письменник Т.Г.Шевченко, який сам мав велику бібліотеку.

Сьогодні ми не знаємо хто написав першу книжку, як вона називалася. Книга – унікальне, феноменальне творіння людства. Ми не можемо уявити своє життя без книги. Книги – наші постійні супутники. Книга – джерело знань для школяра, студента, кожної людини. Книга – наш найкращий порадник у всіх життєвих ситуаціях і для школяра, і для зрілого, досвідченого мужа. Недарма в народі кажуть: книга вчить як на світі жить; хто багато читає, той багато знає.

Книга-це постійний супутник людини в житті, який треба берегти і яким ще треба вміти користуватися. У кожного з вас повинні бути книги за інтересами, тому ні інтернет, ні телебачення та інше не замінять вам невичерпну глибину знань, що містить книга.

Наш урок і буде присвячений книзі, прочитаній самостійно, за власним вибором.

 

2.Актуалізація суб’єктного досвіду. (Передбачення: «Я думаю, що урок буде цікавим, тому що…»)

 

II. Актуалізація опорних знань.

Розгадування ребуса.

Діти, давайте ми з вами розгадаємо ребус і  визначимо, чому ж саме буде присвячена тема нашого сьогоднішнього уроку.

 

III. Оголошення теми та мети уроку.

1.Слово вчитель.

      Так діти, сьогодні наш урок буде присвячений виду усної народної творчості-загадкам. На попередніх уроках ви вже ознайомилися з ними. Сьогодні ми розглянемо як ви попрацювали вдома над загадками.

Але спочатку давайте переглянемо презентацію, яка саме їм присвячена. Вона допоможе нам пригадати теоретичний матеріал, та дізнатись щось новеньке.

2.Перегляд презентації «Загадки як вид усної народної творчості».

(Додаток 1)

3.Обмін враженнями.

4.Бесіда за змістом презентації.

IV.Основний зміст роботи.

1.Проведення конкурсу на кращого читця загадок.

Презентація учнями домашньої роботи (загадки, ілюстрації до них).

1)Обрання журі, визначення критеріїв оцінювання (наприклад, знання тексту, виразність, артистизм, обґрунтування вибору).

Фізкультпауза.

1.     "Мій голос злітає увись".

ü Учні називають поверхи, по яких вони подумки підіймаються вгору, підвищуючи кожного разу тон голосу, а потім “сходять” вниз.

Діти читають вірш так, щоб підвищення і пониження висоти голосу відповідало змісту вислову:

Щоб оволодіти грудним регістром,
Я стаю аквалангістом.
Все нижче опускаюся, нижче!
А дно морське ближче, ближче!..
І ось вже в царстві я підводному!
Хоч занурився глибоко,
Але голосом грудним, вільним
Розпоряджаюся я легко.
Щоб оволодіти грудним регістром,
Корисно стати аквалангістом.

IV.Основний зміст роботи.

2)Проведення конкурсу (виразне читання загадок, обгрунтування вибору).

3)Підбиття підсумків конкурсу, нагородження переможців грамотами, оцінювання вчителем.

V. Закріплення знань, умінь та навичок.

1)Опитування у вигляді мікрофона.

Що таке загадка?

Як поділяються загадки за тематикою?

Що вміють загадки?

Хто є автором загадок?

VI. Підсумки уроку.

1)Коментар епіграфа до уроку.

2)Бесіда.

Чи сподобався вам  урок?

Що запам’яталося найбільше?

VII.Оцінювання учнів та коментар оцінок.

 

        VIII. Домашнє завдання.

Репродуктивно-конструктивний рівень. До наступного уроку з позакласного читання прочитати казку «Красний Іванко та закляте місто». Підготувати питання для однокласників за змістом твору.
Творчий рівень. Підготувати кросворд за змістом казки «Красний Іванко та закляте місто». Зробити ілюстрацію.


Теги: загадки, Бичкова Ю.С.
Навчальний предмет: Українська література
Переглядів/завантажень: 120/21


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar