Головна » Українська література |
Мета. Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника, розкрити багатогранність його спадщини; розвивати зв’язне мовлення, уміння знаходити потрібну інформацію; виховувати інтерес до творчості Михайла Старицького. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання. Портрет М. Старицького, його твори, таблиці, вислови про письменника.
Епіграф. «… Вище від любові до своєї вітчизни немає на світі». М. Старицький.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку. Очікувані результати Знати життєвий і творчий шлях письменника ІІІ. Опрацювання нового матеріалу. Вступне слово вчителя. В українській літературі другої половини 19 ст. – початку 20 ст. значне місце посідає творчість Михайла Петровича Старицького — талановитого поета, драматурга, прозаїка. Всеосяжність інтересів, дійовий громадський темперамент спонукали Старицького до роботи в різних галузях культури. Він був організатором театральної справи в Україні, режисером і антрепренером, одним із фундаторів Всеукраїнського театрального товариства, видавцем, перекладачем — одним із тих невтомних трудівників, чиєю подвижницькою працею живиться кожна національна культура. Отже, ознайомившись на уроці із творчістю і життям М. Старицького, ви маєте дати відповідь на питання: У чому виявляється багатогранність таланту Михайла. Старицького. Виступ літературознавця. Основні факти біографії М. Старицького 14 грудня 1840 р. у родині дрібного поміщика-дворянина, відставного ротмістра в с. Кліщинці на Полтавщині народився М.П. Старицький. Виступи учнів за випереджальним завданням (багатогранність творчої спадщини Мхайла Старицького)
Поезії «Борвій», «До молоді», «До України», «Виклик», «Поету», «Поклик», «Поклик до братів слов'ян» та інші Історичні романи, повісті, оповідання «Осада Буші», «Богдан Хмельницький», «Последние орлы», «Разбойник Кармелюк» Драматичні твори «Не судилось», «Талан», «У темряві», «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці», «Богдан Хмельницький», «Маруся Богуславка» Драматичні переробки творів інших авторів «На Кожум’яках» І. Нечуя-Левицького — «За двома зайцями»; «Ночь перед Рождеством» М. Гоголя — «Різдвяна ніч»; «Хата за селом» Ю. Красневського — «Циганка Аза» Переклади та переспіви творів Й. Гете, Г. Гейне, Ч. Байрона, В. Шекспіра, А. Міцкевича, І. Крилова, В. Лермонтова, В. Гюго, О. Пушкіна, М. Некрасова, словацького та сербського фольклору Декламування віршів М. Старицького із визначенням основних мотивів лірики «Поетові» (роль і призначення поета) «Виклик» (краса людських почуттів) «Швачка» (співчуття до важкої долі простого люду) «До України» (тема України). Доповідь істориків-літературознавців. Творча співпраця М. Старицького з М. Лисенком. Робота з підручником (с. 83-89). Технологія «Компетентність» (5 груп учнів ознайомлюються з інформацією, за якою проводиться взаємоопитування) З’ясуйте походження письменника. Чим уславився його рід?
ІV. Рефлексія Розвиток мовлення. Усний навчальний міні-твір (за опрацьованим на уроці матеріалом). Тема «Михайло Старицький — багатогранна особистість»
V. Підведення підсумків уроку (аналіз очікуваних результатів). Оцінювання учнів. VІ. Домашнє завдання (диференційоване) Скласти хронологічну таблицю за життям і творчістю письменника
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |