Головна » Українська мова

Розділові знаки у складному реченні

Мета. Закріпити, систематизувати й поглибити знання учнів, отримані на попередньому уроці; сформувати практичні вміння та навички щодо пунктуації у складному реченні; розвивати творчі вміння моделювати складні речення й речення з однорідними членами; формувати мовленнєву компетенцію; виховувати потребу у навчанні, любов до рідної мови.

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок.

Засоби навчання. Підручник, таблиця, роздавальні картки.

 

Перебіг уроку.

І. Організаційний етап.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа №147
Словникова робота
Вправа №148

 

ІІІ. Актуалізація і корекція знань

Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Яке речення називають складним
Чим просте речення відрізняється від складного?
Якими видами зв’язку з’єднані частини складного речення?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

Слово вчителя

Щоб наша мова була багатограннішою, більш милозвучною, невичерпною, ми маємо збагачувати її  із джерел народної мудрості.

Робота в парах

Завдання. За допомогою карток складіть  прислів’я, записати їх у зошити. Які речення у вас вийшли ¾ прості чи складні? Усно  поясніть значення записаних прислів’їв.

Не копай яму іншому, бо сам в неї упадеш.
Синиця шкоду робить, а журавлеві перепадає.
Там правда мовчить, де сила панує.
Верба водою живе, і верба воду береже.
Пішов би в гості, та ніхто не запрошує.
Гора з горою не зійдеться, а людина з людиною сходяться.

 

V. Опрацювання нового матеріалу

1. Слово вчителя

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над виробленням пунктуаційних навичок у складному реченні. Ви дізнаєтесь не тільки про те, як правильно розставляти розділові знаки у складному реченні, але й про синонімічність складних і простих речень.

 

2. Робота з підручником

     1) робота з таблицею (права №151)

     2) вивчення правила (с. 72)

     3) робота в групах (виконання вправи №152, усно)

3. Фізкультхвилинка

 

VІ. Узагальнення та систематизація вивченого  матеріалу.

Робота з підручником

Самостійна робота (робота в малих групах). Виконання вправи №153.

      2)  Синтаксичний розбір складного речення 

        1)  усно (с. 74)

        2) письмово

Мене  водило в безвісті життя, та я вертався на свої     пороги. (Д. Павличко)         [розповідне, неокличне, складне, має дві частини, сполучниковий зв'язок]

 

VІІ. Домашнє завдання; інструктаж до його виконання.

Опрацювати матеріал § 19.

Виконати вправу №156, зробити синтаксичний розбір складних речень.

 

VІІІ. Рефлексія

Технологія  «Незакінчене речення»

Я зрозумів…
Найбільше труднощів я відчув…
Я не вмів, а тепер вмію…

 

ІХ. Підведення підсумків уроку.

Оцінювання роботи учнів на уроці.
З’ясування очікувань від уроку. 


Теги: Голінченко Л.П., Складне речення
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 61/25


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar