Головна » Алгебра

Множення натуральних чисел

Мета уроку:

Мета навчальна: удосконалення вміння виконувати множення натуральних чисел, формувати вміння застосовувати переставну та сполучну властивості множення, розв’язувати задачі на множення натуральних чисел, формування уміння поєднувати |сполучати| усні і письмові прийоми обчислення |підрахунку|.

Мета виховна: виховувати  взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність виховання пізнавальної активності,

прагнення долати |переборювати| труднощі, навички|навичок| контролю і самоконтролю; грамотного оформлення розв’язків задач.

Корекційно-розвиваюча мета: розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу, розвивати уміння аналізувати, робити|чинити| висновки|висновки|, узагальнення.

Тип уроку: систематизація і  узагальнення знань, умінь учнів.

Форма уроку: урок-марафон.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація, сигнальні картки.

Методи, форми і прийоми:

- використання ключових|джерельних| слів;

- завдання|задавання| творчого характеру;

- використання ІКТ;

- метод самоконтролю;

- мозковий штурм;

- релаксаційний практикум;

- рефлексія.     

 

Очікувані|сподівані| результати:

Після уроку учні зможуть використовувати засвоєні математичні поняття, терміни під час розв’язання  задач, знаходити|находити| проміжні етапи у розв’язанні задач різних видів, знаходити|находити| раціональні способи в їх розв’язанні, |вирішенні| аналізувати вивчений матеріал.

Епіграф до уроку:

Знання лише тоді знання, коли вони здобуті зусиллями своєї думки, а не тільки пам’яттю.

Л. Толстой

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент. Перевірка готовності до уроку (2 хв.)

Урок розпочинається з назви теми уроку, мети та завдань. Прочитайте епіграф і поясніть, як ви розумієте цей вислів.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання (фронтальна) (слайд 2) (4 хв.)

№ 407 (12-9)•6=18;
415(1)                                         416(1)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (слайд 3-4) (4 хв.)

 

Запишіть у зошиті всі цифри, які ви записали замість зірочок. Перед вами таблиця відповідності ваших цифр і моїх букв. Складіть будь-ласка речення з цих букв і ви дізнаєтесь, як ми з вами будемо сьогодні працювати.

 

Отже, наш урок називається «Марафон казок», а допомагати нам будуть натуральні числа і дії з ними.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок

Із казкою ми зустрічались не раз

І знову вона завітає до нас.

 

ІV. Застосування знань, умінь та навичок.

Розпочинаємо марафон. Для того, щоб дізнатися яка казка завітала до нас першою, необхідно виконати завдання:

Варіант 1(слайд 5) (6 хв.)

Знайти значення добутку:   65•24 =  (відповідь 1560) (2 бали)
Знайти значення добутку:   872•304 = (відповідь 265088) (3бали)

Варіант 2

Знайти значення добутку:  83•14 = (відповідь 1162) (2 бали)
Знайти значення добутку:  615•204 = (відповідь 125460) (3бали)

(казка «Царівна-жаба»)

 

Отже яка  казка нам зустрілася перша? Хто відповість – це авторська казка чи народна? Назвіть основних героїв цієї казки.

А ми вирушаємо далі і наступні завдання такі:

 Варіант 1(слайд 6) (6 хв.)

Обчислити зручним способом: 4•27•25 =  (відповідь 2700) (2 бали)
Обчислити зручним способом, розклавши один з множників на добуток двох множників:  32•25 =(відповідь 800) (3бали)

Варіант 2

Обчислити зручним способом:  8•13•125 = (відповідь 13000) (2 бали)
Обчислити зручним способом, розклавши один з множників на добуток двох множників:   68•50 =(відповідь 3400) (3бали)

(казка «Попелюшка»)

 

Яка ж казка завітала до нас? А хто автор цієї казки? Які головні герої цієї казки? Чи перемагає справедливість у цій казці?

 

Фізкультхвилинка (слайд 7)  (2 хв.)

Щось не хочеться сидіти,                   

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,                        

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки

І зроби чотири кроки.                        

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.                            

Плесніть, діти, кілька раз.                  

За роботу - все гаразд.

 

А ми з вами знову у роботі.

Варіант 1(слайд 8) (8 хв.)

Знайдіть значення виразу:  50•m•49•2, якщо m=3

(відповідь 4900m =14700 ) (3бали)

2. Готуючись до школи, Буратіно купив 34 зошити по 12 сольдо і 18 зошитів по 16 сольдо. Скільки сольдо заплатив Буратіно за всі зошити? (відповідь:  34•12+18•16 = 696 ) (3бали)

Варіант 2

Знайдіть значення виразу:  4•а•11•25, якщо а= 7

(відповідь 1100а=7700 ) (3бали)

Кіт Матроскін продав 42л молока по 96 к. за літр і 16 кг сиру по 2 грн за кілограм. Скільки грошей отримав Матроскін за свій товар?

(відповідь: 42•96+16•200=7232(к) = 72грн 32к ) (3бали)

(казка «Дюймовочка»)

 

І знову казка. Яку назву має ця казка? Про кого йде мова у цій казці? Хто написав  її?

Щоб дізнатися про наступну казку необхідно виконати такі завдання:

Варіант 1(слайд 9) (6 хв.)

Замість зірочок поставте пропущені цифри:

 

     (відповідь: )                 (8балів)

 

 Варіант 2

Замість зірочок поставте пропущені цифри:

 

          (відповідь:  )           (8балів)

 

(казка «Червона Шапочка»)

 

Як називається казка, що ви відкрили? Про що йдеться у цій казці? Хто пригадає кінцівку цієї казки?

 

V. Підсумок уроку. (3 хв.)

 

[*]     Як називають компоненти дії множення?

[*]     Як записати переставну властивість множенням для чисел с і d?

[*]     Як записати сполучну властивість множення для чисел 3, 2, 5?

[*]     Які ви знаєте особливі випадки множення?

[*]     Як розв’язати рівняння (х-5)(х-9) = 0?

 

VІ. Домашнє завдання (слайд 10) (2 хв.)

 

- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна творити чудеса, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Повторити п.16, виконати № 416(4) та виконати творчу роботу:

Перший  варіант складе задачу за казкою «Гидке Каченя» та розв’яже її, а другий варіант складе задачу за казкою «Дванадцять місяців» і також її розв’яже.

 

V. Рефлексія (слайд 11) (2 хв.)

 

Закінчено урок, і виконано план.

Спасибі, діти, величезне вам.

Що  наполегливо всі ви трудились

Знання  вже точно вам згодились

 

Чи сподобався вам наш урок?

 

Діти по ходу уроку виставляли бали за завдання на полях зошита. А зараз підрахуйте свої бали, поділіть отриману кількість на два і поставте  собі оцінку.  

А тепер дайте оцінку своїм знанням і умінням,  отриманим|одержувати| на уроці, і підніміть сигнальні картки|карточки|, які лежать у вас на столах.

 
         - на уроці мені було все зрозуміло;

 - дещо не зрозуміло, але сподобалося працювати

            -  я багато що не зрозумів.


Теги: натуральні числа, Онікієнко Т.Д.
Навчальний предмет: Алгебра
Переглядів/завантажень: 273/37


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar