Головна » Молодші класи » Математика

Закріплення вміння додавати і віднімати числа у межах 10

Мета: закріпити вміння учнів додавати та віднімати числа в межах першого десятку , навчати розв’язувати задачи , складати задачи за скороченою умовою, порівнювати результати математичних виразів; розвивати увагу, пам’ять, творче мислення учнів; виховувати любов до рідного міста Харкова та вдячність за сучасні перетворення на краще. 
Обладнання: комп’ютер, телевізор, ширма лялькового театру, лялька-білочка, плакати для створення пано « Парк відпочинку», картки з прикладами для пано, картки у кожного учня « Емблема парку» на звороті з прикладами, плакат « Оглядове колесо», презентація уроку. 
Тип уроку: урок закріплення нового матеріалу 

I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності 
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці: 
Всі сідайте тихо, діти. 
Домовляймось – не шуміти, 
Руку гарно піднімати, 
Чітко, влад відповідати, 
На уроці не дрімати, 
А знання мерщій хапати. 
Щоб не було нам мороки, 
Всі готові до уроку? 
Тож гаразд, часу не гаєм 
І в дорогу вирушаєм. 
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку 
- Сьогодні наш урок математики – незвичайний. До нас завітала весела та яскрава гостя! 
(звучить голос за ширмою лялькового театру, далі з’являється білка ) 
- Я веселенький звірок, 
Плиг з ялинки на дубок. 
- Хто це,діти? 
- Білочка 
1. Білочка дуже спритна. Вона хоче,щось у вас спитати. 
Математична розминка ( Бліц-опитування) 
- Назвіть найменше одноцифрове число… 
- Як називається лінія у якої є початок і кінець… 
- Збільшити на … означає … 
- Скільки сторін у п`ятикутника… 
- Результат дії віднімання називається … 
- Як називаються числа при додаванні… 
- Задача складається з … 
- Молодці! А тепер ми вирушаємо далі. 

-Я запрошую вас, любі діти, здійснити математичну подорож у дуже цікавий куточок нашого рідного міста Харкова! Сьогодні нас чекає дуже багато цікавої та корисної роботи. Ми перевіримо, як ви навчилися додавати та віднімати числа у межах 10. Згодні? 
- Так. 
III. Опрацювання теми уроку. 
- То ось вам перше завдання. ( Гра « Де чий приклад?)(слайди1-4) 
- Моє останнє число 7.Хай буде весело усім.- Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно. 
- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону. 
(вчитель демонструє на дошці) 
- Молодці, діти, ви допомогли білочці запастися горішками, тепер можемо вирушати! 
- А куди? 
- Зараз дітки самі здогадаються! Прошу вас поділитись на 2 команди та отримати завдання: 
1 команда 
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від меншого до більшого. (мал.1) 
2 команда 
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від більшого до меншого.(мал.2) 

Вчитель викликає дітей до дошки,вони розвязують приклади,а далі складають пано. Діти в класі записують приклади в зошит. 
Малюнок 1 


На звороті приклади 
9-6-2= 7-5+3= 4+6-2= 4+4+2= 


Малюнок 2 

На звороті приклади 
10-3+2= 5-5+7= 8+2-6= 4+4-7= 
-Яка ж команда сьогодні швидше працювала? Молодці! 
Трішки ми попрацювали, 
Сили наші підупали, 
Треба нам би відпочити, 
Сили свої відновити. 
Нумо, дружно встанемо. 
І зарядку почнемо: 
Руки вгору, руки в боки 
І ще декілька підскоків. 
Руки вгору, руки вниз – 
До навчання знов берись! 

-Ну ,що,здогадалися,де ми? Це парк культури та відпочинку ім. Горького. (слайд 6-7) 
-Хто вже вівідував парк? 
-Він був закладений ще у 1893-95 роках, 110 років тому. Спочатку називався Миколаївським або Заміським парком. Та ось у 2012 році до Дня визволення нашого міста від німецько-фашиських загарбників , 23 серпня було урочисто відкрито оновлений парк атракціонів. Парк оновлено за підтримки міського голови Геннадія Адольфовича Кернеса, голови обласної адміністрації Михайла Марковича Добкіна. (слайд 8) 
А ось білочка стала символом парку тому, що дуже багато цих тваринок можно там зустріти і навіть погодувати. (слайд 9-10) Вони дуже звикли до людей, тому давайте цінувати їхню довіру і не лякати. 

-Білочка дуже спритна тваринка,швидко перелітає з дерева на дерево. То й ми допоможемо нашій гості швидко дістатися власного будиночка. А для того розвяжемо лісові задачки. 
а) Розв’язування задач- віршів 
Посадив ведмідь в садочку 
Шість берізок, два дубочки. 
Рахувати сам не вмів 
І зозулю попросив. 
Почала вона літати, 
Почала вона кувати. 
Та не може полічить. 
А ну, всі допоможіть. 
(6 + 3 = 9) 
Їжак по гриби пішов, 
вісім рижиків знайшов. 
6 грибів поклав в корзину. 
Скільки залишились на спині? 
(8 – 6 = 2) 
Десять стиглих зерен сої 
Хом’ячок у нірку з поля 
За щоками наносив, 
З них чотири зранку з’їв, 
Лишок перегодом з’їсть. 
Скільки в нього зерен? 
(10 – 4 = 6) 
Білка- мама, білченя 
По горіхи йдуть щодня, 
А зриваючи горіхи, 
Білченя сказало тихо: 
-Ось чотири, ось це п’ять, 
Як же їх порахувати? 
(4 + 5 = 9) 

б) складання та розв’язування задач 
- З яких частин складається задача? 
- Давайте складемо і розв’яжемо задачу за коротким записом (слайд 12) 
Мама Білка – 10 горішків 
Білченя -?горішків,на 4 менше 
Записали задачу на дошці,діти записали у зошити. 

-Білочка знов кличе нас на розваги у парку.(слайд13,14)!(фізкультхвилинка) 
-А тепер пропоную виконати завдання « Гойдалка»(слайд 15,16 ) 
3+6 * 10-5 
4+4 * 8-6 
9-4 * 5+0 
Діти працюють самостійно. Далі перевіряють результати. 
-Не можемо ми не відвідати головну алея парку, яка веде до величезного колеса. 
Тільки наше колесо буде математичне. ( У кожного учня на парті картка із зображенням звірят ,а на звороті- приклад на додавання або віднімання в межах 10) Діти вирішують приклади та закріплюють свої картки на плакаті на дошці, створюючи колективну роботу . Коли «колесо» складено-вчитель піводить підсумок уроку. 
IV Підсумок уроку. 
-З оглядового колеса у парку, висота якого 55 метрів , ми бачимо наше прекрасне місто Харків, а з математичного колеса подивимось на наш урок –подорож. 
- Чого ми сьогодні навчались на уроці? 
-Що спадобалось? 
-Що запам’ятали? 
- Хто з дітей працював найкраще? Хто був дуже старанним? Уважним? 
А ось у _______ самий охайний зошит, _____ дуже швидко і правильно вирішили задачу…. 
На згадку про урок вчителька роздає календарики з видами парку Горького. 
-Подякуємо нашій супутниці за подорож парком розваг . 
До нових зустрічей! ( слайд)


Переглядів: 79 | Теги: одноцифрове число

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar