Головна » Молодші класи » Математика

Розв’язування задач (1клас)

Мета. Закріплювати знання учнів отримані на попередніх уроках, удосконалювати вміння працювати над задачею, складати обернені задачі; розвивати обчислювальні навички, пам'ять, уважність, мислення; виховувати почуття взаємодопомоги, інтерес до вивчення математики, старанність, охайність під час письма в зошиті.

Обладнання. Будиночок, сім гномів, схеми задач, картки для роботи в парах, таблиці для усного рахунку, геометричні фігури.

Зміст уроку

Ι. Організаційна частина.

Ось і дзвоник пролунав,

Для навчання час настав.

Дітки, сядьте всі зручненько,

Ручки покладіть гарненько,

Бо урок у нас незвичний,

Чарівний, математичний.

 

ΙΙ. Мотивація навчальної діяльності.

До нас завітали герої казки. Ось послухайте віршик про них.

Нас братів є рівно сім,

Дружимо ми вміло,

Білосніжку захищати

Наше святе діло.

-         Чи впізнали ви їх?

Гномики збирали у лісі хмиз і почули від сороки, що за час їхньої відсутності прокинулася Білосніжка. Вони дуже зраділи і поспішили додому. Але ліс сповнений несподіванок та перешкод, які неодмінно треба подолати. Сподіваюся ви допоможете гномам у цьому. Учні, котрі гарно працюватимуть під час уроку, отримають фішки.

         Вправа « мікрофон».

-         Якими ви повинні бути на уроці? (дисциплінованими, уважними, активними, вправними, наполегливими)

Отож вирушаймо!

 

ΙΙΙ. Усний рахунок.

Перший гном просить нас прокласти стежку, адже маленьким гномам важко просуватися по заростях лісу.

1.    Знати числа що в сумі становлять результат, обведений колом.

4,7,8,9,5,3 – 12

4,2,8,7,5,6 – 13

2.    Знайти «зайве» число, вказати, чому ці числа «зайві»?

13,11,14,15,18,20,7,19

2,4,6,8,9,10,12,14,16,18,20

3.    Роботу майже закінчено, треба тільки розв’язати цікаві задачі. Зосередьтеся, будьте уважними.

-         У школу йшло 5 хлопчиків, назустріч їм – 3 хлопчики. Скільки дітей йшло в школу?

-         Кришка стола має 4 кути. Скільки буде кутів на кришці, якщо 1 відпиляти?

Ви справились з цим завданням, перший гномик уже біля будиночка і чекає своїх товаришів.

 

ΙV. Розвиток математичних знань.

1.    Наступний гномик не може потрапити до будиночка, бо всі замки виявилися закодованими. Щоб відкрити двері, треба відкрити зошити і каліграфічно записати число, класна робота та записати «математичний диктант».

-         Запишіть найбільше одноцифрове число.

-         Перший доданок 8, другий доданок 4. Знайдіть суму.

-         Зменшуване 11 від’ємник 3. Знайдіть різницю.

-         7 збільшити на 6, результат запишіть.

-         14 зменшити на 5, результат запишіть.

-         На скільки 10 більше 5.

-         Запишіть скільки сантиметрів в 1 дм.

(9,12,8,13,9,5,10см) Взаємоперевірка.

Молодці, допомогли гномику, тепер він швидко відчинить двері.

2.    Третій гномик заблукав у лісі, ми йому допоможемо знайти дорогу додому, якщо справимось з «математичним марафоном». (Вчитель показує схеми умови задач, а учні розв’язують їх і записують розв’язок прикладом у зошиті).

10 – 4 = 6  8 – 2 = 6     10 – 1 = 9  

Ви гарно справилися з завданням. Гномик успішно дістався до свого будиночка.

3.    Четвертий гномик потрапив під сильний дощ, який припиниться коли ви виконаєте роботу в парах. Кожному на парту впала краплинка із завданням (порівняти іменовані числа). Перевірка виконаного завдання. Ви гарно справились із завданням, дощ припинився. Гномик дістався до свого будиночка.

4.    Фізкультхвилинка. П’ятий гномик ніяк не може дістатися додому, бо він стомився. Давайте відпочинемо всі разом. Ось і п’ятий гномик дістався до свого будиночка.

 

V. Творча робота над задачею.

1.  Шостий гномик зустрів у лісі чарівника, який попросив його творчо попрацювати над задачею. Задача 6 сторінка 122.

-         Поставте запитання до задачі, щоб вона розв’язувалась так: 6 + 10.

Ми допомогли шостому гномику дістатися до будиночка.

2.  А сьомий гномик потрапить додому, якщо ми попрацюємо в групах.

      1 – група. Розв’язати задачу на знаходження невідомого доданка. (по діях)

На ковзанці було 8 дітей: кілька хлопчиків і 3 дівчинки. Скільки хлопчиків було на ковзанці?

      2 – група. Розв’язати задачу на знаходження невідомого доданка. (рівнянням)

На ковзанці було 8 дітей: кілька хлопчиків і 3 дівчинки. Скільки хлопчиків було на ковзанці?

      3 – група. Розв’язати задачу на знаходження остачі.

У гаражі стояло 12 машин таксі. Три  машини виїхало. Скільки машин таксі залишилось у гаражі?

      4 – група. Скласти дві обернені задачі до даної.

У гаражі стояло 12 машин таксі. Три  машини виїхало. Скільки машин таксі залишилось у гаражі?

      5 – група. Розв’язати задачу на різницеве порівняння.

В одному ящику було 15 кг лимонів, а в другому – 6 кг. На скільки більше кілограмів лимонів у першому ящику, ніж у другому?

 

Ось і сьомий гном дістався додому.

VI. Робота з геометричним матеріалом.

-         Яка геометрична фігура зайва? Чому?

VIΙ. Підсумок уроку. Вправа «мікрофон».

         От гноми і вдома. Вони, дякуючи вам, впоралися з перешкодами і досягли своєї мети. А ми з вами допомагаючи їм, які завдання виконували?

-         Яким вам здався наш урок?


Переглядів: 53 | Теги: одноцифрове число

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar