Головна » Зарубіжна література |
Мета: допомогти учням осягнути велич краси та сили людського серця, справжньої дружби; розвивати образне та логічне мислення, уміння визначити головний конфлікт казки та способи його розв’язання, висловлювати власну думку; виховувати щирість, вірність у дружбі, почуття відповідальності за власні вчинки. Тип уроку: урок-подорож. Обладнання: портрет письменника, казки Г.К.Андерсена, казка “Снігова королева”, ілюстрації художника В.Єрко, схема “Шлях Герди до Кая”. Теорія літератури: літературна казка, антитеза.
Ніхто не має більшої любові як той, що душу поклада за друга. Л.Українка
Хід уроку
Актуалізація опорних знань. Бесіда. Учні, пригадайте, який твір ми вивчаємо?
Робота біля дошки Скласти синкани на тему “Герда”, “Снігова королева”, “Кай”, Тим часом вчитель працює з классом
3. Робота з класом. Гра “Аукціон знань. Найуважніший читач” (за кожну правильну відповідь учні отримують бонус - троянду). Чому учні Троля захотіли полетіти на небо?(Щоб поглузувати з янголів і Бога)
Перевірка робіт біля дошки
Оголошення теми та мети уроку Слово вчителя. Я переконана, що подорожувати люблять всі. От тільки така нагода випадає нечасто. Про подорож, яка чекає на вас сьогодні, можна лише мріяти. Жодне туристичне бюро не запропонує вам такого маршруту. Отже, починаємо свою подорож разом з рішучою і сміливою героїнею казки Андерсена “Снігова королева” – Гердою. Пригадаймо маршрут Герди, яка шукала Кая(маршрут додається)
Формування комунікативної компетентності учнів Коротко розкажіть про дітей, які не були родичами, проте любили один одного як брат і сестра.
Слово вчителя У казках добро традиційно асоціюється з красою, а зло з потворністю. Але в реальному житті часто буває так, що за зовнішньою красою прихована внутрішня потворність. Інтерактивна вправа “Займи позицію” Хто є головною героїнею казки – Снігова королева чи Герда?Чому? ( Снігова королева) (Герда) Вч. Безперечно, і Герда, і Снігова королева – обидві сильні особистості. У чому сила кожної з них? Давайте порівняємо їх, визначимо спільні та відмінні риси характеру. Складемо Круги Вена. (учні мали випереджальне завдання. Перша група мала вписати на сердечках риси характеру Герди, друга група – на сніжинках риси характеру Снігової королеви, третя – відмітити спільні риси.)
На дошці прикріплено плакат з Кругами Вена. Учні називають риси характеру героїв і прикріплюють сердечка та сніжинки.(Круги Вена додаються).
Слово вчителя Маленька розбійниця, побачивши Кая, сказала: “От, пройдисвіт!... Не знаю чи ти вартий того, щоб за тобою бігали аж на край світу ” А й справді, чи вартий Кай того, щоб заради нього пройти стільки випробувань? Зверніть увагу на епіграф до уроку. (Вартий. Людина завжди варта того, щоб за неї боротися. Людяність – краса людського серця – це та сила, яку не взмозі перемогти навіть чаклунство)
Слово вчителя У казках Андерсена постійно іде боротьба між добром із красою і потворністю, живим і неживим (наприклад, троянда - сніжинка). Це такий літературний прийом, засіб, який називається антитезою. Запис у зошит Антитеза – це протиставлення цілком різних життєвих явищ, понять, почуттів, думок чи характерів. Антитеза надає творові більшої виразності, робить його напруженішим, динамічним. Наприклад: троль – Бог, сніжинки – троянди, холодне – гаряче, Герда – Снігова королева…
Завдання: Доберіть антитезу до почуттів, зображених у казці: Любов - … Вірність - … Дружба - …
Інтерактивна гра “Мікрофон” (продовжити речення) Мені сумно тому, що …
Домашнє завдання. Підготувати відповідь на запитання: “У чому полягає справжня краса людини”. від імені маленької розбійниці: “Як я зустрілася з Гердою та як вона змінила моє життя”, “Історія сильної дівчинки”, “Чому я допомогла Герді”;
Висновок Фантастичний світ, зображений Г.К.Андерсеном в казці “Снігова королева” – не просто вигадка. Він виник зі спостережень над життям людей. Впевнена, що і діти і дорослі можуть щоразу по-новому відкривати для себе таємниці казок письменника. А наша незвичайна подорож завершується. Отже, не достатньо бути гарним зовні. Краса визначається вчинками людини, рисами характеру, зокрема такими як милосердя, доброта, людяність, повага, чемність, щирість, співчуття, бажання прийти на допомогу, вміння пожертвувати собою заради іншого. Саме це ми називаємо внутрішньою красою.
Використана література:
Андерсен Г.К. “Снігова королева”.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |