Головна » Зарубіжна література

Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової Королеви. Роль антитези у творі

Мета:

1) поглиблювати знання тексту казки, вчити учнів спостерігати за душевним станом персонажів, підвести до висновку щодо ролі антитези в побудові казки;

2)розвивати навички виразного читання та навички аналізу художнього тексту; розвивати творчі здібності;

3)виховувати вічні цінності: співчуття, вміння дружити і прийти товаришеві на допомогу.

Метод - частково пошуковій

Тип уроку: урок - спектакль + ділова гра

Обладнання: схема "Порівняння поведінки героїв", ілюстрації до казки; підручник із зарубіжної літератури для 5 класу; великий тлумачний словник сучасної української мови.

 

                Я не можу дати їй більше сили,

                аніж вона має тепер.

                Сила - в …

                                                                                                     Ганс Крістіан Андерсен

На сцені – хлопчик, що читає книгу Г. К. Андерсена. До нього заходить приятель, потім забігають дві дівчинки-однокласниці з ковзанами у руках. Усі вони запрошують хлопчика погуляти, але той не хоче йти, бо йому дуже подобається книжка «Снігова королева», і він її читає.

Вступне слово вчителя. Дорогі діти! Нам з вами пощастило - на минулому уроці ми почали вивчати казку Ганса Крістіана Андерсена "Снігова Королева". Мало бути знайомим із життям відомого казкаря, знати зміст його твору; вивчаючи "Снігову Королеву", слід очистити свої почуття від брудних помислів, бо сприйняти справжню красу може лише чисте серце, наповнене щирістю, добром, справедливістю. Запишіть тему уроку, епіграф. Ви побачите, що на дошці епіграф не дописаний. У кінці уроку ви мені назвете продовження епіграфа.

Також запишіть у зошити, що таке антитеза (є на дошці). Ми раніше вже знайомились із цим терміном. А зараз він буде потрібний під час виконання завдання.

Гра "Упізнайте героя за реплікою" та продовжіть її.

 

-Я посаджу її на теплу піч, і...  (Кай)

                 (вона розтане)

 

-Не руште її! Вона буде... (Маленька розбійниця)

                           (гратися зі мною)

 

-Ну, більше я тебе не цілуватиму, щоб, бува... (Снігова Королева)

                             (не зацілувати насмерть)

 

-Ай, я без теплих чобітків!   (Герда)

                   (Ай, я без рукавиць)

 

Сьогодні весь урок ми працюємо з текстом. Прошу маленьких акторів на класну сцену. (Грають епізод, коли скалки потрапили у серце Кая)

Дякуємо. А тепер питання.

1)Скажіть, що сталося з Каєм?

2)Для чого у першій історії Андерсен розповідає про дзеркало та його скалки?

 

 

 Ми вже працювали з текстом, відповідали на питання всі разом. А що у нас ще залишається? Робота у групах.

 

1 група отримує таке завдання-дослідження: проаналізуйте внутрішній стан Кая під час другої зустрічі зі Сніговою Королевою.

2 група Як можна доповнити схему, складену на попередньому уроці, іменами персонажів, що уособлюють сили добра і зла? Обговоріть це, напишіть на аркуші, а потім хтось один підійде до плаката та напише на ньому.

3 група Що означає слово "вічність"? Чому Кай так хоче його скласти? Працюють зі словником.(Група працює, а Кай (хлопчик класу) в цей час викладає слово "вічність")

4 група Підберіть приклади приказок і прислів’їв, що відповідають головній думці казки Андерсена, вкажіть у них антитезу. Хтось хай пошукає у підручнику, а хтось пригадає вивчені раніше. А потім один назве всі разом.

(Не май сто рублів, а май сто друзів; Людина без дружби, що дерево без листя; Птахи сильні силою, а людина...)

Ви працюєте 5 хвилин. Годинник перед вами. А допоможе вам працювати музика.

 

(Клас слухає відповіді команд)

 

Слово нашим критикам (критики аналізують виступи команд, роблять зауваження).

Дякую шановним критикам за об'єктивний та коректний аналіз виступів. Треба було дуже уважно слухати, добре знати всі правильні відповіді, щоб проаналізувати гру акторів та виступи груп.

 

Я беру у руки "Мікрофон". Навіщо? Так, дійсно, ми будемо грати. Питання таке: Снігова Королева така могутня, але Герда перемогла її. Чому? Я нагадую: мікрофон берете тільки тоді, коли є що сказати. Говоріть швидко й головне, не повторятися.

 

Закріплення вивченого на уроці матеріалу

Пригадайте, що таке антитеза. Наведіть приклади.
Давайте ще раз з'ясуємо, чому Герда перемогла Снігову Королеву.
А тепер давайте допишемо епіграф. Як ви думаєте, в чому сила Герди? ("Сила - в її чистому дитячому серці").
Чимало людей були щасливі(за свідченням російського письменника Костянтина Паустовського), що "напередодні важкого і великого ХХ століття зустрівся милий дивак і поет Андерсен і навчив світлої віри в перемогу сонця над темрявою, і доброго людського серця над злом."

А які враження казка справила на вас?(за людину треба боротися)

VI. Виставлення оцінок

VII. Домашнє завдання.

  1.Підготуйте переказ одного з оповідань казки "Снігова Королева" від імені дійової особи: 1 ряд - від імені Кая; 2 - Снігової Королеви; 3 - від імені маленької розбійниці

  2. Кому буде важко підготувати це завдання - готують переказ оповідання сьомого (стр. 86-88)

  3. Підготуйте малюнки-асоціації до образів Кая, Герди, Снігової Королеви, маленької розбійниці, бабусі Герди, феї (намалювати до кожного образу лише одну річ, яка б символізувала образ; на що схожі вони у вашій уяві).


Теги: Червона Л.І., Андерсен
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 679/137


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar