Головна » Зарубіжна література

Андерсен „Снігова королева”. Образ Кая

Мета:   поглиблювати навички аналізу літературного образу; розвивати усне зв’язне мовлення, логічне мислення; сприяти моральному визованню учнів; прищеплювати любов до читання.

Обладнання:   електронний тестер «Зміст казки «Снігова Королева», електронна наочність (програма Smart Board), комп’ютери, проектор, мультимедійна дошка, малюнки учнів, підручник.

Тип уроку:   комбінований.

Література:

Зарудин І.О. Зарубіжна література. 5 клас. Консекти уроків. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 288 с.

Чередник Л.А. Вивчення зарубіжної літератури. 5 клас. – Х.: Веста: «Ранок», 2005. – 128 с.

План-конспект уроку

І.   Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності школярів.

Сьогодні на уроці ми завершуємо вивчення казки «Снігова королева», спробуємо проаналізувати образ Кая. Але ми не прощаємося зі світом казок. У  будь-яку мить ми можемо взяти до рук збірочку казок Андерсена й поринути в чарівний світ.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірка в зошитах цитатної характеристики головних героїв казки.
Виконання тестових завдань за комп’ютерами (6-7 учнів).

Вікторина за змістом казки.

-Ким доводився Кай Герді? (Сусідом)

-Куди потрапили скалки дзеркала? (В око, серце)

-На що ще був схожий сніг, коли взимку Кай катався на санках на майдані? (на пластівці)

-Скільки разів оцілувала Снігова королева Кая? (двічі)

-У кого Герда запитувала про Кая на початку своїх пошуків? (у сонця, ластівок, ріки)

-Що дала Герда в подарунок річці? (нові червоні черевички)

-Яке було волосся У Герди? (русяве і довге)

-Чого не вистачало в саду жінки, що знала чари? (троянд)

-Скільки часу провела Герда в цієї жінки? (півроку: з весни до осені)

-Що за формою нагадували ліжка принцеси з принцесою? (лілії – білу і червону)

-Скільки миль від палацу супроводжував Ворон Герду? (три)

-Чому ворона не супроводжувала Герду? (у неї боліла голова)

-З якою річчю ніколи не ролучалася маленька розбійниця? (з ножем)

-На чому наисала повідомлення лапландка до фінки? (на сухій рибі-трісці)

-Яку силу мав чарівний напій, що його просив приготувати олень для Герди? (силу 12 богатирів)

-Де живе у Фінляндії Снігова королева? (на дачі)

-Куди олень мав довезти Герду? (до куща з червоними яголами)

-Як називалося занятя, коли Кай складав фігури з криженя? (льодова гра розуму)

-Як називалося озео в палаці Снігової королеви? (дзеркало розуму)

-Яке слово складав Кай з кридинок? (вічність)

ІV. Робота з новим матеріалом.

Казковий герой.

В гості приходить Кай (підготовлений учень), розовідає про свої пригоди, навмисно допускаючи помилки. Учні уважно слухають, а потім аналізують почуте.

Слайд №1.

 

-Добрий день, діти. Мене звуть Кай. Я - головний герой казки «Снігова королева. (розповідь Кая – додаток до уроку № 1)

- Діти, давайте виправимо помилки, які Кай доустив у своїй розповіді.

Мовна хвилинка.

-Любі діти, я довго думала про те, що скалка дзеркала потрапила в сереце нещасному Каю, і воно почало перетворюварися на льод. Я подивилася у фразеологічному словнику солученя слів із словом «серце». Подивіться, скільки фразеологізмів я відшукала.

Слайд №2.

Гірко на серці, припасти до серця, терзати серце, з легким серцем, прикипіти серцем, легко на серці, на серці коти шкребуть, тело на серці, брати до серця, давати серцю волю, гаряче серце.

-Прочитайте і подумайте, тут не вистачає фразеологізма про серце Кая. (холодне серце, крижане серце).

-Як назвемо фразеологізми «гаряче серце і крижане серце»? (антонімами)

-Роподіліть словосполучення так, щоб в одному стовбчику були ті, що характеризують песимістичний стан, у другий словосполучення, що характеризують оптимістичний стан людини. (Учні пояснюють значення фразеологізмів і розташовують за завданням)

-На якому уроці ми з вами говорили про оптимізм і песимізм? (української літератури)

(Це завдання учні записують до зошитів).

Бесіда з учнями про Кая:

-Якими були ваші перші враження від Кая?

-Хто розповів дітям про Снігову королеву?

-Як Кай сприйняв переживання Герди ро те, що Снігова королева може зайти до їхньої кімнати? (Він хоробро відовів, що нехай тільки спробує)

-Розкажіть коли відбулася перша зустріч Кая зі Сніговою королевою. (побачив у вікні велику сніжинку, що перетворилася на красиву жінку).

-Чим пояснити дивну поведінку Кая? (У його серце отрапив скалок чарівного дзеркала, тому хлопчик став злим і жорстоким)

-Коли Кай вдруге зустрів Снігову королеву?

-Чому він забув про бабусю і Герду?

-Яким було життя Кая в палаці Снігової королеви? (спокійним)

4.   Складання плану розповіді про Кая. (Учні записують в зошити)

5. Робота за підручником (с. 93) Розібрати з учнями, яких героїв називають головними, а яких другорядними.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1.   Гра «Знайди пару»

Слайд №3.

(Один учень маркером поєднує пари: герой – предмет)

Гра «Малюнковий план»

Слайд № 4.

(Перемістити малюнки так, щоб вийшов малюнковий план казки «Снігова королева»

VІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання.

-Що встигли зробити на уроці?

-Які форми роботи сподобались?

-Що нового узнали?

-Запишіть домашнє завдання: скласти розповідь про Кая (усно) за планом, підготуватися до контрольної роботи за темою «Літературна казка»; поміркувати «Чому з Гердою не трапилася така історія, як із Каєм?»


Теги: Луговцова І.І., Андерсен
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 2126/190


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar