Головна » Всесвітня історія

Урок. США у 1877-1900 роках

Мета:

Ознайомити учнів з особливостями соціально-економічного розвитку США та основними напрямками зовнішньої політики;
Розвивати навички роботи в парах, уміння логічно мислити та робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
Формувати уміння роботи з картою;
Розвивати усвідомлення цінності демократичних ідеалів суспільства.

Обладнання: підручник, атлас, роздатковий матеріал                  

                                        Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань. На столі стоїть чорний ящик.

Учитель: Слово походить від англійського слова «баксін» - шкіра самця оленя. Індіанець приїжджав до поселень білих, щоб обміняти шкіру на необхідні йому речі (рушниці, патрони,сіль, інструменти) і білий торговець казав: «Це тобі коштуватиме три бакси».

Що знаходиться в чорному ящику?

Ми на сьогоднішньому уроці поговоримо про США у 1877 – 1900 рр. (записуємо тему в зошит)

Для самих американців долар не тільки грошова одиниця, а й символ світового лідерства. (роздаємо роздатковий матеріал)

З запропонованих чинників визначте ті, які на вашу думку привели США до світового лідерства (робота в парах). Записати чинники на «рибі».

ІІІ. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу. Назвавши чинники учні визначили запитання, які будуть розглядатися на уроці.

Економічне зростання
Політичне життя
Зовнішня політика

Економічне піднесення

Учитель: Економічне піднесення й технічний прогрес на початку 90-х років ХVІ ст. сприяли концентрації виробництва в США та утворення монополій.

Пригадайте, що таке монополія? Які форми монополій вам відомо?

Для США характерні були трести. (повідомлення учня)

Учитель: Користуючись атласом ст. 20 визначаємо, які науково-технічні відкриття були зроблені в США.(пара почергово називають винаходи)

Учитель: таким чином, кінець ХІХ ст. ознаменувався бурхливим розвитком американської промисловості. Сприятливі умови для підприємства та комерційної діяльності використання новітніх досягнень науки і техніки дали США можливість здобути світову першість за обсягом виробництва і скласти достойну конкуренцію країнам Європи. Яким?

2. Політичне життя. (читання тексту з позначками на полях)

3. Зовнішня політика породжувала зростання економічної могутності США.

Користуючись атласом  ст. 12 - визначити основні напрямки експансії США?

Учні працюють з схемою визначають, які країни зазнали економічної експансії та територіальної

Учитель. У зовнішній політиці CША проявилися дві тенденції експансіонізм – розширення сфери впливу, панування. Панамериканізм – прагнення США не допустити поширення впливу європейських країн на американський континент.

IV. Узагальнення та систематизація навчального матеріалу

Якими були особливості економічного розвитку США в останній четверті ХІХ ст.?
Які два зовнішньополітичні напрямки мали місце в зовнішній політиці США?
Назвіть партії, що становили основу двопартійної системи в США?

Домашнє завдання:

Творче запитання: чому США вдалося уникнути революційних і великих виступів населення, які  б похитнули засади суспільства?
Опрацювати параграф .

Роздатковий матеріал

Чинники, що привели США до світового лідерства

ліквідація рабства та «реконструкція» Півдня, що сприяли розвитку  капіталізму;
існування ку-клукс-клану;
об’єднання країни в процесі Громадянської війни;
відсутність  у країні застарілого обладнання, використання найновіших досягнень науки і техніки у промисловості та сільському господарстві;
боротьба негрів та індіанців за політичні права;
існування двопартійної політичної системи, заснованої на реформізмі та компромісах;
буржуазний реформізм і формування правової держави;
зростання монополій ,які, проблему збуту, стимулювали експансіонізм США;
прийняття «закону Шермана» ;
початок колоніальних завоювань.


Теги: Історія США, Лиса А.Г.
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 1117/198


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar