Головна » Українська мова

Звертання. Розділові знаки при звертанні. Урок з української мови для 6 класу

Мета: повторювати і закріплювати вивчене про звертання, дати поняття про поширені та непоширені звертання, розвивати уміння правильно вживати звертання у мовленні, виховувати повагу до норм моралі, доброзичливе ставлення до світу

Обладнання: мультимедійна дошка, слайди, ілюстративний матеріал

( «Соняшник правильних відповідей», фігурка сонячного зайчика, загадковий предмет)

 

Хід уроку

Організаційний момент.

Сьогодні ми разом з мешканцями країни Сонячних зайчиків (слайд 1) продовжуємо вивчати рідну мову.

2. Повідомлення теми, мети уроку.

  Сонячні зайчики не лише лагідні і працьовиті, а й шанують ввічливих людей. А ще – вміють не тільки гарно говорити, але й грамотно писати.

Тема нашого уроку – «Звертання. Розділові знаки при звертанні» ( слайд 2), (учні записують дату і тему в зошиті).

Сьогодні на уроці ми будемо вчитися (слайд 3):

правильно уживати звертання;
ставити розділові знаки при звертанні;
дізнаємося, які бувають види звертань.

 

Актуалізація опорних знань.

Для того, щоб разом із учнями сонячної школи – зайчиками - поглибити свої знання про звертання, ми пригадаємо вивчене раніше. Ви будете давати відповіді, а за кожну правильну будемо прикріплювати пелюстку до соняшника – квітки, де дуже люблять спочивати сонячні зайчики.

«Мозковий штурм»:

Що таке звертання?
У якому відмінку вживаються слова-звертання?
Чи є звертання членом речення?
Наведіть приклад речення зі звертанням.
Які розділові знаки треба поставити у названому реченні?

Поглянемо на таблицю «Звертання»: чи все ми правильно сказали? (Слайд 4). Одному з учнів пропоную виступити у ролі звертання і розповісти про себе.

- А зараз створимо живу картину про чудову країну сонця і квітів. Зробимо це за допомогою звертань.

Попрацюємо в парах. Кожна пара отримає «частинку» нашої картини, зображення. Ваше завдання – скласти одне речення із назвою вашого предмета, використавши її у ролі звертання. Один учень з пари виходить і називає складене речення, вказуючи, де саме звертання, і разом з іншими будує картину.

- Для того, щоб не робити помилок, пригадаємо, про що ішлося в попередньому завданні, запишемо слова і пояснимо їх правопис, уставивши пропущені букви (слайд 5).

Опрацювання теми.

1)Часто, звертаючись до когось, ми вживаємо слова ввічливості. Які це слова? (Учні називають слова).

Зверніть увагу на зображення (слайд 6): подані слова використайте для побудови діалогу сонячного зайчика і гостя чарівного краю. У репліках діалогу використовуйте звертання. Цю роботу виконаємо в парах. (Пари демонструють короткі діалоги). Парам пропонуємо записати два речення із складеного діалогу (кожен учень по одному реченню) і пояснити поставлені розділові знаки.

    2) Пригадаємо вивчене про розділові знаки (слайд 7). Сонячні зайчики приготували для нас чарівний предмет. Поміркуємо, як його використовують у чарівному краї, складемо і запишемо речення зі звертанням за вказаною на слайді схемою.

    3)Фізкультхвилинка. Слухаємо віршика і назви, які є звертаннями, показуємо рухами. Деякі підказки є у слайді (слайд 8).

 Здрастуй, соняху золотий,

Здрастуй, зайчику чарівний,

Вам привіт, ромашки,

Здрастуй, люба пташко!

Ми до всіх вітаємось,

Друзі, вам всміхаємось.

    4) Пригадаємо, до кого ми віталися, виконуючи фізкультхвилинку. Зверніть увагу: до звертань входять і слова, які вказують на ознаку предмета. Запишемо речення зі звертаннями. Поміркуємо, чим відрізняються подані звертання.

Здрастуй, соняху!

Здрастуй, соняху золотий!

Ромашки, привіт!

Біленькі ромашки, привіт!

Зверніть увагу на слайд: як називаються такі звертання? (Слайд 9). Кількість зайчиків на малюнку відповідає кількості повнозначних слів, що входять до складу звертання.

   5) А зараз доведеться завітати до будинку помилок(слайд 10). Тут лікуються неправильно побудовані та записані речення. Наше завдання – виправити запис (слайд 11)

Сонячний  зайчик приходь у наш сад.

Соняшнику, золотий усміхнися!

На пелюстках росинко, ти блищиш чарівно.

Спочивай до ранку любе сонечко.

Підсумок уроку (слайд 12).

1)Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Сьогодні на уроці я навчився…

Найбільше мені сподобалося…

Здобуті знання мені будуть потрібні….

      2) Самооцінювання (слайд 13).

На отриманих картках напишіть, як ви працювали на уроці. Із пар запропонованих слів виберіть одне і зобразьте біля нього усмішку.

Домашнє завдання (слайд 14).

На сьогодні сонячні зайчики і я дякуємо вам за співпрацю і говоримо: «До побачення!» (Слайд 15).


Теги: Звертання, Бриненко Н.М.
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 550/160


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar