Головна » Українська мова |
Мета: поглибити знання учнів про другорядні члени речення; формувати навички розпізнавати їх у реченні; удосконалювати уміння робити синтаксичний розбір речення; розвивати логічне мислення; виховувати культуру мовлення та спілкування. Тип уроку: узагальнення вивченого Обладнання: підручник, диференційовані картки-завдання, картки інформаційної дії. Інноваційні технології: «Займи позицію», робота в малих групах Основний зміст уроку І. Організаційний момент Психологічне налаштування на урок (побажання учителя учні передають із долоньки у долоньку і посміхаються один одному)
ІІ. Тема, мета уроку. Запис у зошитах
Доведіть або спростуйте думку: другорядний – значить не основний, він менш важливий. Отже, вивчені нами другорядні члени речення менш важливі для вираження думки. Так чи ні? «Займи позицію» (Сформовані групки обмірковують і висловлюють своє твердження) В кінці уроку ваша думка може змінитися, в залежності від опрацьованого і повтореного матеріалу. ІІІ. Актуалізація знань, умінь учнів. 1.Доповни речення. Основними ознаками речення є…(закінчена думка)
2.«Синтаксичний комп’ютер»(картки-схеми, які учні читають,графічно вказують на речення за метою висловлювання,на будову простого речення, на головні та другорядні члени речення)
3.Робота біля дошки. « Отримай 12!». Записати речення, зробити синтаксичний розбір, усно назвати частини мови. За садом розквітла рожевими квіточками стара яблуня. - Чи можемо ми із даного речення вичленити словосполучення? Назвати. А які поєднання слів не є словосполученням. Назвати.
4.Мовна хвилинка. «Секрет» Скільки букв має укр..алфавіт? (33) Фізкультхвилинка «Зозуля» Облітала я лісок вздовж, ушир і навскосок. Відпочила в холодку, на кленовому листку. І росинок з тирличу напилася досхочу. Діти йшли через лісок – подала їм голосок. Налічила їм літа: двадцять, тридцять, аж до ста. Щоб ні горя, ні біди, щоб росли, як із води. (Діти усе виконують: махають руками, імітують пиття, піднімаються на носочках, витягують руки, повертають голову і т.д.)
5. Робота у парах: «Додатки», «Означення», «Обставини» Завдання. Із поданих на картках-інформаторах слів скласти речення. Віднайти свій другорядний член речення, розказати про нього. Указати частину мови, якою він виступає. Видалити другорядні члени речення. Обміркувати, чи змінився зміст? Який варіант краще? Д о д а т к и. Осінь прощається з полями, лісами, вулицями міст. Жовтень на каштанах обпалив листочки. О з н а ч е н н я. На вологий асфальт опадає золотистий лист. Вечір наступав тихий та рожевий. О б с т а в и н а. Біжить дорога з гори в долину. Хмари м’яко, ніжно затаїлись. О т ж е, прочититайте Впр.109 стр.58 З якою ж метою ми вживали другорядні члени речення?Для «прикраси»? 6. Диференційовані картки – завдання І. Записати речення. Підкреслити другорядні члени речення (скористайся за потреби опорною табл.. стр.58 підручника ) Жовтень убрав золотом сади, парки і струшує додолу жовте листячко. ____________________________________________________________________ ІІ. Поширити подані речення другорядними членами, утворивши твір-мініатюру. Підкралася осінь. Дерева прибралися. Вітерець погойдує. Листячко шелестить. Хмарки розповзлись. Курличуть журавлі.
Д\З. Впр. 169 (1-7.тест) стр.82. Підготуватися до к.р.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |