Головна » Географія

Повітря

Мета:   Поглибити знання з теми: «Повітря», застосувати їх на практиці, в повсякденнму житті, розвивати вміння  висловлювати свою думку, аналізувати, робити  висновки, формувати комунікативну компетентність, сприяти виховуванню ціннісного ставлення до природи.

Тип уроку:   Узагальнюючий.  Форма уроку: «Прес - конференція» (з використанням інтерактивних технологій).

Обладнання:   Підручник, малюнки, картинки, бейджики  з  назвами  кореспондентів, вчених, таблиці про склад повітря, таблички з магнітами: «властивості повітря», мікрофон, різні прилади для  демонстрації властивостей повітря.

                                    Хід уроку

І.   Організційний момент, психонастрій учнів.

Вчитель: Доброго ранку! Доброго дня!

                Говорите ви, і говорю вам я.

                Тож сядьте рівненько, слухайте уважно,

                Щоб працювати нам було неважко.

   Проведемо автотренінг і налаштуємось на урок. Я – учень, я- ходжу до школи, мене вчать учитися, я- все розумію, я- все хочу знати!

ІІ.   Мотивація навчальної діяльності учнів

Вчитель:   Давайте відгадаємо загадки.

Крил не має, скрізьє, та  літає ще й куряву здіймає. ( Вітер).
Без ніг біжить, без крил летить. ( Вітер).
Без рук, без ніг на гору побіг. Рукавом махнув, дерево зігнув. ( Вітер).

    Діти, а що таке вітер? – Це рух повітря.

ІІІ.  Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ви поглибите   свої знання про повітря, його склад, властивості використання та охорону.
Записуємо в зошиті число, класна робота, тема. Повідомляється мета уроку. Будемо працювати за планом.

Запишіть – продовжити мою думку: Сьогодні  урок навчить мене ….   У кожного на парті листок, на якому учні записують свої очікувані результати( дерево рішень)  прикрипіть на дерево, в кінці уроку побачимо чи досягли ви очікуваного результату.

Відкривається дошка, на якій таблички з магнітами про властивості повітря.
Гра  «Чомучки»

 1. Чому  в перевернуту склянку не набирається вода?

2. Чому папірці починають коливатись над полум’ям?

                 ( тепле повітря піднімається вгору)

Чому у вікна вставляють подвійні рами?

                              ( повітря погано проводить тепло)

Чому ми не бачимо повітря?
Чому взимку носять одяг із вовни?
Чому птахи та звірі не мерзнуть взимку?
Чому озимі пшениця і жито не вимерзають, коли випадає багато снігу?

Учні при відповідях на запитання обирають прилад, який підтверджує ту чи іншу властивість повітря і демонструють.

       6.    Склад повітря ( азот, кисень, вуглекислий газ, водяна пара)

робота з підручником стор. 74 – другий абзац.

Робота в парах. 2 пари: Властивості кисню

Пари: властивості СО2

          Що з’ясували за властивості кисню і вуглекислого газу?

Робота за малюнками в групах: За малюнками визначити, де використовується кисень, вуглекислий газ.

( Старші групи доповідають про використання кисню  і вуглекислого газу  та заповнюють  діаграму Венна).

               І так повітря необхідне для дихання всього  живого  і  горіння.

ПІДСУМОК:

9. Яке може бути повітря? –( чисте і  забруднене).

10. Яке це забруднене? – (де є різні домішки і отруйні речовини.

11. Для  дихання яке потрібне повітря? ( Чисте).

12. Як же зберегти чисте повітря?

ІV. Зараз ми побуваємо на прес – конференції, яка присвячена проблемам охорони повітря. Запрошуємо вас. (завчасно підготовлені ведучий, кореспонденти, вчені).

Ведучий: Шановні панове! Ця зустріч організована на прохання кориспондентів газет та журналів, які цікавляться проблемами охорони повітря.

       На нашій прес – конференції присутні представники наукових закладів, вчені. Вони    готові відповісти на всі ваші запитання. Будь ласка.

Кореспондент газети: «Вперед.»

Скажіть будь ласка, а чому повітря повинно бути  чистим?

Відповідає кандидат наук НДІ:

Так як повітря потрібне для дихання людей, тварин, рослин воно має бути чистим, бо забруднене повітря спричиняє різні захворювання, даже загибель живих істот.

     Кореспондент газети « События»:

А звідки у повітрія потрапляють шкідливі речовини?

     Відповідає професор екології:

1. Часто можна побачити над містами димові хмари, вони утворюються зі шкідливих речовин, які випаровуються із заводських та фабричних труб. До складу цих речовин входять часточки кам’яного  вугілля й попелу, краплини вугільної смоли, різні отруйні гази.

2. Також накопичується водяна пара, яка утворюється внаслідок згорання палива, внаслідок чого випадають  дощі, які викликають захворювання листя та загибель рослин.

       Забруднюється повітря і вихлопними газами автомобілів, мотоциклів, літаків.

3. Лікар – пульманолог:

       Я хочу додати, що забруднення повітря затруднює дихання людей, тварин. Пил проникає з повітрям до приміщень, осідає на меблях, стінах, вікнах.

  Ведучий: Дякую.

 Кореспондент журналу: « Здоров’я»:

Які потрібні заходи для збереження чистоти повітря?

Відповідає доктор екологічних наук:

   По-перше у нас існують закони про охорону повітря, за якими забороняється підприємствам викидати в атмосферу шкідливі речовини, тому встановлюються пиловловлювачі; вчені розробляють нові моделі автомобілів, які не забруднюють повітря,вдосконалюють мотори, паливо.                                                     

Доповнює інженер станції спостережень за чистотою повітря:

Ви знаєте є спеціальні станції, які стежать за  чистотою повітря, крім цього вулиці й  тротуари міст поливають водою, велику роль відіграють зелені рослини, листя яких затримують пил, сажу, дим, поглинають вуглекислий газ і виділяють кисень, тому треба оберігати  і  насаджувати рослини, забороняють палити листя, сміття.

  Ведучий: Дякую.

  Кореспондент журналу: «Природа»

А як зберегти чисте повітря в приміщенні?

Лікар- педіатр:

   Щоб у приміщенні було чисте повітря, треба щоденно робити вологе прибирання, витирати пил з вікон, дверей, кімнатних рослин, не заходити в верхньому одязі, в класах щоб було більше кисню, треба провітрювати його на перервах між уроками,  відкривати кватирки, або вікна.

       Ведучий: Дякую.

На цьому ми закінчуємо свою роботу,всім дякую, а Вам, кореспонденту, бажаю   ширше освітлювати на сторінках ваших видавництв проблеми і заходи по охороні повітря.  До побачення.

V. Підсумок уроку, рефлексія

-Над якою темою працювали на уроці?

-Чи справдились ваші очікування?

-Що цікавого ви дізналися під час нашої конференції?  Вправа « Мікрофон». Учні висловлюють в мікрофон: що дізналися нового?

- чи сподобався урок?

- хто і як працював на уроці?

- оцінювання та самооцінювання знань.

Заключне слово вчителя, оцінювання роботи.

           VI. Домашнє завдання: 1. Пропоную вам скласти  пам’ятку для громадян « Збережімо чисте повітря».

2. Підібрати з періодичної преси статті про проблеми охорони повітря.


Теги: атмосфера, Тужикова О.В.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 569/146


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar