Головна » Географія |
Мета: узагальнити знання та вміння учнів набуті на протязі вивчення теми;звернути увагу на зв’язок знань і умінь з повсякденним життям, а також виховувати бережне ставлення до природи, зокрема, до атмосферного повітря. Обладнання: схема «Рух повітря», «Кругообіг води в природі», підручники, атласи, роздатковий дидактичний матеріал. Хід уроку: 1.Організаційний момент 3хв. 2.Розминка 5хв. 3.Виконання письмового завдання « Перевір себе» 5хв. 4.Конкурс ерудитів 5хв. 5. Географічний диктант 5хв. 6. Практичне завдання: побудова графіка зміни температури за добу; та діаграми хмарності за місяць 10хв. 7. Підведення підсумків та виставлення оцінок 12хв. 1.Організаційний момент 3хв. - З’ясовуємо мету уроку. - Ділимо клас на групи за рівнем знань: І група « Хмаринка»- високий рівень знань ІІ група «Краплинка» - середній рівень знань ІІІ група «Росинка» - низький рівень знань - Обираємо експертів. 2.Розминка- виконується з групами почергово. А перед цим роздаються завдання « Перевір себе»-5хв. «Хмаринка»- виконує 5 завдань «Краплинка»-4 завдання « Росинка»-3 завдання Обираються 2 експерти, які будуть оцінювати. 3. Учні працюють командами і ми проводимо розминку-5хв. ІІІ група відповідає на питання « Росинка»: 1.Що таке атмосфера? 2.Що таке погода? 3.Що таке клімат? 4.Які складові погоди? ІІ група відповідає « Краплинка»: Щ о таке атмосферний тиск? І група відповідає «Хмаринка»: 1.Від чого залежить температура повітря? 2.Які вітри називають мусонами? 3.Що випадає на поверхню Землі взимку, якщо влітку випадає роса? 4.Чому атмосферу порівнюють з океаном? - Правильна відповідь 1 бал. 4.Конкурс «Ерудитів»-5хв. Правильна відповідь 1 бал 1.Від чого залежить атмосферний тиск і як він змінюється? 2.Які є кліматотвірні чинники? 3.Що таке абсолютна вологість і від чого вона залежить? 4.Який атмосферний тиск називається нормальним і чому його вимірюють в мм ртутного стовпчика? 5.Що таке циклон? 6.Що таке антициклон? 7.Скільки часу людина може обійтися без повітря? 5.Географічний диктант-5хв. Правильна відповідь 1 бал 1.Вітри,що постійно дмуть протягом року від поясів високого тиску (тропіків) до екватора називаються (ПАСАТАМИ). 2.Різниця між найвищою і найнижчою температурами повітря за певний проміжок часу називаються (АМПЛІТУДОЮ ТЕМПЕРАТУР). 3.АТМОСФЕРНИЙ ТИСК—це сила з якою повітря давить на земну поверхню площею 1кв.м. 4.ВИПАРОВУВАННЯ--- процес переходу води з рідкого чи твердого стану в газоподібний. Вибрати експерта. 6.Практичне завдання—10хв. Правильна відповідь 1 бал Для виконання завдання ми беремо дані з календаря погоди. -1.Побудова графіка зміни температури.--- виконує ІІІ група. -2.Визначення середньої температури за місяць. -3.Визначення амплітуди температур за місяць. ІІ група виконує 1 і 2 завдання, ІІІ група виконує всі 3 завдання. -4.Побудувати діаграму хмарності Вибираємо експертів. А тепер поговоримо про чистоту повітря,адже це є життєво важливим питанням. Пограємо в гру «Ланцюжок»: 1.Щоб зберегти повітря чистим не слід робити……..спалювати листя, вирубувати ліси, збільшувати кількість автомобілів………… 2.Щоб зберегти повітря чистим слід робити……… садити дерева, збирати і компостувати листя,будувати очисні споруди, збільшувати у містах пішохідні зони. - Чому забруднюється повітря? (1 бал) - Що таке парниковий ефект?(1 бал) ПИТАННЯ ДЛЯ РОЗДУМІВ - Чому за бортом літака холодно? - Чому на небі з’являється веселка? - Чому нас не розчавлює стовп повітря, який знаходиться над нами і важить 1,5 тони? - Чому Сонце іноді буває зеленим або блакитним? 7.Підведення підсумків і виставлення оцінок—12хв. - Експерти підведуть підсумки і порахують бали. - Ми вивчили тему атмосфера, а тепер давайте ще раз поговоримо про атмосферу. МАЛЕНЬКА РОСИНКА ПЕРЕТВОРИЛАСЯ НА РЯСНУ РОСУ БАЖАННЯ ВЧИТИСЯ! КРАПЛИНКА СТАЛА ЖИВИЛЬНИМ ДОЩЕМ, А ХМАРИНКА ПЕРЕТВОРИЛАСЯ НА ВЕЛИКУ ХМАРУ ЗНАНЬ І УМІНЬ, я думаю, що ми разом досягли поставленої мети. Географія в 6 класі – це дуже важлива складова шкільної географічної освіти. В 6 класі учні вивчають ази географії – основні поняття, правила і прийоми. Вивчаючи,загальну географію, ми розглядаємо природу Землі по оболонкам. Ми вивчаємо: літосферу, атмосферу, гідросферу, біосферу і саму географічну оболонку. На ярмарку педагогічних ідей я пропоную розробку підсумкового уроку по темі: «Атмосфера». Чому я вибрала цю тему і лише підсумковий урок? На мій погляд, з точки зору значущості, адже, без повітря людина не може прожити більше хвилини, це по перше. А по друге, кожний вчитель географії проявляє свій індивідуалізм, знання і вміння при вивченні програмного матеріалу. Готуючись до цього підсумкового уроку, виходячи з свого власного досвіду, я старалась врахувати всі особливості сучасних учнів: 1.рівень знань, та рівень засвоєння матеріалу; 2.проінформованість учнів з інших джерел; 3.вміння працювати в групі, почуття колективізму; 4.вміння критично мислити, та оцінювати ситуацію; 5.використовувати в роботі набуті вміння та навики; 6.вміння швидко і правильно давати відповіді, приводити приклади явищ і процесів; 7.вміння робити висновки і узагальнювати вивчений матеріал. Такий підсумковий урок з диференційованим підходом дає можливість оцінити всіх учнів дуже об’єктивно. Слід враховувати і те,що це учні 6-го класу і урок в ігровій формі буде цікавий для них. По такому принципу, змінюючи завдання, можна проводити підсумкові уроки по закінченні вивчення тем по всіх оболонкам. В наш час інноваційних технологій,при технічному забезпеченні школи, можна проводити підсумкові уроки в комп’ютерному класі. За опитуваннями учнів 60-80 відсотків мають дома комп’ютери і володіють первинними навиками роботи. Тому цю розробку можна адаптувати. Але така ситуація не у всіх школах, тому я думаю, що моя розробка буде актуальною і пригодиться як молодим, так і досвідченим вчителям географії. Література 1.Українська Географічна Енциклопедія, том І, Київ, «Українська Радянська Енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1989 рік. 2.Географічний Енциклопедичний словник, Москва, « Советская Энциклопедия», 1986 рік. 3.Географія Енциклопедія, К. Варлі, Л. Майлз, Москва, «Росмэн», 1996 рік. 4. Атлас фізичної географії, В. Шовкун переклад з іспанської, Харків, «Ранок», 2005 рік. 5. Геоекологія. Географічні основи природокористування, О.Г. Топчієв, Одеса, «Астропринт», 1996 рік. 6.Географія 6 клас, о. Скуратович, Р. Коваленко, Л. Круглик, Київ, «Педагогічна преса», 2006 рік. 7. Загальна географія 6 клас, Методичний посібник для вчителя, Харків, «Основа», 2006 рік. 8. «Охорона і оптимізація навколишнього середовища» під ред. А. Лаптєва, Київ, «Либідь», 1990 рік.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |