Головна » Географія

Атмосфера - 2

Мета: узагальнити знання та вміння учнів набуті на протязі вивчення теми;звернути увагу на зв’язок знань і умінь з повсякденним життям, а також виховувати бережне ставлення до природи, зокрема, до атмосферного повітря.

Обладнання: схема «Рух повітря», «Кругообіг води в природі», підручники, атласи, роздатковий дидактичний матеріал.

                                               Хід уроку:

1.Організаційний момент                                                                 3хв.

2.Розминка                                                                                            5хв.

3.Виконання письмового завдання « Перевір себе»                 5хв.

4.Конкурс ерудитів                                                                              5хв.

5. Географічний диктант                                                                     5хв.

6. Практичне завдання: побудова графіка зміни температури

за добу; та діаграми хмарності за місяць                                     10хв.

7. Підведення підсумків та виставлення оцінок                         12хв.

1.Організаційний момент        3хв.

- З’ясовуємо мету уроку.

- Ділимо клас на групи за рівнем знань:

І група « Хмаринка»- високий рівень знань

ІІ група «Краплинка» - середній рівень знань

ІІІ група «Росинка» - низький рівень знань

- Обираємо експертів.

2.Розминка- виконується з групами почергово. А перед цим роздаються завдання « Перевір себе»-5хв.

  «Хмаринка»- виконує 5 завдань

  «Краплинка»-4 завдання

  « Росинка»-3 завдання

Обираються  2 експерти, які будуть оцінювати.

3. Учні працюють командами і ми проводимо розминку-5хв.

ІІІ група відповідає на питання « Росинка»:

1.Що таке атмосфера?

2.Що таке погода?

3.Що таке клімат?

4.Які складові погоди?

ІІ група відповідає « Краплинка»:

Щ о таке атмосферний тиск?
Що таке вітер і від чого він залежить?
Чому атмосферу називають щитом?
Чому атмосферу порівнюють з ковдрою?

І група відповідає «Хмаринка»:

1.Від чого залежить температура повітря?

2.Які вітри називають мусонами?

3.Що випадає на поверхню Землі взимку, якщо влітку випадає роса?

4.Чому атмосферу порівнюють з океаном?

- Правильна відповідь 1 бал.

4.Конкурс  «Ерудитів»-5хв.

Правильна відповідь 1 бал

1.Від чого залежить атмосферний тиск і як він змінюється?

2.Які є кліматотвірні чинники?

3.Що таке абсолютна вологість і від чого вона залежить?

4.Який атмосферний тиск називається нормальним і чому його вимірюють в мм ртутного стовпчика?

5.Що таке циклон?

6.Що таке антициклон?

7.Скільки часу людина може обійтися без повітря?

5.Географічний диктант-5хв.

Правильна відповідь 1 бал

1.Вітри,що постійно дмуть протягом року від поясів високого тиску (тропіків) до екватора називаються (ПАСАТАМИ).

2.Різниця між найвищою і найнижчою температурами повітря за певний   проміжок часу називаються (АМПЛІТУДОЮ ТЕМПЕРАТУР).

3.АТМОСФЕРНИЙ ТИСК—це сила з якою повітря давить на земну поверхню площею 1кв.м.

4.ВИПАРОВУВАННЯ--- процес переходу води з рідкого чи твердого стану в газоподібний.

Вибрати експерта.

6.Практичне завдання—10хв.

Правильна відповідь 1 бал

Для виконання завдання ми беремо дані з календаря погоди.

-1.Побудова графіка зміни температури.--- виконує ІІІ група.

-2.Визначення середньої температури за місяць.

-3.Визначення амплітуди температур за місяць.

ІІ група виконує 1 і 2 завдання, ІІІ група виконує всі 3 завдання.

-4.Побудувати діаграму хмарності

Вибираємо експертів.

А тепер поговоримо про чистоту повітря,адже це є життєво важливим питанням. Пограємо в гру «Ланцюжок»:

1.Щоб зберегти повітря чистим не слід робити……..спалювати листя, вирубувати ліси, збільшувати кількість автомобілів…………

2.Щоб зберегти повітря чистим слід робити……… садити дерева, збирати і компостувати листя,будувати очисні споруди, збільшувати у містах пішохідні зони.

- Чому забруднюється повітря? (1 бал)

- Що таке парниковий ефект?(1 бал)

ПИТАННЯ ДЛЯ РОЗДУМІВ

- Чому за бортом літака холодно?

- Чому на небі з’являється веселка?

- Чому нас не розчавлює стовп повітря, який знаходиться над нами і важить 1,5 тони?

- Чому Сонце іноді буває зеленим або блакитним?

7.Підведення підсумків і виставлення оцінок—12хв.

- Експерти підведуть підсумки і порахують бали.

- Ми  вивчили тему атмосфера, а тепер давайте ще раз поговоримо  про атмосферу.

МАЛЕНЬКА РОСИНКА ПЕРЕТВОРИЛАСЯ НА РЯСНУ РОСУ БАЖАННЯ ВЧИТИСЯ!

КРАПЛИНКА СТАЛА ЖИВИЛЬНИМ ДОЩЕМ, А ХМАРИНКА ПЕРЕТВОРИЛАСЯ НА ВЕЛИКУ  ХМАРУ ЗНАНЬ І УМІНЬ, я думаю, що ми разом досягли поставленої мети.

Географія в 6 класі – це дуже важлива складова шкільної географічної освіти. В 6 класі учні вивчають ази географії – основні поняття, правила і прийоми. Вивчаючи,загальну географію, ми розглядаємо природу Землі  по оболонкам. Ми вивчаємо: літосферу, атмосферу, гідросферу, біосферу і саму географічну оболонку.

На  ярмарку педагогічних ідей я пропоную розробку підсумкового уроку по темі: «Атмосфера». Чому я вибрала цю тему і лише підсумковий урок?  На мій погляд, з точки зору значущості, адже, без повітря людина не може прожити більше хвилини, це по перше. А по друге, кожний вчитель географії проявляє свій індивідуалізм, знання і вміння при вивченні програмного матеріалу.

Готуючись до цього підсумкового уроку, виходячи з свого власного досвіду, я старалась врахувати всі особливості сучасних учнів:

1.рівень знань, та рівень засвоєння матеріалу;

2.проінформованість учнів з інших джерел;

3.вміння працювати в групі, почуття колективізму;

4.вміння критично мислити, та оцінювати ситуацію;

5.використовувати в роботі набуті вміння та навики;

6.вміння швидко і правильно давати відповіді, приводити приклади явищ і процесів;

7.вміння робити висновки і узагальнювати вивчений матеріал.

Такий підсумковий урок з диференційованим підходом дає можливість оцінити всіх учнів дуже об’єктивно. Слід враховувати і те,що це учні 6-го класу і урок в ігровій формі буде цікавий для них.

По такому принципу, змінюючи завдання, можна проводити підсумкові уроки по закінченні вивчення тем по всіх оболонкам.

В наш час інноваційних технологій,при технічному забезпеченні школи,  можна проводити підсумкові уроки в комп’ютерному класі. За опитуваннями учнів 60-80 відсотків мають дома  комп’ютери і володіють первинними навиками роботи. Тому цю розробку можна адаптувати. Але така ситуація не у всіх школах, тому я думаю, що моя розробка буде актуальною і пригодиться як молодим, так і досвідченим вчителям географії.

                           Література

1.Українська Географічна Енциклопедія, том І, Київ, «Українська Радянська Енциклопедія» ім. М. П. Бажана, 1989 рік.

2.Географічний Енциклопедичний словник, Москва, « Советская Энциклопедия», 1986 рік.

3.Географія Енциклопедія, К. Варлі, Л. Майлз, Москва, «Росмэн», 1996 рік.

4. Атлас фізичної географії, В. Шовкун переклад з іспанської, Харків, «Ранок», 2005 рік.

5. Геоекологія. Географічні основи природокористування,

О.Г. Топчієв, Одеса, «Астропринт», 1996 рік.

6.Географія 6 клас, о. Скуратович, Р. Коваленко, Л. Круглик, Київ, «Педагогічна преса», 2006 рік.

7. Загальна географія 6 клас, Методичний посібник для вчителя, Харків, «Основа», 2006 рік.

8. «Охорона і оптимізація навколишнього середовища» під ред. А. Лаптєва, Київ, «Либідь», 1990 рік.


Теги: атмосфера, Ореховська Н.П.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 601/171


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar