Головна » Географія

Атмосфера. Урок з географії

Мета: перевірити і оцінити знання, уміння та навички набуті при вивченні даної теми, продовжити формувати вміння колективної роботи, розвивати інтерес до предмета, заохочувати учнів до вивчення географії, виховувати взаємоповагу і толерантність.

Тип уроку: перевірка, оцінка і корекція знань умінь і навичок.

Вид уроку: урок-гра.

Обладнання: мультимедійна презентація «Вид хмар», плакат «Космічний простір», «Ракети», демонстраційні картки до конкурсів, атласи, мультимедійний проектор, таблиці: «Чисте повітря – запорука здоров’я». «Будова атмосфери», «Негативні наслідки».

І. Визначення теми і мети уроку.

    ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Яку велику тему ми вивчили?
Сьогодні ми станемо підкорювачами космосу. І допоможуть нам в

цьому наші знання. Кожна команда буде отримувати не бали, а кілометри за допомогою яких ви зможете піднятися на своїх космічних кораблях до верхньої межі атмосфери. За правильну відповідь одержуєте червону фішку, за доповнення – білу.

ІІІ. Перевірка засвоєння теоретичних знань.

Групи учнів, на які поділений клас для рольової гри демонструють свої знання у формі гри. Умови «бліц-турніру» дати правильну відповідь на поставлене питання протягом однієї хвилини. Кількість правильних відповідей – кількість зароблених фішок і кількість кілометрів – 20 км.

Запитання конкурсу «Бліц-турнір».

Запитання команді «Восток»

Повітряна оболонка нашої планети. (Атмосфера)
Скупчення завислих в атмосфері дрібних крапель води або кристаликів льоду. (Хмари)
Багаторічний режим погоди у даній місцевості. (Клімат)
Тиск вимірюється приладом… (Барометром)
Відношення фактичного вмісту водяної пари в повітрі до можливого при даній температурі. (Відносна вологість)
Атмосфера складається з шарів… (Тропосфери, стратосфери і верхніх шарів атмосфери).
Показники стану погоди (Температура, тиск, вітер, вологість, хмарність, опади)
В яких одиницях вимірюється відносна вологість. (у %)
Температура повітря залежить від … (Кута падіння сонячних променів)
 Прилад для вимірювання напряму і сили вітру. (Флюгер)
Наука, що вивчає зміни показників стану повітря. (Метеорологія)
Горизонтальний рух повітря з області високого тиску в область низького. (Вітер)
Сезонні вітри, що змінюють свій напрям двічі на рік. (Мусони)
Основні гази, що входять до складу повітря. (Кисень. Азот, вуглекислий газ)
Поверх атмосфери, що простягається до висоти 50-55 км. (Стратосфера)
Перехід води з рідкого чи твердого стану у газоподібний. (Випаровування)
Кількість водяної пари у грамах, яка може міститися в одному м3 повітря при даній температурі. (Абсолютна вологість)
Прилад, яким вимірюють відносну вологість (гігрометр).
Вода, що випадає з хмар у рідкому чи твердому стані.(Опади)
Прилад для вимірювання кількості опадів. (Опадомір)

Запитання команді «Союз»

Стан нижнього стану атмосфери в даний час і в даному місці. (Погода)
Вивченням клімату займається наука … (Кліматологія)
З висотою температура зменшується на … (60С)
Прилад, з допомогою якого вимірюють температуру повітря. (Термометр)
 Перший барометр називався … (Ртутний)
 З підняттям угору тиск зменшується на … (100 мм рт.ст. на 1 км)
Величезний об’єм повітря з подібними властивостями … (Повітряна маса)
Вихороподібний рух повітря з низьким тиском в центрі (Циклон)
Вітри, що дмуть від області високого тиску в область низького (Пасати)
 Прилад, яким вимірюють висоту снігового покриву (снігомірна рейка)
 Сила, з якою повітря тисне на земну поверхню (1 кг 33 г.)
 Скупчення в атмосфері дрібних крапель води або кристаликів льоду (Хмари)
 Хмари, що утворюються на висоті 6000 метрів (Перисті)
 Рідкі опади (Дощ, роса, туман)
 Випромінювання сонця, згубне для всього живого на Землі (Ультрафіолетове)
 Тверді опади (Сніг, град, іній)
 Найбільша кількість повітря знаходиться в … (Тропосфері)
Кількість поясів атмосферного тиску на Землі (Сім)
  Поясів високого атмосферного тиску … (Чотири)
 Поясів низького атмосферного тиску … (Три)

2 конкурс «Практик» (Від кожної команди по одному учню. Завдання: накреслити графік температур за місяць, діаграму хмарності, розу вітрів). Підняття 20 км.

3 конкурс капітанів. (Капітани по черзі один одному задають запитання, що підготували вдома). Висота підняття 35 км.

4 конкурс «Ти – мені, я – тобі». (Команди задають по три запитання, які підготували заздалегідь). Висота підняття 545 км.

5 конкурс «Хмари» (На мультимедійній дошці три види хмар. По одному учню з команди вибирають по одному виду хмар) Підняття на 200 км.

6 конкурс «Цифровий диктант» - «Магія цифр».

Кількість азоту в складі повітря.
Межі стратосфери.
Висота, на якій утворюються перисті хмари.
Нормальний атмосферний тиск на рівні моря при t 00С.
День літнього сонцестояння.
Висота, на якій утворюються шаруваті хмари.
Межі атмосфери.
Межа тропосфери над екватором.

«Восток» (3,5,8,1,7,6,4,2)

«Союз» (6,4,1,8,2,3,5,7)

Підняття 200 км.

7 конкурс «Знайди помилку» (2 учні від кожної команди)

Всі прилади відносяться до теми «Атмосфера».

а) барометр;

б) нівелір;

в) опадомір;

г) термометр.

2. Всі вітри відносяться до мусонних.

а) постійні;

б) сезонні;

3. Вітер визначають за …

а) напрямом;

б) силою;

в) висотою;

г) швидкістю.

4. Атмосфера складається з …

а) стратосфери;

б) тропосфери;

в) астеносфери;

г) інших шарів атмосфери.

Підняття 200 км.

8 конкурс «Кросворд»

Сніг, дощ, град.
Шар атмосфери до якого входить шар озону.
Скупчення дрібних крапельок води або льоду.
Прилад, за яким визначають відносну вологість.
Сезонний вітер.
Шар повітря в якому існує людство.
Переміщення повітря з області високого тиску в область низького.
Прилад для вимірювання напряму і сили вітру.
Багаторічний режим погоди в даній місцевості.

Висота підняття 200 км.

9 конкурс «Відгадай» (По одному учню від команди – на мультимедійне зображення «Бриз», по одному учню демонстраційна картка «Циклон», «Антициклон». По три учні на умовні знаки відображення погоди)

Розповідь про денний бриз з мультимедійним супроводом.

Розповідь про нічний бриз з мультимедійним супроводом.

Підняття 100 км.

10 конкурс «Прикмети погоди». Конкурс продовжується до останньої відповіді команди.

Підняття 200 км.

Здати графік температур, діаграму хмарності і розу вітрів з конкурсу  № 2.

11 конкурс «Негативні факти»

Навести по 3 приклади негативного впливу людини на атмосферу.

Навести по три приклади впливу атмосфери на людину.

Підняття 200 км.

12 конкурс «Метеорологічні прилади»

Відгадати по два прилади, що стоять на парті (барометр, гігрометр, опадомір, термометр)

Підняття на 200 км

Підбиття підсумків конкурсів.

IV. Висновок про значення атмосфери і оцінювання учнів.

V. Домашнє завдання: повторити терміни, основні поняття з теми.


Теги: атмосфера, Ведмідь М.П.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 646/192


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar