Головна » Географія

Антарктида й Антарктика

   Мета. Систематизувати і узагальнити знання учнів про материк Антарктиду і прилеглу територію-Антарктику. Вдосконалювати  вміння учнів використовувати набуті знання на практиці. Розвивати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати і робити висновки. Формувати критичне мислення,навички самостійної навчально-пізнавальної діяльності. Виховувати поважне ставлення до природи, екологічну культуру, колективізм.

  Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, урок-гра.

  Обладнання. Карта півкуль, роздаткові та сигнальні картки,атласи, призові фішки,мультимедійна дошка.

                                                      Хід гри.

І. Організаційний момент.

ІІ. ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.

-У 7 класі ми вивчаємо географію материків і океанів. Ми вже з вами багато подорожували і багато знаємо про особливості кожного з них. Я загадаю загадки, а ви відгадаєте, про які саме материки  йде мова.

   1.На екватор на гарячий

     Животом лягла і плаче,

     Що у неї невеселі

     Простягнулися пустелі.

     А в лісах густих гілеї

     Нишпорять малі пігмеї.

                             (Африка)

   2.Цей маленький материк

      До тепла, мов кішка, звик.

      Океан навкруг синіє,

      Жаркий тропік землю гріє.

      І навкруг на сотні миль –

      Безгоміння темних хвиль.

                                   (Австралія)

    3.На екватор голову схилила,

       Тропік оторочив тонкий стан.

       Зливи теплі щічки її вмили,

       Щоб любив красунчик океан.

                                      (Південна Америка)

      4.Цей материк від горя посивів,

         Під товстелезними льодами занімів.

         Найхолоднішу шапку на Землі

         На нього одягнули тіні злі.

                                           (Антарктида)

   Сьогодні у нас урок-узагальнення у вигляді гри  по темі « Антарктида і Антарктика».  Під час різних ігрових прийомів і конкурсів ви зможете отримати за правильні відповіді  призові фішки,які в кінці уроку перетворяться на оцінку.(Обрати асистента серед учнів, який буде розносити фішки).

 ІІІ. Систематизація і узагальнення знань.

   «Ланцюг асоціацій».  Учні називають асоціації,які в них викликає назва Антарктида. Учитель підкреслює наскільки більш складними і досконалими стали їх асоціації, порівняно з першим уроком вивчення материка.

 «Мікрофон».  Учні за допомогою мікрофона продовжують тезу « Антарктиду  називають «полюсом холоду планети» тому що…»

 «Вірю-не вірю». (Учні використовують сигнальні картки)

Материк Антарктида за своєю площею більший лише за Австралію. (Так)
Антарктида омивається водами 4 океанів. (Ні)
Антарктида майже повністю лежить за південним полярним колом. (Так)
Антарктиду відкрив Д.Кук. (Ні)
З поміж усіх континентів Антарктида була відкрита другою. (Ні)
Поверхня материка складається з 2х « поверхів». (Так)
Антарктида – найнижчий материк на Землі. (Ні)
Антарктида – найвологіший материк на Землі. (Ні)
Найнижча температура планети зафіксована саме в Антарктиді. (Так)
У внутрішніх районах материка переважає антициклональна без опадів погода. (Так)
На узбережжях материка тепліше, ніж у центрі. (Так)
В Антарктиді чітко виражені пори року. (Ні)
Антарктида – пустеля. (Так)
Життя більшості тварин пов`язане з центральною частиною материка. (Ні)
Постійне населення відсутнє. (Так)
Особливе місце у покриві Південного океану належить шельфовим льодовикам. (Так)

   «Аукціон».   (У кожного учня на парті лежать картки з правильними відповідями на    запитання, яке «продається» (лот)).

Прибережні океанічні води та прилеглі острова разом з Антарктидою утворюють географічну територію. Яка її назва? (Антарктика)
Антарктида – частина давнього материка. Яка його назва? (Гондвана)
Де можна побудувати дім, щоб усі його вікна дивились на північ? (на південному  полюсі)
Південні частини Тихого, Індійського, Атлантичного океану утворюють єдиний океан. Як його називають? (Південний)
На краях материка трапляються ділянки без льоду, тут можна натрапити влітку на рослини. Що це за ділянки? (Антарктичні оазиси)
Експедиція під чиїм керівництвом вперше дійшла до Південного полюса.  (норвежця  Р. Амундсена)
Хто із українців був учасником експедиції до Південного полюса? (Антон Омельченко)
Яку назву має українська антарктична станція? (Академіка Вернадського)
Ця складчаста область поділяє материк на західну і східну частину і є своєрідним продовженням Анд. (Трансарктичні гори)
Як називаються «плаваючі гори». (Айсберги)
Охолодженню материка сприяють довга полярна ніч та висока відбивна здатність сонячного проміння. Як вона називається? (Альбедо)
Яка тварина є символом Антарктиди? (пінгвін)
Переважну більшість тварин Антарктиди не зустрінеш ніде. Як називаються такі види? (ендеміки)

     Конкурс « Географічно- математичний» ( робота в парах).

 Виконати математичні розрахунки, використовуючи  географічні знання.

1.Додайте між собою цифри, які складають  площу материка.  (1+4+1=6)

2. Поділіть число, яке отримали, на число,що вказує на кількість океанів, які омивають Австралію.(6:3=2)

3. Число,що вийшло, помножте на число, що вказує на місце материка за площею між іншими материками.(2*5=10)

4.Відніміть від отриманого числа кількість  найбільших діючих вулканів в Антарктиді. (10-1=9)

Учні, які першими правильно виконали розрахунки, озвучують свої дії.

«Географічна лабораторія» (робота в групах).

І група- кліматологи. Завдання: довести, що Антарктида—найхолодніший материк.

ІІ група-геологи. Завдання: розповісти про корисні копалини материка і пояснити чому неможливий їх видобуток.

ІІІ група-картографи. Завдання:визначити географічні координати найвищої точки материка.

Конкурс «Здивую всіх» (домашнє завдання).

Учні повідомляють нові і цікаві факти, які виходять за рамки шкільного підручника, про Антарктиду та прилеглу територію, демонструючи презентації на мультимедійній дошці.

ІV.Оцінювання учнів (за кількістю отриманих фішок). Підведення підсумків.


Теги: Антарктика, Антарктида, Корецька Т.О.
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 662/177


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar