Головна » Економіка

Економічний калейдоскоп

      Урок-гра з економіки «Економічний калейдоскоп».                 

Мета. Узагальнити та систематизувати знання учнів з вивчених тем з економіки,закріпити практичні вміння і навички учнів із розв’язування задач. Розвивати критичне мислення,ініціативу,уміння обґрунтувати свої думки,активізувати групову розумову діяльність. Виховувати культуру спілкування,колективізм,інтерес до науки економіки.

Обладнання. Ноутбук, сигнальні стрілки,чорний ящик, картки з запитаннями і задачами, фломастери,політична карта.

Тип уроку.Урок узагальнення та систематизації знань,умінь,навичок учнів.Урок-гра.

                                           Хід гри.

(Під час проведення гри учні за правильні відповіді і міркування отримують «екони»).

Всім з дитинства відома цікава іграшка--калейдоскоп. Ми зачаровані кольоровими візерунками,які один за одним змінюються в ньому. А в нашому «економічному калейдоскопі», будуть змінюватись різні методи,прийоми,конкурси, за допомогою яких ми повторимо  і закріпимо вивчене з економіки.

  Правила гри: «Говори –чітко,

                         Пиши—швидко,

                         Розв язуй—правильно,

                         Слухай—уважно,

                         І все це—вчасно»

Розминка.  Прийом «Калинове гроно». На кожну літеру слова «Економіка»  придумати економічний термін.

 “Екослов».   Учні мають відповісти на запитання,  що розкривають суть економічного терміна. Вірна відповідь оцінюється у 1 «екон».

Населення  країни у віці від 16 років і старше, яке має роботу, або активно її шукає. ( робоча сила ).
Товари,які доповнюють один одного.(комплементи)
Сукупність ресурсів,які використовуються в процесі виробництва (фактори виробництва).
Людина, що має свою справу і ризикує власним капіталом. (підприємець).
Бажання  продавців  продати товар (пропозиція).
Збільшення грошової маси в обігу (емісія).
Соціально-економічне явище,  при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг  ( безробіття).

8. Здатність економічного блага задовольнити потреби людини(корисність).

9. Основна властивість потреб (безмежність)

10.  Різниця між доходом та витратами (прибуток).

11. Ринок одного продавця (монополія).

12. Бажання покупців придбати товари.(попит).

13.Витрати,вираженні у грошовій формі,які йдуть на вирибництво та збут товарів. (собівартість).

14.Здатність товару задовільнити людську потребу (корисність).

15.Обмін товару на товар або послугу без грошей. (бартер).

16.Процес переходу підприємств  із державної форми власності в приватну (приватизація).

17. Плата за користування землею. (рента)

18.Яка державна служба регулює  ввезення та вивезення товарів з країни?

 ( митна служба )

19. Як називається боргове зобов′язання? (вексель)

 «Ерудит». Робота в групах. (Ставляться запитання проблемного характеру. Учні у відповідях мають показати свою економічну ерудицію,уміння обґрунтувати свої думки.)

Проблема 1.Видатний економіст А. Сміт сформулював проблему, яку згодом назвали «парадоксом води та діамантів»: «Чому вода, без якої  неможливо жити, має таку низьку ціну, у той час як  діаманти, які  не є насущним благом мають таку високу ціну»? (Висока ціна алмазів пояснюється їх рідкістю й унікальністю, яка дозволяє розглядати придбання дорогоцінних каменів як вигідне розміщення капіталу.)

Проблема 2.Чи є різниця між споживачем і покупцем? Між товаром і продуктом? (Споживач-фіз.особа, яка купляє товар для власного використання,не пов’язаного з підпр.діяльністю.  будь-який товар є продуктом,але не будь-який продукт може стати товаром, бо для цього він повинен мати сусп.цінність і бути виставлений на продаж, а не для власного використання).

Проблема 3.Вислів одного з економістів « Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримувати мед. У кінцевому ж рахунку вона служить інтересам квітів. Те ж саме відбувається і з підприємництвом.» Поясніть аналогію.

 Проблема 4. Чи діє закон попиту на монополістичному ринку?  ( ні. Оскільки монополіст виробляє унікальний продукт, який не має конкуренції і близьких замінників,і тому споживачі змушенні будуть його купляти навіть при збільшенні ціни на нього.)

Завдання 5. Розв язати задачу.

Обчисліть, скільки грошей варто випустити в обіг,якщо:

                   -номінальний ВВП країни  дорівнював 750 млн.у.о.;

                   -швидкість обігу однієї грошової одиниці  на рік—6 разів;

                   - грошова маса на початку року становила—90 млн. у.о.

Завдання 6. Розв язати задачу.

  Визначте у гривнях, якою буде ціна землі (1 одиниці), якщо площа земельних ділянок (Q ), пропонованих на ринку, становить 500 одиниць, ставка банківського відсотка (і) 20 . Попит на землю (Q ) заданий рівнянням:

Q=2000-3R, де R-рента.

«Основні елементи ринку».  ( Вчитель називає різні ситуації та події на ринку. Учні за допомогою сигнальних стрілок мають показати, як зміниться попит чи пропозиція.)

Що станеться з попитом на ринку «Пепсі-коли», після суттєвого подорожчання соків?
Постачання риби в країну скоротились,що станеться з попитом

на соуси для рибних страв?

Ціни на банани зменшились, як це вплине на попит на них?
Ціна на хліб зросла на 50 коп., як це вплине на попит?
Чверть посівів цукрового буряка вражена шкідниками, як зміниться пропозиція цукру?
Як повінь на Закарпатті вплине на пропозицію закарпатського винограду?
Як вплине на пропозицію курячого м яса збільшення кількості птахоферм в Україні?
Як зміниться попит на телефони нової моделі після зменшення цін на телевізори?
Уряд підвищив ставку податку на прибуток підприємців.Як це вплине на пропозицію вітчизняних автомобілів?

«Економічна галерея».

Учні на аркушах А4 малюють економічні формули, графіки, схеми і вивішують їх на спеціальній дошці.

  «Чорна скринька». Сучасним людям подобається неординарність. Наступна конкурс  матиме саме такий характер. Отже, демонструється «чорна скринька». Сконцентрувавши увагу, слід відгадати, що знаходиться в «чорній скриньці». За кожну правильну відповідь - 3 бали.

1. Кажуть, що це те, від чого залежить функції попиту й пропозиції. Покупці хочуть бачити її меншою, а продавці - більшою. Проте, як дві частини ножиць ріжуть папір, так і вони формують те, що лежить у «чорній скриньці». (Цінник).

2.Попит на цей товар досить еластичний. Якщо ціни на бензин подвояться, то попит на товар, що лежить у чорній скриньці, зменшиться, оскільки це товари-комплементи. (Автомобіль - іграшка).

3.Це документ. Офіційна заява платника податків про отримані ним за певний період прибутки. Деякі виробники приховують свої реальні прибутки, щоб записати сюди менші цифри. Що лежить у «чорній скриньці»? (Податкова декларація).

5.Це відбувалося після періоду поширення бартеру. Наш товар, що лежить у «чорній скриньці», сьогодні назвали б товарними грошима народів півночі. А в Київській Русі це називали кунами. Що в «чорній скриньці»? (Хутро).

6. Її родичі народилися в 1996 р., вона - у 2001 р. Проте, на відміну від своєї сестри-близнючки, на якій є руїни Херсонесу, вона буде жити удвічі-утричі довше. Що в «чорній скриньці»? (Монета номіналом 1 грн).

7.Казка у якій  тварина типу хордових виступає у ролі спонсора, інвестора, ексклюзивного дистриб’ютора та постачає товари першої необхідності та розкоші. (“Казка про рибака та рибку”)

 «Економічно-географічна естафета».. Учням необхідно назвати відповідно грошову одиницю до країни, де вона використовується і показати країну на карті.

Швейцарія- франк                                      

Польща- злоти

Чехія- крона

Китай- юань

Італія- евро

Австрія- евро

Японія- ієна

Індія- рупія

Англія- фунт стерлінгів

Україна- гривня

Росія- рубль

        Монголія- тугрики

        Ізраїль-шекель

        Іспанія-песети

«Творча лабораторія».

Учні представляють свої творчі роботи на економічні теми--загадки, сенкани, бізнес-плани, презентації.

 По закінченні гри учні  підраховують кількість зароблених еконів.    Проводиться  оцінювання.  Підводиться підсумок гри. 


Теги: економіка, Корецька Т.О.
Навчальний предмет: Економіка
Переглядів/завантажень: 788/198


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar