Головна » Молодші класи » Математика

Множення на 10,100,1000

Мета:

  • формувати здібність до вживання правила множення круглих чисел, розповсюдивши його на ширшу числову область;
  • формувати здібність до роботи з багатозначними числами. повторить нумерацию многозначных чисел;
  • закріпити  правило множення на 10 и 100.
  • розвивати логічне мислення
  • виховувати інтерес до математики

Обладнання: презентація, індив. картки з завданнями

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Сьогодні на уроці ми відкриємо нове знання, а що нам в цьому допоможе, дізнаємося, розшифрувавши слово:

92.000.000

60.000.000

78.000.000

623.000.000

1.194.000.000

1.772.000.000

4.272.000.000

 

 

 

 

 

 

 

Е 1 млрд. 194 млн. П 92 млн.

У 1 млрд. 194 тыс. Т 1 млрд. 772 млн.

Л 60 млн. А 78 млн.

Н 623 млн. В 7 млн. 8 тыс.

З 4 млн. 272 тыс. и 4 млрд. 272 млн.

ПЛАНЕТИ

Я вам розповідатиму, а ви, по ходу моєї розповіді, записуйте числа стовпчиком (своєрідний математичний диктант).

Отже, Сонячну систему утворюють Сонце і об'єкти, які обертаються довкола нього: кам'яні і крижані глиби, пил і планети. Всього їх . .

Венера знаходиться досить близький від Сонця, тому температура на цій планеті дуже висока. А скільки градусів - ви взнаєте, якщо 5 сотень зменшите на 2 десятки.  ( …)

Найбільша планета Сонячної системи – Юпітер. У ній поміститься, таких планет як Земля, в 10 разів більше, ніж 133. (…)

Найближча планета до Сонця – Меркурій. Щоб взнати, скільки земних діб складає один рік на цій планеті, вам необхідно зменшити 100 на 12. (…)

 Сонце – це згусток гарячого газу. У його ядрі температура 15 мільйонів градусів. Запишіть число. (…)

Марс від Землі знаходиться на відстані 60 мільйонів кілометрів. Запишіть число. (.) (у міру розповіді у дітей з'являється запис в зошитах: 9 480 1.330 88 15.000.000 60.000.000)

Перевірка завдання за еталоном

У другий стовпчик запишіть ці числа в порядку зростання. Взаємоперевірка.

ІІІ. Фіксація ускладнення та виявлення причин. У третій стовпчик запишіть результат, збільшивши кожне число в 10 разів. (При множенні багатозначних чисел у деяких дітей виникає скрута)Что надо сделать, чтобы увеличить число в 10 раз?

І V. Повідомлення теми уроку

 Як же звучить тема нашого сьогоднішнього уроку?

Тільки що ми вивели правило. Порівнянний наш варіант з авторським (підручник "Математика”, Петерсон Л.Г., 3 клас, с. 85).

   V . Первинне закріплення у зовнішньому мовленні

Виконаємо, коментуючи по ланцюжку, завдання № 2 (с. 85).

Обчислите усно: 36 х 10; 56 х 100; 100 х 4; 8 х 1000; 70 х 10; 10000 х 3; 29 х 100; 90 х 100; 10 х 300; 1000 х 64.

Фізхвилинка для очей.

    VІ.  Самостійна робота з самоперевіркою за еталоном

Самостійно виконаєте завдання в підручнику № 3 (с. 83).

Обчислите твори і прочитайте отримані числа: 172 х 100; 840 х 1000; 3500 х 10; 2700 х 1000; 100 х 460; 10 х 50000; 58 х 1000; 40200 х 10000. Взаємоперевірка в парах.

  VІІ.  Введення в систему знань і повторення

Люди завжди милувалися зоряним піднебінням. Було цікаво, що ж там відбувається? Люди стали досліджувати космічний простір. Спочатку запустили супутники, потім космічні кораблі з тваринами, але прийшов час і в космос полетіла людина. Хто був першою людиною, що підкорила космічний простір? (Юрій Олексійович Гагарін).

На сьогоднішній день в космосі побували вже 242 людини, але всього лише три держави запускали ракети зі своїх космодромів – СРСР, Америка і Китай. Щоб взнати ще деякі цікаві факти вирішимо задачу

Прочитаємо завдання за схемою. Відповімо на питання (через 8 років американці приземлилися на Луну; у 2003 році в космос полетів китаєць).

Люди вивчають планети. На деяких з них вони побували самі, деякі досліджують за допомогою техніки, а до деяких ще так і не зуміли долетіти. Це пов'язано з величезними відстанями.

На дошці відстань від Сонця до планет в кілометрах:

До Меркурія - 58 млн.

До Венери - 108 млн.

 До Землі - 150 млн.

До Марса - 228 млн.

 До Юпітера - 778 млн.

До Сатурну - 1 млрд. 427 млн.

 До Урану - 2 млрд. До Нептуна - 4 млрд. 500 млн.

 До Плутона - 7 млрд. 500 млн. Ваше завдання: працюючи в парі, записати на променях ці числа.

Які завдання можна виконати з цими числами? (Порівняти, виконати математичні дії складання і віднімання, збільшити у 10, 100 і ін.)

 Діти  першого варіанту задають завдання таким, що сидять на другого варіанту, потім міняєтеся ролями.

  VІІІ.  Рефлексія діяльності. Д.завдання

 Що вам запам'яталося на сьогоднішньому уроці? Вдома,за бажанням, знайдіть інформацію про космічний простір з багатозначними числами та прочитайте с.88 №4 + письмово с.87, № 11, с.88, №3


Переглядів: 118 | Теги: множення

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar