Головна » Молодші класи » Математика

Множення чисел 1 і 0

Мета: Ознайомити з правилами множення чисел 1 і 0 та множення на 1 і 0.
Удосконалювати обчислювальні навички, вміння узагальнювати, логічне мислення, увагу.
Закріплювати знання усної та письмової нумерації трицифрових чисел;
Виховувати уважність,охайність, працьовитість, любов до предмету.
Обладнання:малюнки математичних міст, зображення цифри 1 і 0, формули, вирази, правила написання цифр 1 і 0,нумераційна таблиця,математична скринька з завданнями, картки « Збережемо міста чистими».
План
1. Організація класу до уроку.
1.1. Привітання з учнями.
1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
2. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.
2.1. Перевірка домашнього завдання учнів.
2.1.1. Завдання № 749 (с.112)
2.1.2. Завдання 750 ( с.112)
2.2. Усне обчислення(математичний диктант).
2.3. Робота з нумераційною таблицею. Гра « Математична скринька»
3. Опрацювання нового матеріалу.
3.1. Оголошення теми і мети уроку.
3.2. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
3.3. Вивчення нового матеріалу.
3.3.1. Обчислення виразів.
3.3.2. Множення 0 на число.
3.3.3. Множення числа на один.
3.4. Первинне закріплення.
3.4.1. Усні та письмові обчислення ( №751, 752, 753).
4. Закріплення і узагальнення знань учнів.
4.1. Розв’язання задачі (№754).
4.2. Творча робота над задачею (№755).
4.3. Робота з геометричним матеріалом.
5. Підсумок уроку.
5.1.Інструктаж до виконання домашнього завдання.
5.2. Підсумкова бесіда. Оцінювання учнів.
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1.Привітання з учнями.
Добрий день. Я рада вас всіх бачити. Домовляємося з вами працювати старанно, щоб в кінці уроку можна було сказати, що всі ви молодці.
1.2.Перевірка готовності учнів до уроку .
Діти, подивіться навкруг, чи немає у вас на партах нічого зайвого, а якщо щось зайве — приберіть. У вас має бути: підручник, зошит, ручка.
1.3. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати містами країни Математики. Давайте познайомимось з маршрутом нашої подорожі. Подивіться на дошку. Ви бачите назви міст, які ми з вами відвідаємо на сьогоднішньому уроці. Перше місто на нашому шляху — Вираз( + ). Наступне місто це Завдання (? ! ). Потім подорожуватимемо до міста Задача ( ? ). І останнє місто, яке ми відвідаємо, це місто Домашнє завдання. Під час відвідування кожного міста ви отримуватимете картки з малюнками, які підготувало вам кожне із міст.

Отож, не гаємо часу і розпочинаємо.
2. Контроль, корекція та закріплення знань учнів.
2.1. Перевірка домашнього завдання.
2.1.1. Завдання 749 ( с.112 )
- Давайте перевіримо, як ви розв’язали приклади. Зробимо це ланцюжком.
- Поясни, як ти розв’язав.
2.1.2. Завдання 750 ( с.112 )
- Допоки ми перевіряємо приклади (П.І.П. ) запише розв’язання задачі № 750 біля дошки. А ми разом поглянемо, чи все вірно.
2.2. Усне обчислення.
( Математичний диктант )
Запишіть у своїх зошитах посередині М. д.
а ) інструктаж до проведення математичного диктанту:
- Ви записуєте тільки результати. Після кожного результату кладете кому, пропускаєте одну клітинку, слухаєте наступне і теж записуєте.
- П.І. буде виконувати біля дошки (за ширмою), а ви у своїх зошитах.
- Запитання я читаю два рази. Будьте уважні.
- Якщо не знаєте відповідь — ставите риску. Отож , розпочнемо.
б ) самостійна робота учнів:
1. Від числа 255 відніміть 30. (225)
2. Різницю чисел 11 і 8 помножити на 8.( 24)
3. Запишіть масу вівці, якщо маса поросяти 7 кг, а маса вівці у 7 разів більша.(49)
4. Перший множник 2, добуток 18. Запишіть другий множник.(9)
5. Довжина стрибка зайця 3 м. Скількома стрибками він подолає відстань 24 м. (8)
в ) перевірка математичного диктанту. (самоперевірка)
2.3. Робота з нумераційною таблицею. Гра « Математична скринька»
Учасники гри по черзі підходять до скриньки, виймають картку із завданням і розв'язують його. Результат записують в нумераційну таблицю.

Назви число, в якому:
1)9 сот. 2 од.; 4 сот.
2)8 дес.; 1 сот.
3) 3 дес. 7 од.;
4)3 сот. 3 дес.
5)3 од.; 9 сот. 9 од.
Що можна сказати про дані числа?
3. Опрацювання нового матеріалу.
3.1. Оголошення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми починаємо вивчати новий розділ.
- Зачитайте, як він називається?
- А яке саме множення і ділення?
- Темою уроку є : « Множення числа 1 і 0. Множення на 1 і 0. Як ви вже здогадалися з нашої карти, що перше місто, яке ми відвідаємо, це місто Вираз.
3.2. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
Діти, подивіться на дошку:
1+1+1+1+1=5
1+1+1+1+1+1+1=7
1+1+1=3
- Скажіть, чи зручно нам так обчислювати?
- А якою дією можна замінити дію додавання?
- Як по-іншому можна записати вираз?
( прикріплюю біля виразів:
1 * 5 =5;
1*7 = 7;
1*3 =3.)
3.3. Вивчення нового матеріалу.
3.3.1.Обчислення виразів.
- Прочитайте вираз на дошці.
- Замініть вираз дією додавання.
1*8 1*6 1*9
- Отже, що ми бачимо?
- Давайте виведемо правило : « При множенні одиниці на будь-яке число ми отримуємо те саме число».
- А давайте разом спробуємо записати в своїх зошитах формулою: 1*а =а (а – число).
3.3.2. Множення 0 на число.
- Ми знаємо, що дію множення можна замінити дією додавання.
- Давайте спробуємо замінити такі вирази: 0*4;0*5;0*1.
- Отже, що ми бачимо?
- Яке можна вивести правило?(учні самі складають схоже до попереднього)
« При множенні нуля на будь-яке число ми отримуємо нуль».
- Запишемо формулою: 0*а = 0
3.3.3. Множення числа на 1.
- Прочитайте вираз на дошці.
1*6
- Яку формулу ми застосовуємо при розв’язанні виразу? (1* а=а)

- Давайте згадаємо переставну властивість множення, тобто поміняємо множники місцями.
- То який вираз одержимо?
- 6*1=6
- Давайте знову виведемо правило: « При множенні числа на 1, отримуємо те саме число».
- Запишемо формулою: а*1=а
( Роздаю картки з малюнками)
3.4. Первинне закріплення.
3.4.1. Усні та письмові обчислення (№ 751, 752, 753)
Отже, наступне наше місто : м. Завдання.
А) Завдання 751(с.112)
- Знайдіть № 751. Виконаємо його ланцюжком.
Б) Знайдіть завдання 752 (с.113)
- Перш ніж знайти значення, зачитайте формули.
- Пригадайте правила при множенні 1*а і 0*а.
- Знайдемо значення виразів письмово.
- По бажанню, біля дошки, коментуючи свої дії.
В) Завдання 753 (с.113)
- Перші три стовпчики розв’яжемо усно з поясненням. А наступні два в зошитах самостійно( два зошити на перевірку).
( Роздаю картки з малюнками)
4. Закріплення і узагальнення знань учнів.
- Наступне місто, яке ми з вами відвідаємо, місто Задача.
4.1. Розв’язання задачі № 754.(усно)
А) Ознайомлення із змістом задачі.
- читання вчителем
- читання мовчки.
Б) Аналіз змісту задачі.
- Про що питається у задачі?
- Скільки кг піску взяли для приготування штукатурки?
- А скільки взяли вапна?
- Зачитайте ще раз питання.
В) Відшукання способу розв’язання задачі
- Що питається у задачі?
- Чи можемо ми одразу відповісти на запитання?
- А чому не можемо?
- Що нам потрібно зробити?
- Щоб знайти на скільки менше взяли вапна, що потрібно зробити?
- І що ми дізнаємося?
- Отже ми можемо дати відповідь на запитання? Чому?
- Яку дію будемо виконувати?
- Отже, яка друга дія?
- Якою буде відповідь?
Фізкультхвилинка
Присядьте стільки раз
Скільки буде 3*1.
Плесніть у долоні стільки раз
Скільки буде 1*4.
Підтягніться вгору
Нахиліться вправо, вліво
І тихенько сядьте за парти.
4.2. Творча робота над задачею № 755
- Знайдіть задачу 755.с.113.
- Зачитайте, що потрібно зробити?
- Отже, розглянемо таблицю.
- Що вказано в першій колонці?
- Яка ціна цього товару?
- Яка вартість?
- Розгляньте ще раз таблицю самостійно і спробуйте скласти задачу.
Моя версія: Мати купила 3 поліетиленові пакети по 20 к. і 5 коробок сірників по 5 к. Яка вартість всієї покупки?
А) Ознайомлення із змістом задачі.
- Про який товар йдеться в задачі?
Б) Аналіз змісту задачі
- Скільки поліетиленових пакетів купила мама?(3)
- Скільки коштує один? (20 к.)
- А скільки коробок сірників? (5)
- Скільки вони коштують? (5к.)
- Що питається у задачі?
В) Спосіб відшукання розв’язку задачі.
- Як знайти вартість, знаючи кількість і ціну?
- Якщо ми знайдемо вартість пакетів і сірників чи зможемо ми відповісти на питання?
- Якою дією?
- Отже, на скільки дій задача?
- Записуємо задачу самостійно, хтось один біля дошки, всі інші у своїх зошитах.
Г) Перевірка написання задачі( самоперевірка з дошки).
( Роздаю картки з малюнками)
4.3. Робота з геометричним матеріалом.
В кожного на парті є завдання у конвертику.
Отже, вам потрібно з поданих фігур скласти квадрат і знайти його периметр.

5. Підсумок уроку.
5.1. Інструктаж до виконання домашнього завдання.
- Як ви здогадалися, останнє наше місто, яке ми відвідаємо, це місто Домашнє завдання.
- Отже, ваше домашнє завдання № 756( вам потрібно обчислити вирази)
і №757( вам потрібно знайти скільки було курей, гусей і качок окремо)
( Роздаю картки з малюнками)
5.2. Підсумкова бесіда. Оцінювання учнів.
Ось і закінчилась наша подорож.
- То який новий розділ ми почали вивчати?
- Яке саме множення і ділення?
- Що вам найбільше запам’яталося?
- Що найважче було виконувати? Чому?
- А зараз розглянемо ваші картки, які залишило вам кожне місто.
- Що ж нам міста хотіли розповісти за допомогою даних малюнків?
- Так, вони хочуть щоб ми їм допомогли зберегти міста чистими. А що ми повинні для цього робити?
- Пам’ятайте, що збережена природа сьогодні — це запорука якісного життя завтра, це турбота про тих, хто нам дорогий. Тільки живучи в гармонії з навколишнім середовищем, ми зможемо бути по-справжньому здоровими, а значить, жити повноцінним життям.

Мені дуже сподобалося, як ви працювали на уроці. Оцінки отримують…
Всім дякую за увагу, урок завершено.
Додаток
Картинки екологічного спрямування


Переглядів: 95 | Теги: множення

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar