Головна » Молодші класи » Математика

Переставна властивість дії множення. Розв'язування нерівностей

Мета: з'ясувати значення переставної властивості дії множення для виконання обчислень; розв'язуванням нерівностей зі змінною способом добору; опрацювати складену задачу що містить знаходження невідомого компонента, розвивати логічне мислення, виховувати працелюбність. 
Обладнання: індивідуальні картки, малюнки овочів та фруктів, макет ялинки, картки для групової роботи, геометричні фігури для системи само оцінювання, таблиці опори для визначення очікувань, підручник «Математика» 3 клас М.В.Богданович. 

Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
Треба всім нам привітатись: 
- Добрий день! 
Дружно, весело сказати: 
- Добрий день! 
Вліво – вправо повернемось, 
Туди - сюди усміхнемось: 
- Добрий, добрий, добрий день ! 
- Сьогодні у нас незвичайний урок. А незвичайний він тим, що у нас на уроці сьогодні гості. Поверніться до гостей, посміхніться, привітайтеся і почнемо наш урок. 
- Не урок ми сьогодні візьмемо: У – увагу 
Р – розум 
О – охайність 
К - кмітливість 
ІІ. Контроль і закріплення знань учнів 
Оголошення теми уроку: (на дошці записана тема) 
- Яка зараз пора року? (Зима) - Яке улюблене зимове свято чекають всі люди? (Новий рік). 
- Сьогодні на уроці ми будемо розглядати переставну властивість дії множення, розв'язувати нерівності і задачі, готуватися до зустрічі Нового року, а також прикрасимо новорічну ялинку. (На дошці ялинка) 
- То ж які ваші очікування від уроку? 
(Діти відповідають) 
- На уроці я біду….. 
- Моя мета досягти…. 
- У нас є багато іграшок для ялинки. Ми будемо брати по одній і прикрашатимемо ялинку ними. ( На іграшках записані етапи уроку) 
Перша іграшка 
1. Перевірка домашнього завдання 
Діти зачитують виконане завдання №448, №449 
Друга іграшка 
2. Каліграфічна хвилинка. 
9 9 9 9 
Встановити закономірність і продовжити ряд чисел 
99 88 999 888 
Записати всі добутки таблиці множення на 9 
9, 18, 27, 36, 45, 54, 63, 72, 81. 
- Після виконання роботи оцініть самі себе геометричною фігурою на полях зошита. 
Якщо завдання виконала дитина правильно – 
малюють на полях трикутник 
Якщо завдання виконано правильно, але були 
невеликі труднощі – малюють квадрат 
Якщо завдання було важко виконати – 
малюють круг 
Третя іграшка 
3. Усні обчислення. 
1) Робота з індивідуальними картками (диференційовано). 
середній рівень 
25 : Х = 5 Х * 5 = 25 
1 год – 2 хв = 1 доба + 2 год = 

достатній рівень 
48 : Х = 8 54 : Х = 9 Х х 9 = 81 
1 м – 40 см = 1 м – 4 дм = 1 доба – 3 год= 

високий рівень 
Задача. Мама купила 36 кг капусти. Четверту частину 
вона витратила на салат, а решту засолила у 3 
каструлі. Скільки кілограмів капусти в кожній каструлі? 
Рівняння Х – 12 = 16 : 4 100 – 18 + 72 : … = 90 

2) Робота біля дошки учня. 
9 х 5 + 46 = а : 4 + 12 , якщо а = 16. 
54 – 42 : 7 = 
89 – Х = 13 = 
3) Робота за таблицями для повторення таблиці множення і ділення. 
8 х 3 : 6 = 45 : 9 х 8 = 18 + 36 : 9 = 
9 х 4 : 6 = 63 : 9 х 8 = 81 – 27 : 9 = 
3 х 4 : 6 = 54 : 9 х 8 = 39 + 36 : 9 = 
4) Гра «Приготуй салат» 
- До Нового року мама готує святковий стіл. Давайте їй допоможемо. На малюнку овочі та фрукти. Біля них – приклади. Учні повинні розкласти їх на дві тарілки: салат овочевий і салат фруктовий. Беручи малюнок, учень повинен розв'язати приклади. 
Груша суниця морква вишня помідор 
4 х 9 6 х 8 72 : 8 9 : 3 63 : 7 

огірок банан яблуко малина 
40 : 8 36 : 6 12 : 6 14 : 7 

5) Робота з картками чисел. Учитель показує учням частку двох чисел з таблиці ділення на 9, учні повинні назвати відповідні два числа, частку яких показує вчитель. 63 ----- (7 і 9) 45 ----(9 і 5) 
6) Фронтальне опитування. 
• Місткість бочки 72 л, а відра – у 9 разів менше. Яка місткість відра? 
• Вартість 9 мисок 45 грн. скільки коштує 1 миска? 
• Знайди третину від числа 30? 
• Знайдіть половину від числа 18? 
• Знайдіть чверть числа 28? 
• Знайдіть дев'яту частину числа 81? 
7) Задачі – жарти. 
• Брат з'їв 4 сливи, а сестра 2 сливи. Скільки слив з'їла їхня бабуся? 
• На груші росло 50 груш., а на вербі – на 15 менше. скільки груш росло на вербі? 
• Сестра старша за брата на 6 років. На скільки років вона буде старша за брата через 5 років? 
Четверта іграшка 
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 
1. Переставна властивість множення. Вчитель записує на дошці 2 вирази: 
3 х 4 х 2 = 
4 х 2 х 3 = 
Обчисліть результати. 
Бесіда. – Порівняйте обидва вирази. Що у них спільного? (Множники, відповідь.) 
- Чим вони різняться? (Порядком множників) 
- Який можна зробити висновок? (Від перестановки множників добуток не змінюється) 
2. Робота в парах. Робота з правилом с.67 №451. 
3. Робота з прикладами № 452. І стовпчик колективно 
ІІ – ІІІ самостійно 
П'ята іграшка 
4. Робота з нерівностями. №453(1) – усно 
№453 (2) – колективно 
Шоста іграшка 
5. Фізкультхвилинка 
Сьома іграшка 
ІV. Розвиток математичних знань 
1. Задача 454. 
Вчитель разом з учнями заповнює таблицю на дошці 

1) 20 – 11 = 9 (п.) – витратив на трикутники; 
2) 9 : 3 = 3 (т.) 20 – 9 : 3 =3 (т.) 
2. Робота в групах (диференційовано). Діти об'єднуються в групи за кольором сніжинок (зелена – високий рівень, жовта – достатній, червона – середній) 

І група (середній рівень) 
У дівчинки було 30 цукерок. 12 цукерок вона віддала подрузі, а решту розклала на 3 тарілки. Скільки цукерок на одній тарілці? 

ІІ група (достатній рівень) 
У Іванка було 5 марок. А у Сергійка у 6 разів більше. А у Антона на 12 менше, ніж у Іванка і Сергійка разом. Скільки було марок у Антона? 
Склади вираз до задачі. 

ІІІ група (високий рівень) 
Склади задачу за виразом. 12 : 3 + 18 : 6 = 
3. Завдання з логічним навантаженням. 
Із трьох звірів один не колючий, другий не їсть меду, а третій не хитрий і не боїться бджіл. Назвіть кожного із звірів. (Ведмідь, лисичка, їжак) 

V. Підсумок уроку. 
- Що робили? Як робили? Для чого? 
- З яким правилом ознайомились? Наведіть приклади. 
- Де в житті вам знадобляться ваші знання? 
Оцініть себе протягом уроку і прикрасьте нашу ялинку.(Діти прикріплюють фігури на дошці). 
Чи здійснилися ваші очікування? 
VІ. Домашнє завдання Середній рівень № 457 
Достатній рівень № 456 скласти вираз 
Високий рівень №455.


Переглядів: 133 | Теги: множення, нерівності

Схожі уроки:
Всього коментарів: 0
avatar