Головна » Зарубіжна література

В. Шекспір - геніальний англійський драматург і поет доби Відродження

Мета: ознайомити з фактами біографії В.Шекспіра, творчим спадком драматурга;з’ясувати суть шекспірівського питання, розвивати логічне мислення, виховувати допитливість.

Обладнання: портрет В.Шекспіра, виставка різних видань творів драматурга.

 

Хід уроку

 

1.Орг.момент

(Аналіз контрольної роботи)

2.Робота над темою уроку

  1.Слово вчителя.

Сьогодні ми з вами відправимося у незвичайну подорож, під час якої познайомимося з незвичайною, таємничою, талановитою особистістю, письменником і драматургом  доби Відродження – В.Шекспіром. Під час подорожі ви повинні вести записи, які допоможуть вам підготувати домашнє завдання.

( На фоні музики з’являється учень - історик, який знайомить присутніх з театром шекспірівської доби)

  У 70-роки XVI  ст.. у Лондоні з’явилася велика група акторів, що називали себе слугами графа Лестера. Вони починали грати на порогах готелів, як робили це за часів своїх мандрівок.

  У 1576 році тесляр Джеймс Бербедж побудував один з найперших театрів у Лондоні. Згодом він став керівником трупи. Назвали театр «Глобус» і через 23 роки його визнали найбільшим серед шести лондонських труп.

 

 Саме з цим театром доля звела В.Шекспіра. Кажуть, що він спочатку стеріг біля театру коней, потім став суфлером, актором. Шекспір разом з акторами переробив декілька творів інших авторів, а вже потім спробував писати сам.

  П’єси драматурга користувалися успіхом, і незабаром ім’я Шекспіра стало популярним. Усі свої 37 п’єс драматург написав для театру «Глобус».Саме завдяки йому, а також грі талановитого трагіка Річарда Бербеджа «Глобус» став кращим театром Англії.

 

2.Розповідь учнів - біографів.

 

Учень 1.Як не дивно, але про життя Шекспіра відомо дуже мало. Народився він 23 квітня 1564 року у Стратфорді - на – Ейвоні в сім’ї торговця й чинбаря. Навчався в граматичній школі».

 

Учень 2. У 18 років одружився. А потім з невідомих  причин покинув усе й поїхав до Лондона. Там він почав працювати в трупі театру «Глобус».

 

Учень 1.Говорять, що спочатку Шекспір був актором, потім йому доручили «оновлювати» старі п’єси, а через деякий час він спробував писати сам. Платня драматурга була мізерною. Значно вигідніше було бути актором, оскільки в такому разі з’являвся багатий покровитель. Можливо тому Шекспір не цурався грати на сцені й писати п’єси.

 

Учень 2.Поступово його популярність як драматурга зростає, він стає не тільки актором, а й режисером власних вистав. Матеріальний добробут Шекспіра покращився, митець купує ще один будинок у рідному  Стратфорді.

 

Учень 1.Разом з тим драматург починає клопотання про одержання дворянського герба. Це тривало протягом 20 років.

Учень 2 Відомо,  що герб Шекспірів мав форму щита, який пересікається по діагоналі списом. Угорі щита на вінкові стояв сокіл, що тримав у піднятій лапі спис: «Той, що вражає списом».

Учень 1. У 1613 році В.Шекспір повертається до рідного містечка. 23 квітня 1616 року у 52 роки він помирає.

 

Учень 2. Творчий доробок митця складає 37 п’єс, 154 сонети і 2 поеми.

 

3.Розповідь учня – літературознавця.

 

Шекпірівське питання.

Вам  уже знайоме так зване гомерівське питання: чи існував Гомер насправді, чи він був автором поем «Іліада» та «Одіссея». Таке ж запитання щодо великого Шекспіра ставлять собі протягом чотирьох століть.

  Що ж викликає сумнів у науковців? Шекспір   був  не дуже освіченою людиною,а у своїх творах він виявляв різнобічну обізнаність у багатьох галузях знань: про медицину він писав, як лікар, про закони – як юрист, про рослини – як ботанік.

  Вражає й словниковий запас письменника: 30 тисяч слів, до того ж знання іноземних мов.

  Сумніви підігрівали відсутністю рукописів п’єс, хоча цьому є пояснення: рукописи могли згоріти разом із театром «Глобус».

  І все ж таки єдиним правдоподібним претендентом у «Шекспіри» є сам Вільям Шекспір.

 

4.Слово вчителя

( на фоні музики)

Кем был ты – стратфордским ростовщиком,

Дававшим в долг в столице Альбиона?

Актером – королем, лишенным трона,

Пугавшим принца призраком – отцом?

 

Иль графом, заточенным пером

Писал в своём поместье отрешенно?

Иль «новой жизнью» жалкого шпиона,

Создавшего «посмертно» тайный том?

 

Мне все равно – пусть будут лишь Фальстаф,

Ромео, Лир, Мальволио, Просперо…

Твой гений – трагикомедийный нрав –

 

Я принял без остатка весь на веру.

Смотри ж на нас в величии своём

С Портрета, Потрясающий копьём!

 

3.Підсумок

«Мікрофон» Продовжити речення: «На сьогоднішньому уроці я дізнався…..»,

«Суть «шекспірівського питання» полягає …..»,

 « Одним з перших театрів у Лондоні був…»

(Кожен учень отримує картку з незакінченими реченнями).

 

4.Домашнє завдання. Скласти опорний конспект


Теги: Бровко О.І., Шекспір
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 542/145


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar