Головна » Зарубіжна література

«Різдвяна пісня у прозі, або різдвяне оповідання з привидами». Гуманістичний зміст і висока людяність творів Чарльза Діккенса

Мета уроку:

- зацікавити біографією і творчістю Ч.Діккенса;

- ознайомити з історією створення повісті, з особливостями «різдвяних оповідань»;

- вчити аналізувати прочитане;

- розвивати допитливість, уміння слухати й виступати з власним повідомленням;

- виховувати прагнення розуміти інших людей.

Обладнання: проектор, екран, дошка, ялинка, портрет Ч.Діккенса,  виставка творів письменника,  опорні схеми, папір.

Тип уроку: первинне ознайомлення з матеріалом

                          

                                                                                         Різдво – це нагадування всім нам

                                                                            про необхідність народження в нашій душі               

                                                                 великої любові й милосердя до інших.

Ч.Діккенс

                                                            Хід уроку

 І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Бесіда з використанням презентації.

- Що ви знаєте про Різдво?

- Коли і чому виникло це свято?

- Які символи Різдва вам відомі?

- Як святкують це свято в різних країнах? (повідомлення учня)

 2. Слово вчителя.

       У Австрії ялинку прикрашають мармеладом та шоколадом, ось і ми з вами прикрасимо нашу ялинку цукерками.  (Біля дітей та гостей лежать цукерки. Разом прикрашають ялинку).

       А тепер ми з Вами подумки перенесемося до Англії. (Запалюються різдвяні свічки).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 1. Ознайомлення з темою, епіграфом уроку.

Запис до зошитів.

 2. Робота над портретом ( на екрані).

 3. Ознайомлення з біографією письменника за матеріалами підручника.

Колективне читання 1-го абзацу.

Самостійне читання та переказ тексту:

1гр.- 2 абзац;

2 гр.- 3,4 абзаци.

Розповідь учнів за матеріалом підручника (від 1-ї особи).

Робота над ключовими датами (на дошці)

1833 –

1837-

Боз –

«батько Різдва» -

 4. Заочна екскурсія до музею Ч.Діккенса в Лондоні (презентація).

 5. Виступ бібліотекаря школи з  опорою на виставку творів Ч.Діккенса.

 6. Слово вчителя. Творчий спадок письменника. (твори на екрані)

Запис до зошитів.

 

  7.Розповідь вчителя з опорою на текст слайду. Запис до зошитів.

- Різдвяний цикл  Ч.Діккенса складається з п’яти повістей:

«Різдвяна пісня в прозі» (1843);

«Дзвони»(1844);

«Цвіркун за вогнищем» (1845);

«Битва життя» (1846);

«Одержимий»(1848)

«Різдвяні повісті» сам автор об’єднав під спільним заголовком «Різдвяні книги».

 

- Англійські дослідники відносять їх до типу «довгого короткого оповідання».

 Жанр твору – «різдвяне оповідання».

8. Історія створення «Різдвяної пісні в прозі». Робота з підручником.

- Як виник задум написати твір?

9. Бесіда.

Назвіть головних героїв твору? (Ебенезер Скрудж, Джейкоб Марлі).

Коли відбуваються події у творі? (на Різдво).

10. Робота над ОС «Три зустрічі».

Що ви дізналися про Скруджа і Марлі? (читання описів, розповідь)

Прокоментуйте ОС (слайд).

                                              ОС «Три зустрічі»

 

Племінник із                      Джентельмени, які                       Хлопчик, який

запрошенням                     збирали гроші для                        співав різдвяну

на Різдво                             бідних                                              пісню

 

                                                      «Ні»

                                                   Скрудж

Що  поєднує Скруджа і Марлі?

11. Бесіда.

Що здивувало Скруджа, коли він повернувся додому? (Замість колотушки він побачив обличчя Марлі, свого колишнього компаньона).

Як виглядав Марлі? (опис)

12. Читання діалогу «І я прийшов сюди цієї ночі…»

13. Дослідницька робота над діалогом.

14. Робота над ОС «Почуття, які охоплюють Скруджа під час зустрічі з Марлі» (слайд).

Як змінюються почуття Марлі?

Навіщо з’явився дух Марлі до колишнього компаньона?

                       ОС «Почуття, які охоплюють Скруджа під час зустрічі з Марлі»

 

Все одно дурниці!                         Все ж він не хотів                       Від голосу привида

Не вірю я у привиди                     вірити своїм очам                       у нього застигала

                                                                                                              кров у жилах

 

Пощади! Жахливе                         Скруджа почало                          Скрудж уже почав

видіння, навіщо ти                        трясти                                           приміряти його

мучаєш мене!                                                                                       слова до себе

 

Скруджа знову                               Скрудж хотів було

затрясло, як у                                 сказати «дурниці» та

лихоманці                                       осікся на першому ж

                                                         складі

  

IV. Підсумок уроку.

1. Завдання творчого характеру.

Черствий і безжалісний Скрудж не вірив у привидів, але розповідь Марлі вплинула на нього, і він, за одну ніч переживши почуттів більше, ніж, можливо, за декілька років життя, все не наважується назвати все, що сталося з ним, «дурницями». Продовжіть висновок.

Герой починає замислюватися над своїм життям. (Запис висновку до зошита).

2. Філософське питання.

Як ви гадаєте, чи зможе цей герой змінитися на краще?

3. Слово вчителя.

Завершуючи сьогодні нашу різдвяну подорож, ми опинилися в країні … (Великобританії). А саме у Великобританії на Різдво після короткої промови королеви діти писали докладний лист з перерахуванням бажаного і кидали його в камін. Вважалося, що з димом бажання дійдуть до вух різдвяного діда. Написання листа бажань (кладуть під ялинку).

V. Домашнє завдання.

Прочитати ІІ,ІІІ, IV куплети « Різдвяної пісні…», підготувати ілюстрації.

VІ.Оцінювання учнів.


Теги: Гриб І.В., Діккенс
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 498/32


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar