Головна » Зарубіжна література

Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя

Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя. ©

[Епіграф уроку А найкраще було те, що і Майбутнє належало йому і він міг ще зм...]
Слайд 2

Епіграф уроку А найкраще було те, що і Майбутнє належало йому і він міг ще змінити свою долю. Ч. Діккенс

Актуалізація опорних знань. Бесіда з учнями. Навіщо три Духи явилися Скруджу в Різдвяну ніч? Що показали духи герою під час подорожі? Що найбільше вразило Скруджа під час подорожі? Які почуття пережив герой, мандруючи в часі і просторі? Як вплинула подорож з Духами на Скруджа?

Спостереження за змінами у житті героя Що було… Знайдіть у тексті портрет Скруджа. Простежте тему “внутрішнього холоду”, який переходить на зовнішність старого скнари. Скрудж схожий на “водопровідний кран на вулиці”, з якого ще “сочилася вода, і він, позабутий усіма, потроху обростав льодом у сумній самотності, поки не перетворився на понуру слизьку глибу”. Діккенс порівнює свого героя з негодою. Що страшніше: “льодяне серце” чи лютий мороз?

Спостереження за змінами у житті героя Що змінюється… З появою привида Марлея починається шлях до воскресіння “мертвої душі” Скруджа. Перша сльоза розтоплює лід у холодній душі героя, коли він пізнає себе у маленькому хлопчикові, покинутому на Різдво. Перемога добра приходить не відразу. Скрудж не раз повертається до “холодного” стану своєї душі. Остаточне потрясіння – присутність на власних похоронах. Скрудж гаряче і пристрасно молить Духа змінити його долю.

Спостереження за змінами у житті героя Що стало… “Плач” різдва змінюється “сміхом”, а страх поступається місцем “великій радості”. “Сам не знаю, що зі мною відбувається! Мені так легко, немов я пушинка, так радісно, наче я янгол, так весело, немов я школяр!” Все, що він бачив сповнювало його душу радістю”. “І продовжував сміятися, доки сльози не потекли по його щоках”. На серці в нього було легко і весело”

Розкриття внутрішнього світу героя Стан природи “Стояла холодна, похмура погода, та й до того ж іще запав туман…” “ Ні імли, ні туману! Ясний день…” “Золоте сонце! Прозоре свіже повітря!” Стан героя “Скрудж з’їв свій похмурий обід у похмурій корчмі…” “Подякуй небу і Світлому святу Різдва! На коліна!”

Словникова робота Поняття про паралелізм Паралелізм – (від грецького “паралельний” – той, що знаходиться поруч) художній прийом у літературі, коли письменник використовує паралельне зображення образів з життя природи і людини. Це допомагає автору розкрити внутрішній світ героя, його надії, сподівання, зміни, що відбуваються в душі.

Різдвяний індик для сім’ї Боба Кретчита

В гостях у племінника

Складання схеми “Переродження Скруджа”

Підсумки уроку Чому письменник вірить у можливість переродження людини, яка втратила подобу Божу? Які вчинки Скруджа переконують читача у переродженні героя? Чи можливо таке, на вашу думку, у реальному житті? Яке виховне значення має повість?

Домашнє завдання Підготувати цитати фантастичних епізодів і повісті “Різдвяна пісня в прозі”.


Теги: Діккенс
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 976/188


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar