Головна » Зарубіжна література

Ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом у казці Ш. Перро „Попелюшка, або Соболевий черевичок”

Мета уроку:  розкрити причини популярності  сюжету про Попелюшку в світовій культурі; розкрити переваги благородства, чесності, терпіння, працьовитості над лінощами та непорядністю; розвивати навички характеристики героя; звернути увагу школярів на винагороду долі за людські чесноти та страждання.

Епіграф. Чини з людьми так, як ти хотів би, щоб чинили з тобою. Біблія

Обладнання:   ілюстрації до казки „Попелюшка».

 

Хід уроку

1. Повідомлення мети і теми уроку.

Слово вчителя. (Ми сьогодні продовужємо працювати над літературною казкою Ш. Перро „Попелюшка, або Соболевий черевичок ").

А чому я сказала літературною? А хіба є ще якісь казки? (Народні).

 

Так, адже джерелом казок Ш. Перро були народні казки. Саме про народні казки ми говоримо зараз. Я вчора отримала 4 телеграми, але вони без підписів, допоможіть відгадати автора кожного з послань.

телеграма. Приїхати до вас не зможу, тому що не можу відмити з себе смолу.(„Пані Метелиця " - вдовина дочка).
телеграма. Розбилось яйце. Дід плаче, баба плаче, мушу заспокоїти. („Курочка ряба"),
телеграма. їдемо з концертами до Бремена. Чекайте на нас лише після весілля принцеси. („Бременські музиканти").
телеграма. Дуже поспішала, загубила черевичок. („Попелюшка").

А якою ви уявляєте собі Попелюшку? (розповіді учнів).

Чи  збігаються ваші уявлення з ілюстраціями художників?

2.  Робота з ілюстраціями до казки.

3. Чому бідну сироту назвали Попелюшкою?

Рольова гра „Я - Попелюшка ".

Прес-конференція. Зустріч з Попелюшкою.
Розв'язування проблемних ситуацій. (Робота в групах).

♦ Що означає вислів „жити на првах Попелюшки"?

♦Як ви гадаєте, чи звернув би увагу принц на Попелюшку, коли б вона була у повсякденному одязі? (Можливо, Але не одяг красить людину, а добрі справи).

Пригадайте літературних героїнь, які також жили в своїй родині на „правах Попелюшки".

6. Вчитель. Найбільше горе в житті дитини, коли вона втрачає матір, та ще гостріший біль для маленької беззахисної дитини спричиняє поява злої мачухи.

Рольова гра „Я - мачуха*5.
Робота в групах. Питання до роздумів:

♦Невже Попелюшка не могла збунтуватися і не терпіти покірно знущання Мачухи?

Вчитель. Навесні, коли сходить сніг, з'являються маленькі сонечка, схожі на квіти кульбаби, — це радує нас цвіт мати-й-мачухи.

Якщо взяти листя цієї квітки, доторкнутись нею до обличчя, то шершавий, темний, м'якенький бік - це мати, а гладенький, холодний бік — мачуха.

9.  Конкурс „Найуважніший читач" (відповідати на запитання тішьки
цитатами з казки).

♦Яку характеристику автор дав мачусі?

♦Що Шарль Перро говорить про матір Попелюшки?

 ♦Доведіть, що менша сестра не була такою лихою як старша.

♦Чому сестри отримали запрошення на бал до сина короля?

 ♦Чому Попелюшка не зіпсувала мачушиним донькам зачіски?

10.  Самостійна робота.
Продовжіть речення...

Попелюшку покохав принц, тому що...

Принц не звернув увагу під час балу на сестер, тому що...

(дочки ліачухи гидкі, пихаті, заздрісні, чванливі, зарозумілі).

11.  Продумай!

З переліку рис людського характеру запишіть лише ті, які притаманні Попелюшці, (додаткові матеріали).

12.   А які прислів'я ви знаєте, які допомагають нам зрозуміти життя,
описане Шарлем Перро в казці „Попелюшка".

13. Робота з епіграфом.

14. Виправте помилки у твердженнях;

Ш.Перро — відомий англійський казкар.

Літературна казка - казка, створена народом.

Мачуха загадувала дівчині виконувати найкращу роботу в домі.

15. Підсумок уроку.

Осадча Ніна Федорівна, вчитель світової літератури Ротмістрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Смілянського району Черкаської області


Теги: Осадча Н.Ф., Перро
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 566/151


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar