Головна » Зарубіжна література

Формування характеру Деві у незвичайних обставинах. Необхідність боротьби до “останнього дюйма”

Тема Формування характеру Деві у незвичайних обставинах. Необхідність боротьби до “останнього дюйма”.

Епіграф уроку У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми… Дж. Олдрідж “Останній дюйм”

Слово вчителя з елементами дискусії. Життя – це боротьба. Людина завжди має долати якісь труднощі, щоб дійти до поставленої мети. Як відомо, за всіх часів перемагають сильні духом, цілеспрямовані особистості, котрі не бояться жодних перешкод. Труднощі загартовують характери, зближують людей. Головне – не спасувати перед ними. Перед такою ж проблемою стоять герої оповідання Джеймса Олдріджа “Останній дюйм”. Читаючи оповідання, ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою – взаємини між батьками і дітьми. Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Як героям твору вдалося здолати труднощі? Чи тільки над подіями оповідання ми розмірковуємо? Що б ви хотіли почути сьогодні на уроці?

Творчі завдання Усне словесне малювання Опишіть, яким ви уявляєте Деві Рольова гра Спробуйте розповісти історію Деві від його імені.

Деві у небезпечній подорожі Бесіда з елементами текстологічного аналізу Яким був Деві на початку оповідання? Як він відчував себе у поїздці з батьком? Що хвилювало хлопчика? Яким був стан Деві, коли він побачив пораненого батька? Чому Бен вирішив, що єдина надія врятуватися – це “примусити Деві самостійно думати, впевнено робити те, що він повинен робити”?

Переказ тексту Завдання для учнів Розкажіть про те, як Деві надавав батькові першу допомогу. Розкажіть, як хлопчик готував літак до польоту.

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Скільки в оповіданні описів польоту? Який опис детальніший, яскравіший? Чому саме? Як орієнтується хлопець у польоті? Що допомагає й водночас заважає йому? Що свідчить про те, що Деві насправді боїться, що це для нього дуже суворе випробування? Чим син схожий на батька?

Робота з текстом Виразне читання Зачитайте уривок від слів: “Залишившись сам на висоті трьох тисяч метрів, Деві думав, що вже ніколи в житті не зможе плакати…” до слів: “…він почав стежити за морем”. Творче завдання Подумайте і розкажіть, що переживав у ці хвилини хлопчик.

Проблемні запитання Чому не плаче хлопчик? Як він сприймає свою самотність? Що змінилося у світогляді Деві? Може, він став дорослим? Доведіть, що Бен не втрачає самовладання так само, як і Деві.

Бесіда з елементами текстологічного аналізу Чого найбільше боявся Бен після того, як дістав поранення? З чим дорослий пов’язує єдину надію врятуватися? Що нове з’явилося у спілкуванні батька з сином? Батько вперше уважно вдивляється в сина. Яким він постає перед ним? Як Бен вселяє у свідомість Деві думку про важливість спроб врятуватися? Як батько повчає хлопця? Як застерігає і заспокоює? Які слова вживає батько, щоб підбадьорити сина? Бен знає про небезпеку, але прагне діяти. Це необережність, чи щось інше? Чому Бен не здається? Що дає йому сили не втрачати свідомість?

Посадка літака Запитання і завдання для учнів Яку фразу у першому і останньому описі польоту повторює автор? Чому ця фраза має важливе значення? Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. Що є найвиразнішим на обличчі Деві у цей момент? Чому приземлення є вирішальною миттю? Як ви думаєте, чому автор не закінчив оповідання цими словами? Яку роль відіграє остання частина твору? У чому полягає перемога героїв? Чого навчила і в чому допомогла їм екстремальна ситуація? Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? Наведіть докази.

Проблемні запитання Що важливе для кожної людини в момент випробування? Чого Бен боявся зустрічі з сином? Що тепер здається Бенові найважливішим? Чого він прагне найбільше? Як ви думаєте, “чи зумів хлопець що-небудь побачити в своєму батькові”? Чи вдалося батькові достукатися до серця сина? На вашу думку, чи зможуть Бен і Деві подолати “останній дюйм, який розділяє всіх і все”?

Характеристика героя Завдання для учнів Схарактеризуйте образ Деві.

Підсумки уроку Запитання та завдання для учнів Прокоментуйте назву оповідання. Чи тільки в прямому розумінні вжито словосполучення “останній дюйм”? Визначте головну думку твору. Які проблеми порушує автор? Проблемна ситуація Як ви думаєте, для того, щоб люди порозумілися, необхідна тільки екстремальна ситуація, чи це може трапитися за інших обставин?

Узагальнення вивченого Прийом “Вільний мікрофон” Чи саме на таке закінчення твору ви сподівалися? Чого ви навчилися, прочитавши оповідання? Чи потрібно було включати цей твір до шкільної програми для семикласників, чи краще булу б зачекати, поки вони подорослішають? Узагальнююче слово вчителя Звичайно, порозуміння в екстремальній ситуації – це не найкращий варіант. Слід взагалі не допускати напруги і конфліктних моментів у стосунках між батьками і дітьми. Просто необхідно бути терплячим, уважним і доброзичливим одне до одного, навчитися розуміти і любити близьких людей. Краще не “зводити” “останніх дюймів”, ніж потім долати їх.

Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал, підготуватися до контрольної роботи.


Теги: Олдрідж
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1779/192


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar