Головна » Зарубіжна література

Краса чистих людських взаємин. О. Генрі. «Останній листок», Дж. Олдрідж. «Останній дюйм»

Мета уроку. Підвести підсумок роботи за темою «Краса чистих людських взаємин»; на основі вивчених творів допомогти учням зрозуміти складні відносини між людьми; осягнути розвиток душевного стану героїв; розвивати уміння аналізувати художній твір, критично оцінювати ситуації, описані у творі, аргументувати власні думки; продовжити формувати уявлення про загальнолюдські цінності – доброту, милосердя, любов до ближнього; виховувати чуйних, благородних людей.

Обладнання. Портрети О. Генрі, Дж. Олдріджа; завдання для письмового опитування; схема жанру, композиції; ілюстрації до творів; результати попереднього анкетування.

Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.

Очікувані результати. Учень,учениця:

аналізує прочитані твори;
дає характеристику героям твору;
висловлює своє ставлення до вчинків героїв твору;
порівнює твори за жанром, композицією.

 

                                                   ХІД  УРОКУ

Організація початку уроку.

 

Оголошення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

 

Письмове завдання за варіантами «Порушена послідовність»

 

I варіант  О. Генрі «Останній листок».

А) Юний пілот впорався.

Б) Акуляча бухта.

В) Хлопчик мусить вести літак.

Г) Останній дюйм подолано.

Д) Перший політ удвох.

Е) Важкий політ.

Є) Пригода з акулою.

Ж) Деві намагається врятувати пораненого батька.

 

II варіант   Дж. Олдрідж «Останній дюйм».

А) Останній листок залишився.

Б) Холодний невидимий пришелець.

В) Джонсі щодня рахує листки плюща.

Г) Шедевр Бермана.

Д) Розмова Сью з лікарем.

Е) Турботлива Сью.

Є) Перемога над хворобою.

Ж) Сью розповідає Берману про хворобу подруги.

 

Закінчи речення (на вибір):

• Джонсі одужала тому, що…

• Тут або все почнеться, або знову закінчиться, і, можливо назавжди…

 

ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА «ПОРУШЕНОЇ ПОСЛІДОВНОСТІ»

I варіант                                                          II варіант

1. Б                                                            1. В

2. Д                                                            2. Д

3. В                                                            3. Ж

4. Е                                                            4. А

5. Ж                                                           5. Е

6. А                                                            6. Б

7. Є                                                            7.Є

8. Г                                                            8. Г

    (відповіді на  проблемні питання озвучити)

 

Робота над матеріалом уроку.

 

Дослідження жанру творів.

 

 Оберіть і порівняйте ознаки новели та оповідання.

♦ невеликий прозовий твір розповідної літератури;

♦ у центрі розповіді одна подія;

♦ напружений сюжет;

♦ несподіваний фінал;

♦ невелика кількість персонажів;

♦ передбачуваний фінал;

♦ драматична розповідь.

Доведіть, що вивчені нами твори належать до того чи іншого жанру?
Які ознаки відрізняють новелу від оповідання?

 

    2. Дослідження композиції творів.                                                                                

                                                            

    3. Завдання групі експертів за текстами творів.  

 

«Останній листок»

☺ Доберіть цитати, які характеризують ставлення Джонсі до життя.

☺ Доберіть слова, якими можна було б схарактеризувати Сью.

☺ Дайте характеристику Берману. Підтвердіть цитатами з тексту.

 

«Останній дюйм»

☺ Наведіть цитати, в яких відображено ставлення батька до сина:

     а) перед драматичними подіями;

     б) після драматичних подій.

☺ Порівняйте поведінку Деві – пасажира й Деві – пілота. Підтвердіть цитатами з тексту.

  

    4. Дослідження назви твору.

 

О. Генрі. «Останній листок» (1908)   Дж. Олдрідж. «Останній дюйм» (1954)

- Як часто слово «останній» зустрічається в творах?

- Наведіть приклади вживання слова «останній».

- Як змінюється характер, настрій слова «останній»?

 

«Останній листок»

 

☼ В кінці «останній листок» - це вже шедевр Бермана, а не листок, на падіння якого чекала Джонсі.

 

«Останній дюйм»

 

☼ Буквальне значення: до останнього дюйма все має бути розраховано під час посадки літака.

☼ Символічне – це та межа, котру людина в будь – якій справі, в будь –                                                                                     яких взаєминах повинна відчути, іноді

її треба подолати, а іноді важливо                                                                                       не перейти.

 

    5. Робота з текстом новели «Останній листок».

 

- Хто такі Сью і Джонсі? Які стосунки були між ними?

- Чому під час хвороби лікар давав Джонсі так мало шансів на одужання?

- Схарактеризуйте ставлення Джонсі до життя. (Експерти)

- Дайте характеристику Берману. (Експерти)

- Яку ідею уособлює його образ у новелі? (Християнської любові, готовності до самопожертви)

- Яка головна тема новели? (Показ різних типів ставлення до життя)

 

      6. Робота з текстом оповідання «Останній дюйм».

- Наведіть цитати, в яких відображено ставлення батька до сина перед драматичними подіями. (Експерти). Робота з планом-схемою.

 

(Двоє близьких людей – самотні)

Результати анкетування: Чи буваєте ви самотніми в житті?

                                            а) завжди – 4;

                                            б) інколи – 34;

                                            в) дуже рідко – 21;

                                            г) ніколи – 18.

- Як відображене ставлення батька до сина після екстремальної ситуації? (Експерти)

- Схарактеризуйте поведінку Деві – пілота. (Експерти)

- Доведіть цитатами з тексту, що батько гордий за сина. (Експерти)

- Доведіть, що батько й син тепер розуміють одне одного.

Результати анкетування: Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?

                                            а) завжди – 32;

                                            б) інколи – 32;

                                            в) дуже рідко – 12;

                                            г) ніколи – 3.

- У кінці схеми наведено цитату: «На це варто витрачати час…?!» Оберіть один із запропонованих знаків. Вибір обґрунтуйте.

     7. Наведіть цитати з тексту оповідання, які можна вважати афористичними, крилатими.

♦ «У житті можна зробити все, що завгодно, якщо не надірвешся. Не надривайся…»

♦ «У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми…»

♦ «…тут або все почнеться, або знову закінчиться, і, можливо, назавжди».

♦ «Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи».

 

Підведення підсумків уроку. «Незакінчене речення».

 

☺ Прочитавши новелу О. Генрі «Останній листок», я замислився (замислилася)…

☺ Якби я був батьком Деві…

 

Виставлення оцінок.

 

Результати анкетування: «Якими ви б хотіли бачити ваші стосунки з батьками?»

 

Додаток 1.                АНКЕТА

 

Чи можете ви поділитися своїми проблемами з батьками?
Чи розуміють вас батьки?
Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?
Чи буваєте ви самотніми в житті?
Якими ви б хотіли бачити ваші стосунки з батьками? (своїми словами)

 

1 – 4 запитання      а) завжди;

                                б) інколи;

                                в) дуже рідко;

                                г) ніколи.


Теги: Гаврилова Н.Г., Олдрідж, Генрі
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1304/212


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar