Головна » Зарубіжна література

Чарльз Діккенс. Життєвий і творчий шлях письменника. Творчість Ч. Діккенса як одна із вершин англійської літератури

Мета. Познайомити учнів з життям та творчою спадщиною письменника;  допомогти учням з´ясувати особливості письменницької манери митця, рис творчості; удосконалювати навички сприйняття інформації на слух,  виділення основного; розвивати вміння висловлювати свою точку зору;  виховувати оптимістичне світобачення.

Обладнання: мультимедійний клас, презентація, виставка творів Ч.Діккенса.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    

     Слово вчителя. Чарльз Діккенс увійшов у літературу як художник –реаліст, майстер тонкого психологічного аналізу, широкої соціальної типізації, життєрадісного гумору і нищівної сатири.Романи письменника стали художніми символами Англіїї вікторіанської доби.

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

       1. Попереднє складання «Словесної мозаїки»  «Хто ж він Ч.Діккенс?» за  запропонованими вчителем висловлюваннями.

 

«Діккенс сповідував кодекс людського братерства, в який вірили та до сих пір вірять навіть ті, хто його порушує» (Дж. Оруелл).

«…у 20 –ти річному віці тільки рідкісний геній здатний написати щось напрочуд художньо безцінне» (Дж.Еліот).

«Діккенс був яскравим виразником, свого роду рупором, заволодів Англією загального натхнення, пориву і п´янкого ентузіазму, що кликав всіх і кожного до високих цілей. Його кращі твори є захопленим гімнам свободи» (Г.Честертон).

«После Шекспира это второй по силе вообраажения писатель в английской литературе.Эта удивительная сила населила его многоликий и красочный мир бессчетным числом комических, драматических, трагических персонажей»(Е.Гениева).

 

     2.Учні зачитують складові «Словесної мозаїки».

    

     3. Міні –лекція вчителя з розповідями учнів. Доповнення «Словесної мозаїки».

         Робота з презентацією.

  Розповідь учня англійською мовою.

 Учень 1.

Charles Dickens was born 7 February 1812 year in a family of small marine Treasury official John Dickens. Initially, parents Charles lived relatively well, but after a while began to appear problems. The cause troubles was that the father of the writer too lightly treated the family well-being, very fond of the theater and wine, often borrowed money, unable shortly them back. He also neglected to raising a son who is forever remembered. Charles also lacked maternal affection and attention. Have just had no time for it, because trying to cope with all their children (there were eight).

 

 Розповідь учня англійською мовою.

Учень 2.

Books and life itself are the most important of his teachers, primary education, Charles received in Chatemskiy school, where I taught a graduate of Oxford William Dzhils, he instilled in the boy a love of English literature and reading in general.

 

Розповідь вчителя у супроводі презентації.

                   

  Розповідь учня англійською мовою.

Учень 3.

At this time the guy came another passion - London. Dickens could wander the streets for hours. It was here, in the London slums it even noticing it, got his real education. So little Charles created in their imagination coming Dickensian London. He paved the way for his heroes: where the alley of the city they would not hide, he visited there before.

 

4. Завершальний етап складання «Словесної мозаїки» «Хто ж він Ч.Діккенс?».

   (Учні зачитують свої роботи).

 

Діккенс мав два великі таланти: вміння писати смішно та зображувати жахливе.

 

5. Робота у зошиті. Складання схеми «Особливості творчої манери письменника».                                                                                                                                       

 

6. Повідомлення учнів про творчий доробок  письменника.

 

Учень 1. Загальна характеристика творчості Ч.Діккенса за таблицею.

             

Твори письменника

 

Учень 2.

6 січня 1842 р. Діккенс разом із дружиною відплив до США. Американські враження були матеріалом для роману Ч. Діккенса - "Життя і пригоди Мартіна Чезлвіта" (1844). Одночасно він працював над повістю "Різдвяна пісня в прозі", що започаткувала відомий цикл Різдвяних повістей та оповідань.
      Після розриву з видавництвом у 1844 р. він подорожує Італією, Францією, Швейцарією. Враження від мандрівки відтворені у циклі "Картини Італії".

 

Учень 3.

Початок 50-х років - новий етап у творчості Діккенса. У 1850 році він розпочав роботу над "Історією Англії для дітей", що мала стати захоплюючою і романтичною. У цей період Діккенс активно працює в різних жанрах, проте перевагу віддає роману та його жанровим формам: історичний роман ("Повість про два міста" 1859), соціальний роман ("Крихітка Доррін" 1855-1857), соціально-авантюрний ("Великі сподівання" 1861), детективи ("Таємниця Едвіна Друда" 1870), роман-утопія ("Тяжкі часи" 1854).

 

Учень 4.

Діккенс є справжнім майстром міського пейзажу. Лондон для нього не тільки населений пункт, а й частина його життя. Описи Діккенса - це, по суті, імпресіоністичні замальовки, де велику роль відіграють зорові, слухові й навіть смакові враження ("Вулиці. Вечір"). Діккенс звертає увагу на найболючіші проблеми сучасності: жалюгідне існування низів призводить до деградації особистості, яка починає шукати розради у вині (нарис "Будинки для життя").

Учень 5.

Тему самотності людини в буржуазному світі порушено в нарисі "Думки про людей". У нарисі "Різдвяний обід" Діккенс вперше звернувся до теми Різдвяного свята як символу сімейної злагоди й затишку. Симпатії автора належать простому людові, який йому близький і зрозумілий, тоді як представник "середнього класу" - буржуа - стає мішенню для сатиричних стріл. Снобізм і пихатість, скупість і обмеженість - ось основні риси розбагатілих людців, які були б смішними, коли б не становили загрозу нормальній рівновазі суспільства. Перед читачем проходить галерея максимально конкретизованих та індивідуалізованих персонажів (нариси "Гораціо Спаркінс", "Екскурсія на пароплаві" та інші).

 

7. Робота над схемою «Провідні риси творчості Чарльза Діккенса»

 

1.історична і соціальна правда

2.символ, зумовлений логікою розвитку та характеру

3.метафорична емблема, що образно втілювала задум автора.

 

Здатність відтворити історично правдивий, просторово точний пейзаж і колорит

 

Уміння засобами гротеску, сатири гумору, іронії змалювати іноді прості, а здебільшого дуже складні соціальні конфлікти

Поширення прозових жанрів;

Дидактизм

Орієнтація на демократичного читача;

Критичний пафос у поєднанні з утвердженням ідеалу

Увага до моральної проблематики

Звернення до тем сучасності

 

V. Закріплення набутих знань, умінь та навичок

 

  Складання  сенканів  «Життєвий та творчий шлях Чарльза Діккенса»

 

VІ. Домашнє завдання

      1.Вивчити основні біографічні відомості Ч.Діккенса.

      2.Пояснити висловлювання Ч.Діккенса: «Література…повинна бути вірною  

         народові, повинна ратувати за його прогрес, благо,щастя».

 

Використана  література:

1. Аникин Г.В., Михальска Н.П.. Історія англійської літератури. М., 1985
2. Е.Ю.Гениева «Чарльз Диккенс:Великая тайна».
3. Івашева В.В. Творчість Діккенса. – М., 1954

4.  Катарський І.М. Діккенс: Критико-біографичний нарис. М., 1960

5. Нандор Фодор «Неизвестный Ч.Диккенс»

6.  http://www.edu-zone.net/show/65510.html

7. http://www.peoples.ru/art/literature/story/dickens/index1.html

8. Дж.Оруелл «Чарльз Діккенс»

9. Уілсон Е.«Світ Чарльза Діккенса»


Теги: Діккенс, Пантелєєва В.В.
Навчальний предмет: Зарубіжна література
Переглядів/завантажень: 1011/31


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar