Головна » Всесвітня історія

Встановлення нацистської диктатури в Німеччині. Політика гітлерівського режиму. Антисемітизм

МЕТА:     з’ясувати причини встановлення нацистської диктатури в Німеччині;

     розглянути програму нацистської партії;

     прослідкувати хронологію просування нацистів до влади;

змалювати історичний портрет Адольфа Гітлера;

сформувати поняття «антисемітизм», розглянути основні етапи антисемітської політики нацистів;

розвивати навики логічного висловлювання;

виховувати пацифістські та антифашистські настрої в середовищі учнів.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійний проектор, ноутбук, мультимедійна презентація, карта Європи, ілюстративний матеріал.

ТИП УРОКУ: комбінований

Х І Д    У Р О К У:

І. Організаційний момент. Вітання. Налаштування на серйозну пошукову роботу. Ми повинні спробувати знайти відповіді на багато запитань, які залишаються відкритими вже більше 80 років.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Як можна охарактеризувати стан Німеччини у 20-на початку 30-их років ХХ століття? (економічна криза, нестабільність влади, погіршення становища людей, ріст незадоволення)
Період існування Веймарської республіки. (31.07.1919—1933рр.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Оголошення теми і мети. (слайди №№1,2)
Робота із картою Європи (територія Німеччини, столиця держави, сусідні країни).
Робота зі схемами «Причини встановлення нацистської диктатури» (слайд №3) та «Історія нацистської партії» (слайд №4).
Робота з документом «Суть фашистського світогляду на основі погляду дослідників Жуковської І, Жуковського С.» (слайд №5)
Аналіз програми нацистської партії Німеччини. (слайд №6)
Історичний портрет Адольфа Гітлера – повідомлення учня. // Демонстрація портретів (слайд № 7)

      Адольф (Шикльгрубер) Гітлер народився у 1889 році в місті Браунау в Австрії на баварському кордоні в родині митного службовця.

     Прізвище Гітлер батько майбутнього фюрера успадкував віл румунського нафтопромисловця Гітлера, з дочкою якого він мав одружитися, отримавши при цьому великі капітали і прізвище тестя. Софія Гітлер, так і не ставши дружиною Шикльгрубера, померла до укладення шлюбу, але нове прізвище таки перейшло до нього. Шикльгрубер одружився зі служницею сімейства Гітлерів – Кларою Пінц, яка й стала матір’ю фюрера.

    Адольф змалку був відлюдним, самотнім. Він не здобув завершеної освіти, хоча з дитинства виявляв художні здібності. Реальне училище покинув, а вступити до Вищої академії мистецтв не зміг. З того часу і до 1913 року мешкав у Відні, перебиваючись випадковими заробітками. Деякий час працював декоратором і художником, спеціалізуючись на виготовленні поштових листівок.

    У 1913 році переїхав до Мюнхена, звідки у 1914 році пішов добровольцем до німецької армії. Воював на фронтах Першої світової війни, двічі був нагороджений Хрестом, одержав єфрейторські нашивки.

   Політична кар’єра А.Гітлера почалася після Першої світової війни зі вступом його до Німецької робітничої партії. Згодом він став її лідером і перейменував на Націонал-соціалістичну робітничу партію.

   Майбутній фюрер багато працював над собою, над своїм голосом, удосконалював ораторську майстерність.

    8-9 листопада 1923 року разом із генералом Людендогфом організував «пивний путч» у Баварії, який провалився, за це був засуджений до п’яти років в’язниці. Проте судовий процес зробив його національним героєм. У грудні 1924 року був достроково звільнений із Ландсберської в’язниці, де написав свою знамениту книгу «Майн кампф» («Моя боротьба»).

    30 січня 1933року став рейхсканцлером Німеччини. Після смерті президента Гінденбурга у 1934 році об’єднав посаду рейхсканцлера із посадою президента, отримавши необмежені повноваження.

   А.Гітлер був ініціатором розв’язання Другої світової війни, одним із організаторів масового винищення військовополонених і мирного населення на окупованих територіях.

     Зі вступом радянських військ у Берлін покінчив життя самогубством 30 квітня 1945 року.

     Міжнародний Нюрнберзький трибунал визнав А.Гітлера військовим злочинцем, винним у злочинах проти людства.  

Робота із хронологією. «Хронологія просування нацистів до влади» (слайд №8) Висновок: трагедія Німеччини полягає в тому, що нацисти прийшли до влади законним, конституційним шляхом, здобувши перемогу на виборах.
Формування поняття «антисемітизм» (слайд №9)
«Ланцюжок висловлювань» -- «Основні етапи антисемітської політики в Німеччині» (слайд №10)
 Перегляд уривків художнього фільму «Гітлер».

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Проблемне питання – Чи можна було не допустити нацистів до влади? (слайд №11)
Робота зі схемою ідеальних жінки та чоловіка з точки зору нацистської ідеології. (слайд №12)
«Власна думка» -- Ваше ставлення до існування фашистських партій.

V. Домашнє завдання. (слайд №13)

Опрацювати матеріали презентації,
змалювати історичний портрет Адольфа Гітлера,
підготувати історичне повідомлення «Кришталева ніч».


Теги: Кукленко О.М., диктаторський режим, історія Німеччини
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 1914/263


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar