Головна » Всесвітня історія

Об’єднання Німеччини в 1871 році

Мета: узагальнити та систематизувати знання  учнів з теми; формувати  вміння  порівнювати, критично мислити, аналізувати, висловлювати власну точку зору з приводу тих чи інших подій; виховувати в учнів повагу до історії інших народів.

Тип уроку:   узагальнення та  систематизація знань з  елементами інтерактивної методики.

Обладнання:      карта «Стародавня Греція»

І.  Організація класу.

ІІ.  Вступне слово вчителя. Повідомлення теми, мети  уроку.

                                                               До минулого стався  з вдячністю,

                                                              До сьогочасного – діяльно,

                                                             До майбутнього – відповідально.

І конкурс.       Загадкова мапа.

         2 учня  отримують  завдання для роботи з картою.

                                    Завдання І.

Покажи цей географічний об'єкт на карті та назви імена або дати, пов'язаних з ними.

1 учень. Магафонська рівнина

2 учень. Троя

1 учень. Пелопонес

2 учень. Гор. Олімп

         Розташуй, з Півночі на Південь

1 учень.     Афіни, + Спарта, Дельфи, Фіви.

                    (Дельфи – Фіви -  Афіни – Спарта)

2 учень. Розташуй зі Сходу на Захід

1 учень. Критське море, Іонічне море,  Егейське море

            (Егейське море – Критьське море – Іонічне море)

2 учень. Назви і покажи, в якій частині світу знаходиться Греція, який півострів займає?

1 учень. Покажи на які частини поділила природа Грецію?

                   Завдання ІІ  «Четвертий зайвий»

              Визнач зайвий об'єкт і покажи його на карті.

2 учень = Острів Коріт, ос. Евбея, місто Кносс, Середземне море.

                            (Зайвий о.Евбея)

1 учень.  Гора Олімп, місто Фіви, Північна  Греція, Південна Греція.

                            (Зайва Південна Греція)

Робота в парах

Завдання

Розгадай історичний кросворд

Команда «Спартанці»

Міста утворені переселеннями з інших країн (колонії)
Політичний діяч, що провів  реформи в Афінах і відмінив рабство (солон)
Народження в Афінах                            (демократія)
Човни греків                                               (тріери)
Головний державний орган в Афінах     (ареопаг)
Вищій державний орган у  Спарті          (герусія)
Форма правління у Спарті                      (олігархія)
Інша назва міста Іліон                                 (троя)
Місце для видовищ                                     (театр)

Команда  «Елліни»

1.  Назва південної частини Греції                     (Пелопонес)

2.  Місто – держава це …                                        (Поліс)

3.  Видатний політичний діяч Афін                        (Перікл)

4.  Народ  в Греції                                                     (Демос)

5.  Грецький бойовий порядок у вигляді шеренг важкої піхоти     (Фаланга)

6.  Ринкова площа в Афінах                                    (Агора)

7.  Назва народних зборів у Спарті                        (Апелла)

8.  Син Дедала                                                             (Ікар)

9.  Автор «Ілліади» і «Одіссеї»                                (Гомер)

Завдання

     Чи знаєш ти історичні дати

776 р. до н.є.

ХІ – ІХ ст.. до н.є.

594 до н.є.

431р. – 404р. до н.є.

Завдання

     Працюємо в групах «Конкурс ораторів»

Колиб ви побували в Афінах чи Спарті, яких людей могли б  зустріти, що вас могло б здивувати, захопити в їхній поведінці, а що могло б  розчарувати? Що  ще цікавого ви могли б побачити?

В конкурсі приймають участь по 3 учня від команди.

Завдання

     Знайди помилку в тексті»

Греція – сувора гірська країна. Але зустрічаються рис та родючі долини, де трудолюбиві елліни вирощують рис та пшеницю.

Найбільша з них – Фермопільська. Елліни не тільки хороші землероби, але й чудові ремісники. На весь світ відомі їх чорнолакові вази. Серед багатьох занять греків деякі не можуть не дивувати. Я бачив, як афіняни вирощують  сов, що  приносять їм немалий прибуток, недаремно цей птах зображений на їхній монеті. Люблена тварина греків – корова. На ї честь усі коровим вважають священними, їм дозволяють вільно пастись  у будь-якому місці Афін.

Скільки помилок у тексті?

Бліц – турнір

Перемагає команда, що дасть більше відповідей.

Кого з відомих грецьких мудреців ви знаєте?

(Солон, Фвалес, Арістотель, Сократ)

Яку назву отримав період правління Перікла?
Перерахуйте реформи, здійснені Періклом.
Хто переміг у Пелепонеській війні?
Які міста – колонії були засновані греками у Північному Причорномор'ї?
Назвіть сучасні назви міст: Херсонес, Пантікапей, Феодосія.
Що таке Перший Афінський морський союз?
Яка система влади склалась в Афінах?
Війна, що тривала в Елладі 27 р., мала трагічні наслідки для всього грецького народу. Як називалась, через що спалахнула?
Чому Афіни потерпіли поразку у війні зі Спартою?
Що таке літургія? Чи подобається вам цей обов'язок?
А чому грецька культура досягла таких висот?
Перший історик серед еллінів?
Який внесок Грецької цивілізації у світову культуру 776р. до н.е.,   ХІ – ІХ ст. до н.е.,  594 р., 431 р. – 404р. до н.е.

Перевірка завдання «Конкурс ораторів»

Конкурс «Самий розумний»

Кому належать ці мудрі думки греків

«Корінь його гіркий, а  плід солодкий»

«Коли вчишся, не оглядайся на того, хто відстав»             

                                                                 Арістотель

«З людьми поводься так, щоб не друзів робити ворогами, а ворогів друзями»

                                                                                                          Піфагор

У греків популярною була мудрість, яка перебуває в становленні – загадка.

Розгадайте  грецькі загадки.

1. Я чорне дитя виблискуючого батька, птах без крил, я піднімаюсь до небес, ледве народившись, я розсікаюсь у повітрі.                     (Дим)

2.  Коли ти дивишся. Я також дивлюсь на тебе, але не бачу, бо у мене немає очей.                                                         (Дзеркало)

3.  Не говори нічого – і ти висловиш моє  ім'я; але якщо  ти назвеш мене, вимовляючи моє ім'я, о чудо! Ти назвеш мене.                (Мовчанка)

Завдання «Лаконічно поясни крилаті вирази»

Нитка Аріадни (Путівник)
Ахінесова п'ята  (Недолік)
Золоте руно  (Стимул)
Авгієві стайні  (Безладдя)

Завдання  «Інтернаціональне прислів'я»

Учні підбирають українські відповідники до  грецьких прислів'їв і пояснюють, що вони означають.

Грецьке «Не співай переможну пісню передчасно!»

              «Без праці не буде хліба в роті!»

Хто ці історичні діячі?

Фідій з Афін   (скульптор, архітектор)

Есхіл  (автор трагедій)

Мірон з  Еле              (скульптор)

Софокл з Афін  (автор трагедій «Антігона»)

П'єр Кубертен

Генріх Шліман

Домашнє завдання

У вигляді есе, малюнків, кросвордів поділіться вашими  враженнями про найбільш цікаві епізоди нашого уроку.

Підсумок уроку

Оцінювання рівня знань учнів 


Теги: історія Німеччини, Савицька А.В.
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 530/162


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar