Головна » Всесвітня історія

Тоталітарні та диктаторські режими. Італія та Німеччина

Мета:     Визначити  суть  тоталітаризму   охарактеризувати   ознаки        тоталітарнихрежимів. Схарактеризувати внутрішню політику фашистів в Італії та нацистів в Німеччині, наголосивши на його расистському, антисемітському характері, формувати вміння аналізувати, узагальнувати, систематизувати історичний матеріал, порівнювати й робити висновки. Формувати пріоритет ідей загальнолюдських цінностей, формувати пріорітет ідей загальнолюдських цінностей, виховувати в учнів несприйняття ідеологій фашизму.

Епіграф:   “ Все для держави, нічого поза державою і нічого проти держави ”

На дошці: 

1.Тоталітаризм –  відкрито антидемократичний режим що базується на

 однопартійній системі, всезагальним проникненням держави в

 економіку, культуру, суспільне й особисте життя.

2. Нацизм –  це реакційна течія, в основі якої лежить ідея національної винятковості,

національної переваги  «арійської раси» і знищення або поневолення  «неповноцінних» рас, яка спирається  на пряме насильство в суспільстві.

3. Фашизм – це  реакційна політична течія, форма тоталітаризму, терористична

диктатура, що відкрито знищує демократичні права і свободи та спирається на пряме насильство.

4. Диктатура – необмежена влада у державі  окремої особи, групи осіб, верстви,

суспільного класу.Диктатура спирається на репресії та терор.

Хід   уроку

1. Вступне слово учителя.

Початок 20-го століття приніс людям чимало страждань і розчарування, економічні кризи, жорстокі повстання та революції і нарешті світова війна.

Демократія, на яку покладалося стільки надій, не спромоглася захистити народи від небаченних руйнувань і багатомільйонних жертв. Тому саме в демократії звичайні люди вбачали корінь зла і схилялися до думки що лише сильна влада може забезпечити їм спокійне й сите життя. Найбільш такі погляди були поширені у країнах які або програли війну (Німеччина, Росія), абож не отримали від перемоги в ній того, на цю, на їхню думку вони заслуговували (Італія).

І поки політики розробляли рецепти повного облаштування світу і пропонували їх народам, владу захоплювали ті, хто давав прості і зрозумілі моделі відповіді та обіцяли заманливі перспективи. З того часу й виросла небачена дотоді протилежність демократії - тоталітаризм.

На дошці  Ознаки тоталітарних режимів.

2. Актуалізація опорних знань

Учитель  Діти давайте згадаємо головні ознаки тоталітаризму.

Діти

однопартійна диктатура (придушення політичних опонентів,заборона всіх партій)
культ особи,, вождя “
цілковитий контроль над державою
політичний контроль (вибори,цензура…)
вторгнення у приватне життя людини.

3. Оголошення завдань уроку.

Учитель Ми щойно розглянули ознаки тоталітарних режимів і до кінця уроку спробуємо довести, що режими, які встановилися в 20-х роках в Італії та в 30-х роках в Німеччині були дійсно тоталітарними. А разом з тим знайти спільне і відмінне в існуванні цих режимів.

4. Робота над новим матеріалом

До вашої уваги пропонується таблиця, над якою ми будемо працювати напротязі всього уроку і заповнивши яку, ми зможемо виконати поставлене перед нами завдання.

І св. Війна розорила і послабила країни, а післявоєнні договори поставили їх у принизливе становище                            

Інтереси Італії не були враховані при перерозподілі світу на Паризькій конференції.

- територія була зменшина;

- велика сумма репарацій;

- несправедливі умови Версальського договору.

Рік створення фашистських партій.

1919 р.

1919 р.

Лідери фашистських партій(звання).

Б.Мусоліні

,,дуче” – вождь, наділений надзвичайними повноваженнями.               

А. Гітлер

,,фюрер” – лідер

(конституція ліквідована, Гітлер- рейхсканцлер і голова нацистської партії)

Дата приходу до влади

30 жовтня 1922р.

30 січня 1933р.

Програмні положення

партій

- встановлення республіки;

-запровадження Законодавчих зборів;

-передача землі селянам;

-боротьба проти буржуазії;

-підвищення заробітної плати;

-створення народної міліції;

-ліквідація банків і бірж;

-відродження  Великої Італії та інше.

Програма з 25 вимог

-об єднання німців у  Велику Німеччину;

-боротьба за нові території;

-анулювання Версальського договору;

-розділити прибутки промисловців;

-вдосконалення пенсійної системи;

-закон про конфіскацію власності без компенсації і т. д.

Внутрішнє політичне становище

Єдина офіційна ідеологія, однопартійна система, заборона опозиційних партій

Культ особи вождя.

Фашизація країни.

Втілення расової теорії.

Економічна політика

Корпоративна  система

( 22 корпорації )

( повідомлення  учнів )

Генеральна рада  німецького  господарства

(7 галузей ). Одержавлення

сільського  господарства.

( повідомлення  учнів )

Методи здійснення внутрішньої політики

- фашистська  міліція;

-таємна поліція ( тотальне шпигунство, провокації, терор );

-засновано надзвичайний трибунал, який ввів смертну кару.

Каральні функції здійснювали:

СС- охоронні загони;
СД- служба безпеки;
гестапо- таємна поліція.

Расова теорія.Терор і насильство.

Політика щодо сім ї та молоді

Жінка – вдома. Багато дітей.Розвиток спорту (стадіони,палаци спорту).

Заснування Італійської академії. П’ять молодіжних організацій. Школи(програма з історії).

Заохочування народжуваності. «Хрест Матері»  ІІІ ступенів.

Кредити молодим подружжям. Молодіжні організації  «Гітлер – югенд». Школи.

Стосунки з церквою

Лютеранський  пакт (1929р). (Партія  «Католицька дія»)

Ватикан - статус самостійної держави.

Угода з німецькою католицькою церквою про співпрацю.

Підтримка і офіційної протестантської церкви (автаназія, стерилізація)

Невдоволені священники піддавалися репресіям.

5. Підсумки уроку

Учитель.  Складається враження, що між цими країнами є дуже багато спільного, а чи є те, що відрізняє ці країни?

Учні  Італія- мафія. Німеччина – расова теорія.

Учитель  І нарешті  повертаємося до нашого завдання, до ознак тоталітарних

режимів і давайте зробимо висновок.

                                                 Учні роблять висновок

Учитель  А зараз до вашої уваги комп ютерні презентації з данної теми, зроблені

учнями  11-х класів, які можна використовувати  для  висвітлення будь- якого питання з данної теми.

Демонстрація  комп’ютерних  презентацій

6. Домашнє  завдання

Поміркуйте, будь-ласка, вдома  над таким питанням – чи є на вашу думку у

фашизма позитивні риси? Якщо  так, то які?

або прийнято вважати, що історичний розвиток будь-якої країни відбувається за

певними законами і що будь- яка історична постать є також елементом такої

закономірності і зовсім не впливає на історичний розвиток тієї чи іншої країни.

Хотілося б почути вашу думку з цього приводу.

7. Виставлення  оцінок  за  роботу  на  уроці.


Теги: Сигида О.М., історія Італії, диктаторський режим, історія Німеччини, Тоталітаризм
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 1717/208


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar