Головна » Всесвітня історія

Передня Азія в давнину

Мета: повторити, закріпити, узагальнити знання учнів з історії  Передньої Азії: географічне положення, утворення, розквіт та загибель імперій, культуру та релігійні уявлення.  Продовжувати формування навичок узагальнювати, порівнювати, аналізувати історичний матеріал. Формувати навички групової роботи. Формувати навички працювати за алгоритмом та розподіляти правильно час й роботу. Розвивати вміння працювати з історичною картою. Розвивати вміння використовувати додаткові джерела інформації. Розвивати творче мислення учнів. Формувати навички самооцінки своєї роботи.   Виховувати повагу один до одного та зацікавленість у результатах спільної роботи. Виховувати зацікавленість історією.

Тип уроку: узагальнення й систематизації знань та впровадження нового типу діяльності: групова робота над спільним проектом

Обладнання: творчі роботи учнів, які вони готували протягом теми, тематичні карти, атласи, роздавальний  ілюстративний матеріал, ватман для кожної групи, інформативні картки, контурні карти, кольорові оливці, маркери, клей.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

Узагальнювати, порівнювати та аналізувати історичний матеріал
Орієнтуватися в історичній карті
Працювати за алгоритмом, розподіляти роботу та час
Використовувати додаткові джерела
Працювати в групах
Творче мислити
Разом досягати поставленої спільної мети
Само оцінювати власну діяльність

Хід уроку

І.  Організаційний момент

ІІ. Узагальнення та систематизація знань

         Учитель: Ми закінчили з вами тему «Передня Азія в давнину». Давайте згадаємо:

Які держави ми розглянули?
Діяльність яких правителів вивчали?
На території якої країни ми мандрували?
Хто приходив до нас у гості?
Які країни ми порівнювали?

         Учитель: добре, ви всі добре згадали. Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. Ви вже побачили, що навіть ваші парти стоять незвично. И ось чому. В парах ви вже працювали, а коли ми мандрували по Вавилону, мі працювали в «четвірках». Сьогодні ми спробуємо зовсім іншу форму роботи. Вона називається проект.  Метою нашого проекту буде презентація однієї з вивчених країн. Одна людина  може не впоратися з такою роботою, тому ви будете працювати в групах, допомагаючи один одному!

         Давайте дізнаємось, яка ж країна вам дістанеться для презентації. (учні «розігрують»  країни)

         Учитель: Отже, ви вже знаєте країну, але не знаєте правила роботи в групах.

Правила роботи в групах:

Розподілити між собою завдання
Бути взаємно ввічливими, допомагати один одному
Ретельно виконувати свою частку роботи
Не говорити вголос, бо це заважає іншим групам

Пояснення завдання

Покладіть перед собою лист № 1. – це план вашої роботи (розгляд плану)

Лист № 1 –це конкретний поетапний план роботи учнів та правила поведінки в групах – див додаток 1

В лист № 5 впишіть, хто за що буде відповідати. ( учні розподіляють обсяг роботи між собою)

Робота спрямована на самоорганізацію учнів, формування навичок розподіляти роботу в групах та роботу за алгоритмом – див. додаток 5

Лист № 3 – це приблизний макет вашої презентації – ви можете дотримуватись його, або змінювати за бажанням.

Кожна група отримує приблизний варіант макета майбутньої презентації – див. додаток 3

Для заповнення листа № 4 використовуйте інформативну картку № 2

На даному етапі роботи учні повинні обрати необхідний матеріал із запропонованого в інформаційній картці – див. додаток 2

Для створення кросворду використовуйте інформативну картку № 2. Заборонено користуватися зошитом та підручником, але ви можете використовувати атлас та будь який додатковий матеріал, який ви готували протягом теми.

На даному етапі роботи учні повинні обрати необхідний матеріал із запропонованого в інформаційній картці – див. додаток 2

Крім того, протягом теми учні готували різноманітний наочний матеріал, який вивішено на дошці та яким можна користуватися.

Використовуючи надані ілюстрації, доберіть ті, які відображають саме вашу країну, показують її головні досягнення.

Кожна група отримує однакові набори ілюстрацій, де знаходяться ілюстрації одразу до всіх трьох країн. Потрібно обрати тільки ті, що стосуються окремої країни – див. додаток 6

Використовуючи власні знання та додаткову інформацію, виконайте завдання на контурній карті

Кожна група отримує ксерокопію контурної карти, яку учні вже робили вдома. Треба виконати подібне завдання самостійно.

На виконання роботи вам дається 20 хвилин. По закінченню роботи ви повинні розповісти про свою державу, спираючись на створену вами презентацію.

Ну що ж, давайте спробуємо!  ( учні протягом 20 хвилин створюють презентацію країни)

ІІІ. Підсумок діяльності. Рефлексія.

Захист групових проектів (усно, з використанням інформації узагальнюючий таблички, доведенням правильності добраних ілюстрацій, питань кросворду, використанням контурної карти тощо)
Кожна група підбиває підсумок власної роботи
Учні роблять самооцінку своєї роботи
Учитель аналізує та корегує оцінки учнів

ІV. Домашнє завдання

Пропонується учням повторити всі параграфи теми, відпрацювати контурну карту, за бажанням – створити власну міні – презентацію на будь – яку іншу країну з вивченої теми

Додаток 1

Лист № 1

Правила роботи в групах:

Розподілити між собою завдання
Бути взаємно ввічливими, допомагати один одному
Ретельно виконувати свою частку роботи
Не говорити вголос, бо це заважає іншим групам
Разом створювати спільний проект

План роботи

1. Відібрати потрібні ілюстрації та наклеїти їх на макет

2. Виконати завдання на контурній карті та наклеїти її на макет (можна користуватися атласом)

3. Скласти кросворд, де ключове слово – це назва вашої держави; скласти питання до кросворду, занести це в макет (користуйтеся інформацією листа № 2). Треба сітку кросворду залишити пустою, поруч написати питання, а нижче, у дужках, надати відповідь «догори ногами»).

4. Заповнити інформативну табличку, яка відображає основні риси розвитку вашої держави (користуйтеся інформацією листа № 2)

5. Заповнити табличку виконання роботи

6. Захистити свій проект – усна розповідь про державу

Додаток 2

Лист № 2

Слова для кросворду:

Ковчег   -  Хаммурапі  - імперія -  Дамаск -  Персеполь -   закон- Євфрат  - колісниця  - Дарій   - зиккурат  - Тигр   - зороастризм  - деспотія   -  землеробство    - Кір    - Тіглат–Паласар  - Скіфія -    хроніки   - Ніневія    - таран

Правителі:

Хаммурапі   -    Ашшурбаніпал  -   Кір  -   Дарій І  -   Навуходоноссор    -   Ассаргаддон   -   Тіглат – Паласар   -  Соломон

Досягнення та внутрішній розвиток держави:

Землеробство;      Східна деспотія;  багато наукових знань;    Похід на скіфів;     зиккурат;    сади Семирамиди;   війна;   метальні машини;      Шахиншах;    перша імперія;       Золоті монети – дарики;      перші закони;   Заратустра;        Башти мовчання

Географічне положення:

Річки, кордон на півночі, кордон на півдні, кордон на заході, кордон на сході.     


Теги: Передня Азія, Спесівцева Н.Ю.
Навчальний предмет: Всесвітня історія
Переглядів/завантажень: 701/163


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar