Головна » Українська мова |
Мета: пояснити учням особливості будови частин складних речень зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком; вдосконалювати уміння й навички знаходити в тексті ці складні синтаксичні конструкції, складати їх схеми; розвивати пам’ять, мислення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до мови. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Хід уроку І Уведення в тему Створення позитивного настрою За вікном весняні дні. Попереду літо, канікули. Поверніться до сусіда по парті і висловіть побажання, від якого на душі в нього стане сонячно. А я зичу вам віри у свої сили і успіхів на уроці. ІІ Актуалізація опорних знань Асоціативний кущ Найменша одиниця мови (звук) Підібрати якнайбільше слів, які асоціюються мова культура диво думка Слово лагідне добре воскрешає мислити складати ранить А тепер складіть речення Слово до слова зложиться мова Мовна розминка (розставити розділові знаки, вставити пропущені букви, підкреслене слово розібрати за будовою). Рум…яна осінь сх….лить віти горіхи зж…вкнут… на ліщ…ні а поки – ч…рв…нь йде пр…вітний по всіх дорогах Батьк…вщ…ни[ ]. ІІІ Оголошення теми й мети уроку Спрогнозуйте тему сьогоднішнього уроку (звернутися до написаного речення)
Що таке складне речення: Сполучникове складнопідрядне безсполучникове, розділові знаки у цих реченнях. Навчитися визначати частини речення, складати схеми, знаходити у тексті види таких речень. Про особливості будови частин складних речень зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком; навчилися складати схеми речень, розрізняти їх з-поміж інших складних речень.
ІV Мотивація навчальної діяльності V Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу 1. Робота з роздатковим матеріалом - Переписати, визначити межі речень, види речень, намалювати схеми. 1.Земля була суха, ранкове повітря лунке і напрочуд прозоре, спориш над дорогою зелений, а дерева над окопом плелися так густо, що дівчина йшла немов у лісі. 2. Дрібні хвилі котилися одна за одною, танули; пахло свіжістю й вологим камінням; на зеленій траві, що випиналася з берега лагідною й мовчазною косою, бавився гурт дітей, хлопчики й дівчатка гналися за червоним м'ячем, який лунко бамкав, коли по ньому били ногами. 3. А тиха пристань ожива: в артілі виспіли жнива, вантажать динь багряні кулі, і кавуни лежать поснулі, за човном човен підплива. 2. Самостійна робота з підручником (ст. 234-235) 3. Практична робота (вставити пропущені літери, розставити розділові знаки, намалювати схеми) [ ],(ніби),
1.За в…ликим вікном чути тихий шум і шел…ст осіннього листу (ні)би хтось ходить під с…рдитими холодними д…ревами але дівчина того не боїт…ся вона (з)малку звикла (не)боятися темряви (взаємоперевірка) Відповідь: але [ ] : [ ].
І ІІ ІІІ 2. Повіяв легенький вітерець струшуючи з листя краплі блиснув місяць і усміхнулась до нього земля. Відповідь: [ ], [ ] – і [ ]. І ІІ ІІІ [ ],(що)
3. Повний місяць стояв над степом через нього перепливали л…генькі хмарки і здавалося що місяць котився полем занурюючись у шумовин…я. Відповідь: [ ], [ ], і . І ІІ ІІІ 4. Заповнити таблицю (колонку «Дізнався») VІ Рефлексійно - оцінювальний етап Які розумові дії ви виконували, працюючи над завданням (узагальнювали, робили висновки, виділяли головне). Я вважаю, що … Тому що… Наприклад… Таким чином… VІІ Д/з: вивчити правила на сторінці 234-235, вправа 297
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |