Головна » Українська мова

Розробка уроку „Узагальнення й систематизація вивченого про іменник” з української мови в 6-му класі

         Мета уроку:  узагальнити й систематизувати знання учнів про морфологічні ознаки іменника, його синтаксичну роль; розвивати логічне мислення, творчу уяву, граматичну вправність та кмітливість, культуру усного мовлення, виховувати любов та повагу до звичаїв українського народу, почуття гордості за свою країну.

         Тип уроку:  урок узагальнення й систематизації знань, умінь і навичок.

Хід уроку

         I. Організаційний етап.

   «Створюємо настрій»

  Пісня « А я молода на базар ходила» (Слайд 1)

 II. Етап цілеутворення й погодження завдань.

          1. Слово вчителя ( Слайд 2)

         А чи знаєте ви, що таке ярмарок?

         А чи були ви  на ярмарку?

         Ярмарок – одне з яскравих явищ народного життя. Це було багатолюдне, багатобарвне видовище, не лише місце купівлі-продажу, але й усіляких розваг. Побувати на ярмарку – вийти на люди. Тут можна було продати результат своєї праці, придбати необхідний реманент, побутові речі, худобу. Саме на ярмарку могли оцінити і майстерність, саме тут вчилися спілкуватися, торгувати, економити, саме тут дізнавалися новини, знайомилися. Ярмарок – тло, на якому подано сповнені гумору життєві ситуації.

         І сьогодні ми з вами відвідаємо ярмарок. Наше місто одне з тих, у якому двічі на тиждень є це дійство. А сьогодні ярмарок буде особливим. Їхатимемо на двох підводах. А під час подорожі будемо зупинятись, щоб виконати деякі завдання.

         Сьогоднішній урок  є одинадцятим у четвертому тематичному блоці. Він є підсумковим. (Слайд 3)

         Тема уроку  (Слайд 4)

         Щоб наша мандрівка була успішною, треба визначити, чого ж ми очікуємо від роботи. Отож, пропоную продовжити речення (роздатковий матеріал).

         А зараз звірити вами очікувані результати. Тому ви матимете можливість доповнити свої сподівання від подорожі (свої очікувані результати учні доповнюють цілями з мультимедійної дошки. Слайд 5).

         III. Етап планування навчальної діяльності.

  Перед вами є картки самооцінювання з різними видами роботи, в яких ви будете брати участь протягом уроку. Тому до кінця уроку навпроти кожного виду роботи у вас має стояти відповідний бал, яким ви оціните свою роботу.

         Будьте активними на уроці, щоб цілі, які ви перед собою поставили, справдились. Рушаймо!

         IV. Етап активної навчальної діяльності.

         1. Повторення відомостей про іменник. Гра «Передай гарбуз»

         2. Диктант по пам’яті

(Аудіозапис гуморески Остапа Вишні «Ярмарок». Діти запам’ятовують іменники та записують їх).

         А зараз звіримо результати. Допишіть ті іменники, які ви не записали. (Слайд 6).

         3. Словникова робота

      Гарби –

      Стригунці –

      Бузівки -

         4. Робота з текстом (Слайд 6)

  Виписати з тексту іменники, які ще не назвали, вказати відмінок.

         5. Фізкультхвилинка  «Упіймай мене».

  Почувши іменники, які є назвами істот – плещіть в долоні.

         6. Конкурс «Знай наших» (Слайд 7)

  Знайти прізвища, які можна  співвіднести із загальними назвами, записати їх.

         Словникова робота

    Крамар –                            Порохняр -

    Дегтяр –                              Гуртівник -

    Стельмах –                          Скляр –

     Байда -

   Отже, іменники можуть бути назвою ряду однорідних предметів або індивідуальною назвою одного предмета. Тому вони поділяються на загальні та власні.

         7. Словниковий диктант

  Знання – це теж товар, треба вміти їх продати. Отож, продемонструємо свої знання біля дошки. ( По одному учню з кожної команди записують слова, а командну роботу перевіряють коректори із кожної групи).

         8. Диктант з ключем ( Слайд 8)

          Добре діло не пропаде.

         9. Естафета «Хвилинка» ( Слайд 9)

         10. Робота біля дошки.

          Цифровий диктант ( Слайд 10 )

         А зараз ми побуваємо на справжньому ярмарку. Будьте уважними, бо багато з чим ви змажете скористатись при виконанні наступного завдання  та при виконанні домашньої роботи.

         Мультфільм « Два Панька на ярмарку»

          11. Творча хвилинка

         Інсценівка « Дві бабусі на базарі»

         Складання реклами.

         А ось вам бурячок і картоплинка. Складіть рекламу вашого товару, використовуючи якомога більше іменників.

         V. Рефлексія

  Ну от і побували з вами на ярмарку. А чи скупилися ви? Чи все згадали про іменник?

         VI. Оцінювання учнів ( використовуючи картки самооцінки )

         VII. Домашнє завдання

   1. Вправа 257

   2. Написати твір-мініатюру «На ярмарку»  


Теги: Томків Я.Я., іменник
Навчальний предмет: Українська мова
Переглядів/завантажень: 218/13


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar