Головна » Українська мова |
Мета: поглибити знання учнів про повні й неповні речення, пояснити правила вживання тире в неповних реченнях; формувати вміння знаходити неповні речення в тексті, встановлювати опущений у неповному реченні член речення, ставити на місці пропущеного члена речення тире; виховувати любов і повагу до рідної мови, її фольклорної спадщини Обладнання: підручник, картки Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Епіграф уроку: Де слова з ділом розходяться, там непорядки водяться. (Народна мудрість) Хід уроку І. Актуалізація опорних знань учнів Встановити відповідності
Яке за будовою останнє речення? (Складне) ІІ. Оголошення теми, мети уроку ІІІ. Вивчення нового матеріалу Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.підручника). Робота в парах. Поставити запитання за вивченим матеріалом. IV. Виконання вправ на закріплення Вправа (усно) (довести, що дані речення є неповними) Небо дасть дощу, а земля – зерна. Гарний соловей голосом, а нива – колосом. Умілий майстер буває голодним лише до обіду, а невмілий – до вечора. Залізо їсть іржа, а чоловіка – хвороба. Пояснювальний диктант (записати речення, довести, що вони є неповними, пояснити орфограми й пунктограми) Без гайки – ні трактора, ні косарки. Усякому своє щастя. Щастя у кожного під мозолями. Вченому – світ ясний, невченому – примарні зорі. У землі хліб за сімома трудами, сімома потами. Гра «Трансформер» (перебудувати речення з метою уникнення повторів, усно чи письмово: залежить від особливостей учнів класу) Зимою бійся вовка, а влітку бійся мухи. Медок солодок, а патока солодка й поготів. Влітку роблять сани, а взимку роблять віз. Запитання: Як ви розумієте значення останнього прислів’я? Самостійна робота.(переписати речення, розставляючи розділові знаки й пропущені літери. Можна записати на дошці чи виготовити окремі картки) По гіркім труді солодкий обід. Розум піднімає до місяця, а майстерність – до неба. На комара – з гарматою. Дерево міцне корінням, а людина – завзятістю. Під злим круком – зле яйце. Синтаксичний розбір речення. Виконати синтаксичний розбір останнього речення. Творча робота. - Поясніть значення першого прислів’я у самостійній роботі. Давайте складемо з вами твір за цим прислів’ям (усно) V. Підсумок уроку На цьому уроці я дізнався … (метод незавершених речень,мікрофон) Неповними називаються речення… VI. Домашнє завдання. Твір за прислів’ям, який складали у класі, записати в зошити або виконати вправу з підручника (за рівнем знань)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |